Botrányos körülmények között zárt be a siófoki Casa Perla szálloda

Derült égből villámcsapás. A siófoki Casa Perla szállodában csütörtökön több mint 50 emberrel közölték, hogy itt a vége, nincs szükség a munkájukra. Az elbocsátásuknak semmi előjelét nem észlelték a dolgozók.

- Ötven munkanélkülivel megint több lesz Siófokon – jegyezte meg csütörtökön lemondóan a négycsillagos hotel egyik alkalmazottja. – A pénzünkért meg majd megint pereskedhetünk – bökte hozzá kollegája, egy ötvenes férfi. A párbeszédből aztán az is kibontakozott, hogy a hotel tulajdonosának lenne miből fizetnie, csak éppen a dolgozók szerint nem akarják nekik odaadni a megérdemelt jussukat. A szálloda hirtelen lapátra tett munkatársai csütörtök délután még azt tervezgették, hogy addig, amíg nem látják elmaradt járandóságaikat, nem hajlandók elhagyni az épületet. Azt mondták, ha kell akár napokig bent maradnak az épületben.Csütörtök délután váratlan hírként érte a szálloda félszáznál valamivel több dolgozóját, hogy a hotel, ami némi kényszerpihenő után - díjhátralék miatt nem volt víz az épületben - még egy hete sem nyitott meg újra, egyik napról a másikra bezár.

A wellness komplexumból mindössze néhány vendéget kellett máshova irányítani, ám a sonline.hu úgy tudja, az előttünk álló hétvégére nagyon készültek a dolgozók, így számos foglalást kellett sebtében visszamondani.A tulajdonos, illetve a hotelt üzemeltető Siófok Invest nevű társaság részéről senki sem vállalta, hogy nyilatkozik, így hivatalos magyarázatot nem kapott arra a somogyi hírportál, hogy mi az oka a hirtelen kapuzárásnak. Úgy tudják, a működtető azzal magyarázza a bezárást, hogy a gazdasági válság a négycsillagos szállodákat sújtotta legkeményebben, vendégeik éppen csak a szállásdíjat fizetik ki, a szolgáltatásokra már nem költenek. A Casa Perla működése így gazdaságilag ellehetetlenült. Más kérdés, hogy a városban további hat hasonló színvonalú hotel működik és tart nyitva évek óta télen-nyáron.A munkatársak közben a koratavaszi napsütésben arról beszéltek, hogy a szálloda körül mindig is voltak gondok; a hotel nemrég cserélt tulajdonost.

Egy férfi arról beszélt, hogy egy évvel ezelőtt, az előző tulajdonosnál már végigéltek hasonló megpróbáltatást, az elmaradt fizetésükért akkor egy évig pereskedtek. Azt is mondták: az épület valójában már a hitelező banké, a korábbi tulajdonos ellen pedig csődeljárás van folyamatban. A dolgozóktól tudja a sonline azt is, hogy azt közölték velük: két és fél hónapig még állományban tartanák őket, persze fizetés nélkül. Azt mondják: próbálták rávenni őket arra, hogy hozzanak létre a dolgozók érdekeit képviselő bizottságot, vélhetően azért, hogy a csoportos létszámleépítés szabályait ne sértse meg a munkáltató. A munkatársak azonban ezzel egyelőre nem foglalkoztak. Az épület előtt többen amiatt bosszankodtak, hogy amíg nem kapják meg a felmondásukat, még a munkaügyi központban sem jelentkezhetnek. Miközben a többség tanácstalanul ácsorgott, vagy ücsörgött, a biztonsági személyzet által is őrzött szállodában, néhányan személyes holmijaikat pakolták ki az épületből, mondván mentik, amíg még menthető. Közben megjelentek az energiaszolgáltató munkatársai is, akik – a sonline információi szerint a tulajdonos kérésének eleget téve – a gázt jöttek kikapcsolni.

– Ha kilépünk az ajtón, akkor nem kapunk pénzt, az biztos – szögezte le egyikük. A dolgozóknak végül ez a tervük nem sikerült. Egyikük azt mondta: rendőri figyelmeztetésre kellett elhagyniuk az épületet, hiszen ha maradnak birtokháborítást követtek volna el, ami csak tovább nehezíti a helyzetüket. Többek egyébként azt állították: sok pénzzel tartozik nekik a munkaadójuk. Utoljára 53 ezer forintot kapott mindenki, azért ennyit mert, a bérekre szánt keretösszegből egyenlően elosztva ennyi jutott mindenkinek.A Napi Turizmus próbálta hívni a szállodát, ahol azonban nem vették fel a telefont.A hotel holnapján akik szobát próbáltak foglalni, már csütörtökön az alábbit olvashatták: "Köszönjük érdeklődését! Ajánlatkérését sajnos nem tudjuk fogadni 2010. április 30-ig. Amennyiben 2010. május 1. után szeretne szállodánkban foglalni, vegye fel velünk a kapcsolatot telefonon vagy e-mail címeink egyikén."(sonline.hu/Napi Turizmus)

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.