Egy és más…

Akkor jó egy étterem, ha meghökkentő, ha belevésődik az ember sejtjeibe, hogy ott járt, ha máskor is szívesen visszaemlékszik rá – és nemcsak az ételek ízei okán.

A Kempinski Hotel Corvinus Budapest tulajdonképpen fenekestül fordította fel és fordította meg eddig gasztronómiai koncepcióját: a nagypolgári, konszolidált megjelenésű étterem helyett mindössze félév leforgása alatt egy fesztelen, sok helyütt szemtelen hangulatú, a francia brasserie-khoz hasonló zajos, állandó zsibongással és élettel teli ÉS Bisztrót alkotott.

Felvállalva a főváros kellős közepén azt a koncepciót és elképzelést, hogy ne csak a szállóvendég, hanem ezentúl elsősorban és főként az utcáról,a Fashion Street felől betérő, igényes és érdekes gasztronómiai élményre vágyó hazai és külföldi üzleti vendég is állandó partnerük legyen.
És most nézzük sorban, miből áll az új Kempinski koncepciójának receptje! Először is felkérték Zsidai Roy-t, sikeres vendéglőst (Pierrot, 21, Pest-Buda, Spíler), hogy egy olyan autentikus helyet találjon ki, amely meghökkentő, mégis egyben családias. A konyha igazi, békebeli tradicionálisan magyar és közben felvállaltan osztrák is. Erről két, koncepciójukban teljesen eltérő egyéniségű séf, Roland Holzer főszakács és a néhány hónapra megbízott hazai „nagyágyú”, Litauszki Zsolt gondoskodik.

A bisztró megjelenésében egy vidéki kúria konyháját, egy családias vendéglőt idéz: a fapadlózat rusztikus, egyszerű fehér csempék borítják a falakat, a vizespoharak a retro világát idézik. Viszont a fém lámpaburák már a hagyományos közép-európai kávéházi világítás modern megfelelői. Az üveges-tükrös elválasztó fal, valamint a dombormintás alumínium mennyezeti elemek ugyancsak városias karakterre utalnak. Az éttermet úgy tervezték, hogy szükség szerint kisebb egységekre lehessen tagolni. Az ÉS üveghomlokzata előtti nyári terasz szoros kapcsolatot teremt a bisztró és a Fashion Street között, így még inkább bevonzza majd a járókelőket.
És most az ízekről: mivel az április 4-i bemutatóra még nem készült el az étlap, így Emile Bootsma szállodaigazgató útmutató szavai alapján közölhetjük: áraik ezentúl harminc százalékkal lesznek alacsonyabbak, mint korábban.

Kérdés: hogyan kommunikálják majd, miképp jut el a fogyasztóhoz az üzenet? Mert ha eljut, hogy itt valóban minőségi alapanyagokból készül, és bármikor rendelhető egy pacalpörkölt zsemlegombóccal, vagy egy citromos szalontüdő, avagy egy igazi, békebeli császármorzsa – ahogy azt anno Bécsben is kínálták -, nos, akkor nagy sikert jósolhatunk a budapesti gasztronómia tavaszi palettáján a legújabb, igazán izgalmas ecsetvonásának.


Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.