Előrejelzés a főszezonra: külföldi érkezéssel nincs gond, a belföldi vendégkör még kérdéses

Bár biztatóak a külföldi vendégek magyarországi vendégéjszakáiról szóló hírek, árnyalja a képet a hazai vendégek belföldi utazásainak csökkenése.

A legnagyopbb hazai szállásfoglaló portál adatai szerint különösen azok a régiók és szállásadók aggódhatnak leginkább, ahol nincs bejáratott külföldi vendégforgalom. A Szallas.hu legfrissebb felmérésének eredménye összecseng a foglalási trendekkel: a magyarok számára idén felértékelődött az ár szerepe, inkább az olcsóbb szálláshelyeket és ajánlatokat keresik.

 

Öt lezárt hónap eredményeit összesítve a magyarok belföldi foglalásainak száma 11 százalékkal csökkent a portál adatai szerint tavalyhoz képest, éppúgy mint a vendégéjszakák száma is. Mindezek ellenére a foglalásokból származó bruttó szobaár bevétel 8 százalékkal nőtt. Az elmúlt 5 hónap átlaga alapján egy főnek egy éjszaka 12 500 forintba került.

„A hosszú hétvégék előfoglalásai biztatóan indultak, azonban a korábban elinduló keresleti görbe az időponthoz közeledve már laposabb volt az előző évinél, a valóságos utazások eredményeit összesítve pedig csökkenést tapasztalunk tavalyhoz képest”, mondta Szabó Tamás igazgató. A hosszú hétvégék közül a legnagyobb visszaesést a húsvét hozta, végül 18 százalékkal kevesebb foglalást és 17 százalékkal kevesebb vendégéjszakát rögzítettek 2022-höz viszonyítva.

Az alacsonyabb árak hozhatnak élénkülést 

Kettős arcú az idei nyár. A pandémia idején arról szóltak a várakozások, hogy 2022-re helyreállhat a belföldi turizmus és 2023 nyarára már a beutazások mértéke is fellendülhet, megérkeznek a külföldi turisták is, így növekedésnek indulhat a hazai turizmus. A Szallas Group és a Nielsen IQ 2022-ben készített felmérésében még optimista hozzáállás jellemezte a magyar utazóközönséget: akkor a válaszadók 58 százaléka belföldi utazása mellett külföldi kikapcsolódást is tervezett. 

Mivel jelenleg a portál 16 százalékos csökkenést lát a nyári időszakra tavalyhoz képest, idén május utolsó napjaiban nem reprezentatív online felmérést végzett, amelyben a nyári kereslet visszaesésének okát keresték. Bár a 970 válaszadó zöme (85%) tervez nyaralást, minden második még nem foglalta le szállását. A kutatásban résztvevők 58 százaléka csak belföldi üdülést fontolgat, 32 százalékuk pedig a belföldi mellett még külföldi úti célban is gondolkodik. A csökkenő keresletet kézenfekvő lehet az áremelkedéssel magyarázni. Ugyanakkor a felmérés szerint csupán 15 százalék azoknak az aránya, akik idén nem tudnak pénzt fordítani az utazásra.

A friss felmérése szerint a belföldi utazók elsősorban az akciós árakat, a csomagajánlatokat, az előleg fizetése nélküli foglalást és a SZÉP-kártyás fizetési lehetőséget keresik. Az előzőeket erősíti, hogy a portál foglalási adatai szerint a hotelek esetében nagyobb mértékű a foglalási számok visszaesése, mint a nem-hotel típusú szálláshelyeknél(pl. apartman, panzió, vendégház stb.). „Egy főnek egy éjszaka átlagosan 18 százalékkal drágult, de értelemszerűen ehhez az átlaghoz jóval magasabb és alacsonyabb változás is hozzájárult, ha a szállástípusokat vagy akár a településeket is külön-külön vizsgáljuk – magyarázta Szabó Tamás. – A hotelek esetében ez magasabb, átlagosan 22 százalék, hiszen az ő áraikat nagyobb mértékben befolyásolják az üzemelési költségek emelkedése mellett a szolgáltatások árai, a munkaerő bérköltsége és az élelmiszerárak is.”

 

 

Forrás: Szállás.hu


Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén

Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén 

Angela Saliba a Budapest Marriott Hotel és a Millennium Court, Marriott Executive Apartments új vezérigazgatója.
Májustól üzemeltetőváltás egy dobogókői és egy tihanyi szálláshely esetén

Májustól üzemeltetőváltás egy dobogókői és egy tihanyi szálláshely esetén 

Májustól az Accent Hotels üzemelteti a Cardoner Hotelt és a Tihany Yacht Clubot.
Pizzakészítés, olívaültetvények, sajtüzem, sonkagyár, fenntarthatóság és regionalitás

Pizzakészítés, olívaültetvények, sajtüzem, sonkagyár, fenntarthatóság és regionalitás 

Olaszországi tanulmányúton inspirálódtak a hazai kastélyszállodások.
Igazgatóváltás a Hotel Clark Budapest élén

Igazgatóváltás a Hotel Clark Budapest élén 

A Hotel Clark Budapestben a munkát idén májustól Lakézi András vezeti, aki Lukács Istvánt követi az igazgatói székben.
Különleges megoldással készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.