Felhívás a 2014. évi magyarországi „ÉV SZÁLLODÁJA” cím megszerzésére szóló jelentkezésre

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége az MT Zrt.-vel együttműködve meghirdeti az „ÉV SZÁLLODÁJA” pályázatát.

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége az MT Zrt.-vel együttműködve

- a kiemelkedő bevételi teljesítmények és szolgáltatások közötti összefüggés bemutatása,
- a minőségi szolgáltatások előtérbe állítása,
- a „best practice” módszerek terjesztése,
- a hazai szállodaipar hírnevének erősítése érdekében,
- a Hotelstars védjegy népszerűsítésének elősegítésére

meghirdeti az „ÉV SZÁLLODÁJA” pályázatát az alábbi feltételekkel:

1. A pályázatot az MSZÉSZ a legalább 2012. január 1. óta üzemelő, „full service” szolgáltatásokat nyújtó, 3-4-5* szállodák részére (amelyek reggelin kívül, ebédet és vacsorát is szolgáltató étteremmel rendelkeznek ), valamint külön „select service” szolgáltatásokat nyújtó 3-4* szállodák részére (amelyek éttermükben csak reggelit szolgáltatnak) írja ki.

2. A pályázaton fenti szolgáltatásokat nyújtó, minden MSZÉSZ tagszálloda részt vehet. A HSU minősítéssel rendelkező szállodák a „minőség” elbírálásánál plusz pontokat kapnak.

3. A pályázók teljesítménye a következő kritériumok szerint kerül elbírálásra: a szállodák piaci teljesítményére vonatkozó mutatószámok, innováció, szolgáltatások minősége, humánpolitika, Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás (CSR)

4. A pályázó írásos pályázati anyagot készít (melyhez csatolni szükséges egy nyilatkozatot, hogy a vizsgált 2012. január 1 – 2014. szeptember 30 közötti időszakban nem volt ellenük jogerős NAV, fogyasztóvédelmi, munkaügyi, közegészségügyi bírság), s amely a szálloda rövid általános bemutatása – főbb célkitűzések, vendégszegmensek, szolgáltatások – mellett az alábbiakat tartalmazza.

4.1. Milyen teljesítményt ért el 2012 – 2013 – ben, illetve 2013 – 2014 I.-III. negyedévben szobafoglaltságban, bruttó átlag szobaárban, bruttó REVPAR – ban és bruttó TREVPAR – ban. Az értékelésnél ezeket hasonlítják a kategória országos, régiós, településenkénti átlagához a KSH adatainak figyelembe vételével.

4.2. Milyen innovatív, egyedi, sikeres módszereket alkalmaznak az értékesítésben, a marketingben, az üzemeltetésben.

4.3. A szolgáltatások minőségének értékelése mystery shopping vizsgálatok, illetve a szállodáról hazai és nemzetközi vendégvélemény gyűjtő portálokon megjelenő észrevételek alapján történik. / Tripadvisor, Booking.com, Expedia, HRS, Holiday Check, Szállás.hu , stb./

4.4. A szálloda munkavállalóira kiterjedő motivációs politikája, képzések szervezése.

4.5. A szálloda Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás (CSR) terén végzett tevékenységének bemutatása

5. A pályázatra jelentkező szállodák teljesítményét 5 tagú elismert szakemberekből álló Bíráló Bizottság értékeli.

6. A Bíráló Bizottság a beérkezett pályázati anyag, a mystery shopping, a vendégvélemények értékelése alapján javaslatot tesz kategóriánként a pályázók sorrendjére, amit az MSZÉSZ Választmánya hagy jóvá.

7. A pályázók teljesítménye értékelésének módja: az értékelésnél a zsűri 5 témát vesz figyelembe. Ezek közül a piaci teljesítményre vonatkozó mutatószámokat max. 30, az innovációt max. 15, a szolgáltatások minőségét max. 30, a humánpolitikát max. 15, Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás max. 10 pontra értékelheti, azaz az elérhető pontszám összesen 100. A HSU minősítéssel rendelkező szállodák a minőség kritériumnál + 10 pontot kapnak. Ezek, ha minden követelményt 100%-ban teljesítenek, 110 pontot érhetnek el.

8. A pályázaton induló minden szálloda „emléklapot” kap, a kategóriánként megválasztott „ÉV SZÁLLODÁJA” az erre az alkalomra 2015 januárjában szervezett díjátadó gálán – a turizmus állami irányítása, és a sajtó képviselőinek jelenlétében – oklevelet, plakettet kap, ami alapján marketingjében egy évig használhatja az „ÉV SZÁLLODÁJA” címet. Az MSZÉSZ az MT ZRT támogatásával bel- és külföldön tájékoztatást ad a magyarországi „ÉV SZÁLLODÁJA” nyerteseiről.

9. A pályázat benyújtási határideje és helye: 2014 október 15. 14 óra, az MSZÉSZ Titkársága.

10. A pályázat díja 3-3* superior kategóriában: 60.000.- + ÁFA, 4*-4*superior kategóriában 90.000.- + ÁFA, 5*-5* superior kategóriában 120.000.- + ÁFA , /a díj tartalmazza a szervezési költségek mellett 2 fő részvételének költségeit a díjátadó gálán/, amelyet a pályázat benyújtásáig kell átutalni a Magyar Szállodaszövetség Szolgáltató Kft 11795009-29909489-00000000 számú számlájára.

11. A pályázók teljesítményének értékelése során szerzett információkat az MSZÉSZ bizalmasan kezeli, és kizárólag a pályázatok értékeléséhez használja fel.

12. A pályázatokkal kapcsolatos bármilyen kérdésben az MSZÉSZ Titkársága áll rendelkezésre.

Forrás: MSZÉSZ


Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok 

Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.
NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.
Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben 

A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.
Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást? 

A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.
Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban

Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban 

Ezzel hívja fel a figyelmet a felelős állattartásra a Minaro Hotel Tokaj MGallery.
Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik

Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik 

A szállodacsoport globális hűség- és kedvezményprogramja most köszöntötte százmilliomodik tagját.
Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában

Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában 

Olyan megoldásokkal, amelyek a gyerekkel érkező vendégek kényelmét szolgálják.
Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban

Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban 

A Szallas.hu legfrissebb adatai szerint.
Kastélyszállodások éves találkozója az alsópetényi Prónay-kastélyban

Kastélyszállodások éves találkozója az alsópetényi Prónay-kastélyban 

Sikeresen lezajlott a Magyar Kastélyszállodák és Történelmi Épületek Szövetségének éves közgyűlése.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.