Hazai beszállítók és vendéglátók sikeres üzleti találkozója

Csaknem másfél száz érdeklődő jelenlétében zajlott lapunk közreműködésével, az Agrármarketing Centrum fő szervezésében a „Kiváló Magyar Élelmiszerek” Horeca fórum, amelynek legfontosabb feladata, hogy a vendéglátó szakma figyelmét felhívja arra a tényre, hogy igenis vannak jó minőségű hazai termékek, nem minden esetben indokolt Ausztriába, vagy Olaszországba utazni alapanyagokért.

A nagy számban jelen lévő vendéglátó szakemberek mellett huszonhét hazai gyártó és termelő tartotta kihagyhatatlannak a lehetőséget, hogy közvetlen kapcsolatba kerülhet a potenciális „felhasználókkal”, és élve a lehetőséggel, prezentációikkal is igyekeztek kézzelfoghatóvá tenni, bemutatták, milyen alapanyagokat kínálnak az éttermek séfjeinek. Közcím: Útban Európa felé A szervezők hangsúlyozták: hagyományteremtő céllal hozták létre ezt az első rendezvényt, ahol két fontos szakterület képviselői – a hazai vendéglátás és a magyarországi alapanyag beszállítók – találhatnak egymásra. A fórum célja, hogy a magas minőséget garantáló lehetséges beszállítók bemutatkozhassanak a Horeca-ágazatnak, és lépést tehetünk abba az irányba, hogy Európa újra odafigyeljen a piacképes magyar termékekre. A konferenciát Horeca-oldalról olyan kiváló szakemberek tisztelték meg jelenlétükkel, mint Jakabffy László, az „Év Vendéglőse” cím tulajdonosa, vagy Buday Péter mesterszakács, aki nem csak érdeklődőként, hanem előadóként is szerepelt a fórumon. Dr.Süth Miklós szakállamtitkár arról beszélt, hogy a „Kiváló Magyar Élelmiszerek” (KMÉ) rendszer elindítása egy olyan evolúciós folyamat első fázisaként kezelendő, amely hosszabb távon hozhat majd látványos eredményt. A végső feladat egy tudatosan gondolkodó fogyasztó tömeg „kinevelése”, de ennek eléréshez az irányt meg kell mutatni. Erre pedig a vendéglátás kiemelten hatékony eszköz lehet. „Magyarországnak nagyon jók az adottságai, és még mindig arról ismerszik meg a nagyvilágban, hogy itt jókat lehet enni – mondta az államtitkár. - Ugyanakkor tanításra, szemléletformálásra van szükség, hogy a nagy tömegek értő módon keressék az élelmiszereket.” Elmondta, hogy ma már 80 gyártó 400 terméke viseli a KMÉ címkét, amelynek eléréséhez nem elég „csak” európai normák szerinti paraméterekkel rendelkezni, hanem valamely szempontból jobbnak is kell lenni annál. Elismert szakembereinket, és termékeinket dicséri, hogy a közeljövőben megrendezendő Húshigiéniai Világkongresszust hazánkban rendezik, tudtuk még meg tőle. Buday Péter a jelenlévők közül elsősorban a termelőkhöz intézte szavait, mondván, a vendéglátó közeg keresi, várja a jó minőségű hazai alapanyagokat. Előadásában elmondta, a szekértáborokra szakadt szakácstársadalom minden szereplője más és más úton szeretne eljutni ugyanahhoz a célhoz, de abban egyetértenek: jelen pillanatban a minőségi alapanyagok teljes körű beszerzése itthon lehetetlen. „Saját éttermem konyháján legalább 800 féle alapanyagot használok, mondta az ismert séf, így, bár tiszteletreméltó a KMÉ-k száma (ami 400), azonban még messze elmarad a kívánatostól.” Míg a boroknál már sikerült megvalósítani, a Magyarországon a hús- és zöldségtermékeknél nincs eredetigazolás, így nem lehet tudni, megfelelő-e a vendéglátós által alkalmazott technológiáknak. A hazánkban is jelen lévő csúcstechnológiák ugyan lehetővé teszik, hogy a kevés hazai szakember minőségi végterméket állítson elő, de ehhez elengedhetetlenül szükséges lenne az egyenletesen magas színvonalú alapanyag. Buday szerint a magyar vendéglátás jövője a három lábon állás. Az idősebbek számára már nem elfogadhatóak az új trendek, számukra meg kell tartani a múlt hagyományait. A fiatalabbak, világlátott kozmopoliták számára a modern, különleges, divatos konyhák a vonzók. Ám, ha olyan színes gasztro-térképet szeretnénk, mint amivel Olaszország, vagy Franciaország rendelkezik, elengedhetetlen, hogy egy-egy régió, vagy kistérség felkutassa a saját hagyományos ételeit, elsősorban a paprikás ételek előtti időszakra koncentrálva. Elengedhetetlen, emelte még ki, a kommunikáció javítása. Komoly problémaként említette a séf, hogy a vendéglősök nem ismerik a lehetőségeket, a termelők pedig nem ismerik a szakma igényeit. Ráadásul az élelmiszeripar főképpen a prémiumtermékek területén van hatalmas lemaradásban, pedig kézműves igényességgel készült ételeket csak kézműves igényességgel megtermelt alapanyagból lehet előállítani. A jelen lévők közül többen is hozzászóltak az elhangzottakhoz. Somogyi Tibor, a Sotex Kft. tulajdonosa elmondta, hogy Buday Péter előadásában adott néhány nyaklevest az élelmiszeriparnak, de az érem másik oldalát is meg kell nézni. Saját termékük példáján vezette le, hogy a vendéglátásban a multinacionális cégekkel kötött kizárólagos szerződések, illetve az általuk biztosított plusz infrastrukturális lehetőségek miatt nem sikerült igazán versenyképesnek lenni. Dedák Pál, a Jona-Drink tulajdonosa az éttermesekhez és a szállodásokhoz is szólt. Svédasztalos reggelihez kínálja száz százalékos, adalékanyagoktól mentes gyümölcsleveit. Tapasztalata szerint a termék sikeres, éppen ezért a potenciális megrendelők számára nem „nagy buli”, mert túl sok fogy… Ezért kénytelen külföldi értékesítési csatornákat keresni, miközben itthon folyton azt hallja: nincs minőségi termék… Cseh László, a Magyar Hűtő- és Konzervipari Szövetség elnöke szerint egy rendszer akkor működésképtelen, ha abban egymásnak ellentmondó feltételeket akarunk szabni. A vendéglátásban ez történik: olcsón akarnak minőséget. Zárszavában Dr. Süth Miklós az előrelépés zálogaként két dolgot, az információt és a kölcsönös bizalom szükségességét hangsúlyozta. Nem áltathatjuk magunkat azzal, hogy rövidtávon hatalmas előrelépés várható. De következetes, kitartó munkával, pozitív szemlélettel, a párbeszéd folytatásával a meglévő alapokra üzleti kapcsolatok, barátságok épülhetnek fel. Az Agrármarketing Centrum (AMC) igazgatója, Pál József kérdésünkre elmondta, eredményesnek tartja a fórumot. Véleménye szerint már elérkezett az idő, hogy ebben a szegmensben is megtörténjen a kapcsolatfelvétel a felek között. „Nem csak azért, mert a HoReCa szektornak szüksége van a hazai alapanyagokra, mondta az igazgató, hanem azért is, mert most már látjuk azokat a termékeket, amivel be lehet törni a piacra.” Véleménye szerint a folytatással nem szabad egy évet várni, akár már tavasszal sor kerülhet a következő találkozóra. Addig elsődleges feladat egy kezelhető adatbázis felállítása, annak a megfelelő helyekre történő eljuttatása és a megfelelő kommunikáció kialakítása a termelők és a felhasználók között.

Három napon át ünnepelték a Kimpton BEM Budapest megnyitását

Három napon át ünnepelték a Kimpton BEM Budapest megnyitását 

A megnyitók egyikén, amikor az utazási szakma és a rendezvényes cégek képviselőit hívták el – 2024. szeptember 13-án, pénteken - mi is jelen lehettünk.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Álmodj, tanulj, valósítsd meg önmagad!

Álmodj, tanulj, valósítsd meg önmagad! 

Folytatódik a Marriott-lánc ingyenes képzési programja.
Nemzetközi elismerés egy pesti hotel vendégirányító rendszerének

Nemzetközi elismerés egy pesti hotel vendégirányító rendszerének 

Red Dot díjat nyert a Dorothea Hotel látogatóirányító rendszere.
Új szinten egy hazánkban is elérhető fenntartható turisztikai minősítés

Új szinten egy hazánkban is elérhető fenntartható turisztikai minősítés 

A Good Travel Seal a világ legmegbízhatóbb minősítései között szerepel.
Az Év Fiatal Szállodását keresi az MSZÉSZ

Az Év Fiatal Szállodását keresi az MSZÉSZ 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége meghirdeti az Év Fiatal Szállodása 2024 pályázatot.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Stratégiai partnerség a vendégelégedettség növelése érdekében

Stratégiai partnerség a vendégelégedettség növelése érdekében 

A Novotel Budapest Centrum a Kertesz Communications Consulting Kft.-vel (KCC) kötött megállapodást.
Szuperlokáció, walking vendégek, jó ár-érték arány - új üzemeltetőnél Buda egyik négycsillagosa

Szuperlokáció, walking vendégek, jó ár-érték arány - új üzemeltetőnél Buda egyik négycsillagosa 

2024. augusztus 23-án nyílt meg újra Buda egyik, a Covid óta Csipkerózsika-álmot alvó négycsillagos szálláshelye.
Új értékesítési igazgató a budapesti ötcsillagos házban

Új értékesítési igazgató a budapesti ötcsillagos házban 

Bakó Bálint lett a Matild Palace Budapest új értékesítési igazgatója.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.