Jaj nektek, akik megtévesztettétek a fogyasztókat!

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint az Exch-Immo Kft. és a Club Hotels Europe Ingatlanhasznosító Kft. megtévesztette a fogyasztókat üdülési jogaik eladásáról szóló ajánlatokkal. A jogsértésekért együttesen mintegy 41 millió forint bírságot szabott ki a GVH.

Az Exch-Immo Kft., illetve a tevékenységét 2016-ban részben átvevő Club Hotels Europe Kft. üdülési joggal rendelkező fogyasztókat keresett meg és hívott személyes egyeztetésre 2014. január 1-jétől kezdődően. Az egyeztető megbeszéléseken a vállalkozások közreműködést ígértek a velük tárgyaló fogyasztók üdülési jogainak továbbértékesítésében, ám feltételként szabták, hogy e fogyasztók teljesen új üdülési jogot vagy egyéb, hosszú távra szóló üdülési terméket vásároljanak.

A GVH döntésében megállapította, hogy a két, egymással együttműködő vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert

  • Exch-Immo Kft. azt a valótlan benyomást keltette, hogy eredményesen működik közre a fogyasztók üdülési jogának értékesítésében;
  • mindkét vállalkozás azt a valótlan benyomást keltette, hogy céljuk az üdülési jogok másodlagos értékesítése.

A hivatal a bírság megállapításakor súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat huzamosabb ideig tartott, az érintett fogyasztói kör pedig sérülékenynek minősül. A hatóság tekintettel volt az üdülési jogok másodlagos értékesítésével kapcsolatos jogsértések ismétlődő jellegére a nyilvánosan megismerhető, illetve sajtóközleményekben is többször kommunikált versenytanácsi gyakorlat ellenére. A GVH mindkét vállalkozásra a törvényi maximumot elérő összegű bírságot szabta ki az eljárás alá vont cégek, illetve további vállalkozások visszatartása érdekében a hasonló jogsértésektől. A két vállalkozás egyetemlegesen felel a bírságösszegek megfizetéséért.

A GVH az elmúlt években több versenyfelügyeleti eljárást is indított üdülési jogok továbbértékesítésével kapcsolatos üzleti gyakorlatok és szóbeli tájékoztatások vizsgálatára, és figyelemfelhívó tájékoztatást is közzétett, amely a hivatal honlapján itt olvasható. 


Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.
Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra 

A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.
Északi stílus új köntösben – ibis Styles nyitás Tallinnban

Északi stílus új köntösben – ibis Styles nyitás Tallinnban 

Az ibis új helyszínekkel erősíti európai pozícióit a régióban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.