Két részre bontják az Accort

Szétválasztja szállodai és utalványokat forgalmazó üzletágait az Accor - jelentette be a francia vállalat kedden.

Madonna szokatlan karrierjének bemutatásával kezdte előadását a Nagy Kreatív Nap-Brand Festivalon James Lanham. A brit újságíró és marketing-szakértő szerint az énekesnő a 80-as években nem is annyira énekléssel, hanem kisebb filmszerepekkel, performance-ekkel kezdte pályáját. Ez a szereplés jelentős hatással bírt a közben kiadott kislemezek eladására.

 

Lanham egy egyetemi előadás mozgalmasságához illő prezentációjában Madonna színeváltozását vette sorba, de a hangsúly nem az énekesi pályán volt, hanem azon, ahogy változó kinézetével felhívta magára a figyelmet. Ezen kívül Madonna folyamatosan fenntartotta az érdeklődést botránykeltéseivel is, mint amilyen a Britney Spears-es csókolózás volt, de a konzervatív vallásos közösséget is felháborították dalai.

A szakértő szerint Madonna sikere Michael Jacksonnal szemben éppen azon mérhető, hogy képes volt az állandó megújulásra. Lanham úgy véli, ha az énekesnő megmaradt volna olyannak, amilyen egy adott ponton volt, akkor az idő és a divat múlásával elavulttá vált volna.

Mit tanult Lady Gaga Madonnától?
James Lanham Madonnához hasonlónak nevezte Lady Gagát, aki szintén saját egyéni-extravagáns ruháival hívta fel magára a figyelmet. A celeb személyes márkaépítését összekötötte ruháinak promóciójával, ami után énekes karrierbe kezdett.

„Mi a relevanciája, jelentősége annak, amit ez a két ember művelt magával a marketing szakma számára?” – tette fel a kérdést magának Lanham. Az újságíró a magyar közönség számára kevéssé ismert Marmite bemutatásával válaszolt saját kérdésére. A Marmite egy sós krém, ami inkább hasonlít valamiféle motorolaj származékhoz, mint fogyasztható ételhez, ám az angolszáz világban a gyerekeknek adják előszeretettel.

A termék tehát nem éppen szerethető, és az idő múlásával - ahogy változott a cég vezetése - rájöttek arra, hogy változtatniuk kell. A Marmite csomagolást megváltoztatták, és a fejjel lefelé fordított dobozra a „squeeze me” (facsarj ki) felirat került.

A digitális világban remekül kihasználható tulajdonságnak bizonyult, hogy a Marmite egy sokakat megosztó termék. A márka oldalán a fogyasztóknak lehetővé tették, hogy a csomagolásra ráírják, megfogalmazzák szöveggel, vagy akár rajzzal, hogy mit is gondolnak. A rossz hír is hír elv alapján, a negatív megnyilvánulásokat a termék saját javára tudták fordítani.

Mindezek alapján a márkának sikerült sokszorosra növelnie eladásait, és a különböző új termék-mutációk bevezetésével sikerült más rétegpiacokra is betörnie, ahol sikeres lett.

Két reklámfilmmel zárta előadását James Lanham: a Marmite a brit választásokat meglovagolva Hate party/Love party reklámokat készítetett, amelyben a pártok képében jelent meg a márkával szembeni attitűd kifigurázása.

{video|id=1136|width=560|height=340}


{video|id=1137|width=560|height=340}


A recept egyszerűnek tűnik: egy jó adag öniróniával könnyen a saját javunkra fordíthatjuk a velünk szemben megnyilvánuló véleményeket is. Mindehhez persze elengedhetetlen az egyéni angol humor.

 


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.