Két részre bontják az Accort

Szétválasztja szállodai és utalványokat forgalmazó üzletágait az Accor - jelentette be a francia vállalat kedden.

Madonna szokatlan karrierjének bemutatásával kezdte előadását a Nagy Kreatív Nap-Brand Festivalon James Lanham. A brit újságíró és marketing-szakértő szerint az énekesnő a 80-as években nem is annyira énekléssel, hanem kisebb filmszerepekkel, performance-ekkel kezdte pályáját. Ez a szereplés jelentős hatással bírt a közben kiadott kislemezek eladására.

 

Lanham egy egyetemi előadás mozgalmasságához illő prezentációjában Madonna színeváltozását vette sorba, de a hangsúly nem az énekesi pályán volt, hanem azon, ahogy változó kinézetével felhívta magára a figyelmet. Ezen kívül Madonna folyamatosan fenntartotta az érdeklődést botránykeltéseivel is, mint amilyen a Britney Spears-es csókolózás volt, de a konzervatív vallásos közösséget is felháborították dalai.

A szakértő szerint Madonna sikere Michael Jacksonnal szemben éppen azon mérhető, hogy képes volt az állandó megújulásra. Lanham úgy véli, ha az énekesnő megmaradt volna olyannak, amilyen egy adott ponton volt, akkor az idő és a divat múlásával elavulttá vált volna.

Mit tanult Lady Gaga Madonnától?
James Lanham Madonnához hasonlónak nevezte Lady Gagát, aki szintén saját egyéni-extravagáns ruháival hívta fel magára a figyelmet. A celeb személyes márkaépítését összekötötte ruháinak promóciójával, ami után énekes karrierbe kezdett.

„Mi a relevanciája, jelentősége annak, amit ez a két ember művelt magával a marketing szakma számára?” – tette fel a kérdést magának Lanham. Az újságíró a magyar közönség számára kevéssé ismert Marmite bemutatásával válaszolt saját kérdésére. A Marmite egy sós krém, ami inkább hasonlít valamiféle motorolaj származékhoz, mint fogyasztható ételhez, ám az angolszáz világban a gyerekeknek adják előszeretettel.

A termék tehát nem éppen szerethető, és az idő múlásával - ahogy változott a cég vezetése - rájöttek arra, hogy változtatniuk kell. A Marmite csomagolást megváltoztatták, és a fejjel lefelé fordított dobozra a „squeeze me” (facsarj ki) felirat került.

A digitális világban remekül kihasználható tulajdonságnak bizonyult, hogy a Marmite egy sokakat megosztó termék. A márka oldalán a fogyasztóknak lehetővé tették, hogy a csomagolásra ráírják, megfogalmazzák szöveggel, vagy akár rajzzal, hogy mit is gondolnak. A rossz hír is hír elv alapján, a negatív megnyilvánulásokat a termék saját javára tudták fordítani.

Mindezek alapján a márkának sikerült sokszorosra növelnie eladásait, és a különböző új termék-mutációk bevezetésével sikerült más rétegpiacokra is betörnie, ahol sikeres lett.

Két reklámfilmmel zárta előadását James Lanham: a Marmite a brit választásokat meglovagolva Hate party/Love party reklámokat készítetett, amelyben a pártok képében jelent meg a márkával szembeni attitűd kifigurázása.

{video|id=1136|width=560|height=340}


{video|id=1137|width=560|height=340}


A recept egyszerűnek tűnik: egy jó adag öniróniával könnyen a saját javunkra fordíthatjuk a velünk szemben megnyilvánuló véleményeket is. Mindehhez persze elengedhetetlen az egyéni angol humor.

 


Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.