Két részre bontják az Accort

Szétválasztja szállodai és utalványokat forgalmazó üzletágait az Accor - jelentette be a francia vállalat kedden.

Madonna szokatlan karrierjének bemutatásával kezdte előadását a Nagy Kreatív Nap-Brand Festivalon James Lanham. A brit újságíró és marketing-szakértő szerint az énekesnő a 80-as években nem is annyira énekléssel, hanem kisebb filmszerepekkel, performance-ekkel kezdte pályáját. Ez a szereplés jelentős hatással bírt a közben kiadott kislemezek eladására.

 

Lanham egy egyetemi előadás mozgalmasságához illő prezentációjában Madonna színeváltozását vette sorba, de a hangsúly nem az énekesi pályán volt, hanem azon, ahogy változó kinézetével felhívta magára a figyelmet. Ezen kívül Madonna folyamatosan fenntartotta az érdeklődést botránykeltéseivel is, mint amilyen a Britney Spears-es csókolózás volt, de a konzervatív vallásos közösséget is felháborították dalai.

A szakértő szerint Madonna sikere Michael Jacksonnal szemben éppen azon mérhető, hogy képes volt az állandó megújulásra. Lanham úgy véli, ha az énekesnő megmaradt volna olyannak, amilyen egy adott ponton volt, akkor az idő és a divat múlásával elavulttá vált volna.

Mit tanult Lady Gaga Madonnától?
James Lanham Madonnához hasonlónak nevezte Lady Gagát, aki szintén saját egyéni-extravagáns ruháival hívta fel magára a figyelmet. A celeb személyes márkaépítését összekötötte ruháinak promóciójával, ami után énekes karrierbe kezdett.

„Mi a relevanciája, jelentősége annak, amit ez a két ember művelt magával a marketing szakma számára?” – tette fel a kérdést magának Lanham. Az újságíró a magyar közönség számára kevéssé ismert Marmite bemutatásával válaszolt saját kérdésére. A Marmite egy sós krém, ami inkább hasonlít valamiféle motorolaj származékhoz, mint fogyasztható ételhez, ám az angolszáz világban a gyerekeknek adják előszeretettel.

A termék tehát nem éppen szerethető, és az idő múlásával - ahogy változott a cég vezetése - rájöttek arra, hogy változtatniuk kell. A Marmite csomagolást megváltoztatták, és a fejjel lefelé fordított dobozra a „squeeze me” (facsarj ki) felirat került.

A digitális világban remekül kihasználható tulajdonságnak bizonyult, hogy a Marmite egy sokakat megosztó termék. A márka oldalán a fogyasztóknak lehetővé tették, hogy a csomagolásra ráírják, megfogalmazzák szöveggel, vagy akár rajzzal, hogy mit is gondolnak. A rossz hír is hír elv alapján, a negatív megnyilvánulásokat a termék saját javára tudták fordítani.

Mindezek alapján a márkának sikerült sokszorosra növelnie eladásait, és a különböző új termék-mutációk bevezetésével sikerült más rétegpiacokra is betörnie, ahol sikeres lett.

Két reklámfilmmel zárta előadását James Lanham: a Marmite a brit választásokat meglovagolva Hate party/Love party reklámokat készítetett, amelyben a pártok képében jelent meg a márkával szembeni attitűd kifigurázása.

{video|id=1136|width=560|height=340}


{video|id=1137|width=560|height=340}


A recept egyszerűnek tűnik: egy jó adag öniróniával könnyen a saját javunkra fordíthatjuk a velünk szemben megnyilvánuló véleményeket is. Mindehhez persze elengedhetetlen az egyéni angol humor.

 


Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen 

A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.
Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra

Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra 

Évekkel ezelőtt, fejlesztés céljából zárt be az egri Hunguest Hotel Flóra azért, hogy 2024. december 18-án megújult külsővel és belsővel születhessen újjá.
A szállodások keleti régióülésére készül a megújult Hunguest Béke

A szállodások keleti régióülésére készül a megújult Hunguest Béke  

Május 7-én a nemrég újranyitott hajdúszoboszlói Hunguest Béke szállodában rendezik meg a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) keleti régióülését.  
Igazgatóváltás a Dorothea Hotel élén

Igazgatóváltás a Dorothea Hotel élén 

Az ötcsillagos budapesti belvárosi ház vezetése 2025 március elsejétől változott.
Új ötcsillagos ház nyílik Hévízen

Új ötcsillagos ház nyílik Hévízen 

Az ötcsillagos szállodában a vendégeket nem csak a luxus legmagasabb foka, hanem valódi testi-lelki feltöltődés várja.
Boeingből luxushotel

Boeingből luxushotel 

Felix Demin 2023 végén nyitotta meg a világ egyik legkülönlegesebb szálláshelyét: a Private Jet Villát.
Pihenés és konferenciaélet újratöltve:  nyitva Hajdúszoboszló ikonikus szállodája

Pihenés és konferenciaélet újratöltve: nyitva Hajdúszoboszló ikonikus szállodája 

A ház az elmúlt években teljesen megújult: a teljes felújtásnak köszönhetően modern külsővel és elegáns belső tereivel várja ismét vendégeit.
Új igazgató a Hunguest hévízi házainak élén

Új igazgató a Hunguest hévízi házainak élén 

2025. április 1-től Martos Andrást nevezték ki a Hunguest Helios és a Hunguest Panoráma szállodák igazgatójának.
Verdi Budapest Hotel: befejeződött a márkaváltás, jöhet a felújítás

Verdi Budapest Hotel: befejeződött a márkaváltás, jöhet a felújítás 

Új név, új arculat, új lehetőségek.
Tojásfestés, locsolkodás, wellness a húsvéti befutók

Tojásfestés, locsolkodás, wellness a húsvéti befutók 

A tavalyi évhez hasonlóan népszerű a húsvét a belföldi utazók körében – derült ki az egyik szállásfoglaló portál adataiból.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.