Szállodaépítési láz Esztergomban

Szállodaépítési hullám söpör végig Esztergomon. A cél, hogy az átutazó turizmus helyett növekedjen a városban eltöltött vendégéjszakák száma. A szálloda boom lehetőséget nyit a konferenciaturizmus megindulására.

Bár a 34 éves brit önkéntes munkás, aki megnyerte a világ legjobb munkahelyét, már elhintett néhány panaszt az új állásáról a sajtóban, ez nem ingatta meg a Cannes Lions zsűritagjait, hogy idén az ausztráliai Queensland állam „The best job in the world” kampányának ítéljenek kettőt is az első három kiosztott Grand Prix-ből. A CumminsNitro Brisbane ügynökség kampánya, amiről mi is írtunk, és felkapta a magyar média és közbeszéd is, az idén először megrendezett pr kategóriában Lord Tim Bell, a zsűri elnöke szerint magasan a legjobb volt az összes nevezés között, így nem volt nehéz a döntés. Ugyanez a munka vitte el a Grand Prix-t a Direct Lions kategóriában is.
 

{video|id=506|width=560|height=340}


 
Hasonlóan a turizmus fellendítését célozta meg a Promo Lions kategória nyertes munkája, amely a teljesen eladósodott japán kisváros, Yubari vonzerejét azzal hozta vissza, hogy kiderítette, egész Japánban ezen a településen a legkisebb a válások száma. A készítő tokiói Beacon Communications így a „szerelem városa” szlogenre építette az egész kampányt. Egyébként ők is kaptak oroszlánt pr kategóriában is.
 
Szintén többször mehetett fel a színpadra oroszlánt átvenni a lisszaboni Leo Burnett, akik rendszeres nyertesei, előrejelzői és részint segítői a cannes-i versenynek. Ők több ötlettel is megnyerték az ítészek tetszését, leginkább a Vöröskeresztnek készített Hope store-ral, ahol reményt árultak a vásárlóknak. A munka arany, ezüst és bronz oroszlánt is kapott promóciós, két ezüstöt direktmarketing kategóriában, és a pr-es zsűritől is kapott egy díjat. Az ügynökség pr-oroszlánt, promóciós kategóriában pedig bronzot vett még át a Diageo Pampero Rum márkájának készített Ephemeral Museummal, amely néhány graffiti megmentéséből kiindulva a világ legnagyobb szabad múzeuma kíván lenni.
 
A legtöbb díjnyertes kampányt nem csak hogy több kategóriában neveztek, de több kategóriában el is nyerték a zsűri tetszését. Lord Tim Bell, a pr-zsűri elnöke szerint ez egy természetes folyamat, a kategóriák összeérnek, egybefolynak, egy-egy munkát nagyon nehezen lehet kizárólagosan egy kategóriába sorolni, de ez mit sem ront azon a megítélésen, hogy egy kampány jó avagy sem.
 
(Mivel ez az első éve, PR Lions kategóriában nem volt megkülönböztetés bronz, ezüst és arany oroszlánok között.)

 


Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.