Bár a 34 éves brit önkéntes munkás, aki megnyerte a világ legjobb munkahelyét, már elhintett néhány panaszt az új állásáról a sajtóban, ez nem ingatta meg a Cannes Lions zsűritagjait, hogy idén az ausztráliai Queensland állam „The best job in the world” kampányának ítéljenek kettőt is az első három kiosztott Grand Prix-ből. A CumminsNitro Brisbane ügynökség kampánya, amiről mi is írtunk, és felkapta a magyar média és közbeszéd is, az idén először megrendezett pr kategóriában Lord Tim Bell, a zsűri elnöke szerint magasan a legjobb volt az összes nevezés között, így nem volt nehéz a döntés. Ugyanez a munka vitte el a Grand Prix-t a Direct Lions kategóriában is.
Hasonlóan a turizmus fellendítését célozta meg a Promo Lions kategória nyertes munkája, amely a teljesen eladósodott japán kisváros, Yubari vonzerejét azzal hozta vissza, hogy kiderítette, egész Japánban ezen a településen a legkisebb a válások száma. A készítő tokiói Beacon Communications így a „szerelem városa” szlogenre építette az egész kampányt. Egyébként ők is kaptak oroszlánt pr kategóriában is.
Szintén többször mehetett fel a színpadra oroszlánt átvenni a lisszaboni Leo Burnett, akik rendszeres nyertesei, előrejelzői és részint segítői a cannes-i versenynek. Ők több ötlettel is megnyerték az ítészek tetszését, leginkább a Vöröskeresztnek készített Hope store-ral, ahol reményt árultak a vásárlóknak. A munka arany, ezüst és bronz oroszlánt is kapott promóciós, két ezüstöt direktmarketing kategóriában, és a pr-es zsűritől is kapott egy díjat. Az ügynökség pr-oroszlánt, promóciós kategóriában pedig bronzot vett még át a Diageo Pampero Rum márkájának készített Ephemeral Museummal, amely néhány graffiti megmentéséből kiindulva a világ legnagyobb szabad múzeuma kíván lenni.
A legtöbb díjnyertes kampányt nem csak hogy több kategóriában neveztek, de több kategóriában el is nyerték a zsűri tetszését. Lord Tim Bell, a pr-zsűri elnöke szerint ez egy természetes folyamat, a kategóriák összeérnek, egybefolynak, egy-egy munkát nagyon nehezen lehet kizárólagosan egy kategóriába sorolni, de ez mit sem ront azon a megítélésen, hogy egy kampány jó avagy sem.
(Mivel ez az első éve, PR Lions kategóriában nem volt megkülönböztetés bronz, ezüst és arany oroszlánok között.)