Újszerű social média megoldások a Spirit Hotel kommunikációjában

A többi kommunikációs csatornával megfelelően összehangolt social media kommunikációnak döntő szerepe lehet a nyári főszezonban, amikor a vendégek a legtöbb szállodai kommunikációval találkoznak, ekkor folyik a legnagyobb harc a vendégek kegyeiért. Ilyenkor kiemelten fontos a megkülönböztető kommunikáció  szerepe. 

Az „Év Szállodája 2016” címet nyerte el idén az ötcsillagos kategóriában a Spirit Hotel Thermal Spa*****superior, amiben a szolgáltatásaik minősége mellett az újszerű kommunikációs tevékenységnek, a remarketing és retargeting megvalósításának is nagy szerepe volt.

"Mi elsősorban a szálloda értékesítéséhez és üzemeltetéséhez értünk, a professzionális kommunikációhoz ezért szükségünk volt egy olyan partnerre, aki tapasztattal és kapcsolatrendszerekkel rendelkezik, és amellett, hogy jól ismeri a 21. századi technológiákat olyan újszerű javaslatai is vannak, amikkel meg tudjuk különböztetni magunkat a konkurenciától.

Jó példa erre a blogok felépítése vagy tartalommarketing megvalósítása, ami a mi esetünkben nagyon erősen sikerült és újszerű volt. Nem véletlen, hogy ezt a munkát díjazták a TSM Awards-on is” – mondta el a sárvári Spirit Hotel vezérigazgatója, Kaisinger András annak kapcsán, hogy a szakma krémjét felvonultató 49 fős mezőnyben bronzérmet nyert a kampány 2017-es Tourism Social Media Awards-on Social Branding kategóriában.

A díjazott pályamű a hévízi Hotel Carbona és a sárvári Spirit Hotel számára készített kampány volt. Lássuk, miért is érhetett el ez a kampány ilyen szép sikert nem csak a TSMA zsűrijénél, hanem éles versenyben, a felsőkategóriás wellness szállodák piacán is! 

Nagyító alatt a célcsoportok

A Spirit Hotel kommunikációs sikerének egyik kulcsa, hogy a klasszikus célcsoport szegmentálás mellett kiemelt hangsúlyt fektetett az úgynevezett mikrocélcsoportok azonosítására, és azt is felmérte, hogy ezeket a csoportokat hogyan szólíthatja meg a leghatékonyabban.

Sokan vannak, akik az életük egy bizonyos periódusában kiemelt figyelemmel érdeklődnek olyan témák iránt, mint például a fogyókúrák, és diéták, az egzotikus és természetes szépségápolás, a spirituális hátterű stresszkezelés és pihenés, vagy éppen a gasztronómiai trendek, és ebben a témakörben szívesen elmélyednek.

Ilyen témájú blogokat és portálokat olvasnak, és erről szóló Facebook és Instagram oldalakat követnek huzamosabb ideig.

Ezeknek a mikrocélcsoportoknak az érdeklődését és igényeit a Spirit külön-külön és komplex szolgáltatási csomagok formájában is magas színvonalon képes lenne kielégíteni, ám ahhoz, hogy a csoport tagjaiban, mint leendő fogyasztókban is tudatosuljon az, hogy az érdeklődési körükhöz kiváló partnerre találhatnak a Spiritben, a szállodának azokon a speciális felületeken kellett először találkoznia a csoport tagjaival, ahova azok gyakran ellátogatnak.

Tartalmak egyéni ízlés szerint

Röviden összefoglalva az egyes mikrocélcsoportok számára érdekes és releváns tartalmat kell előállítani, amelyek hordozzák a Spirit speciális üzeneteit, és azokon a felületeken jelennek meg, ahol a csoport tagjai gyakran informálódnak.

A természetes szépségápolás iránt érdeklődők például biztosan nyitottak lesznek a természetes alapanyagokkal dolgozó szépészeti kezelések bemutatatására, és elolvassák majd az erről szóló cikkeket, ahol a Spirit, mint a téma szakértője jelenik meg, és ahol egyúttal már a szálloda szolgáltatásaival vagy akár konkrét csomagajánlataival is találkozik a fogyasztó.

A szálloda vezérigazgatója, Kaisinger András ezt így fogalmazta meg: „Nem elegendő a mai világban, hogy egy szálloda bizonyos rendszerességgel kiküld hírleveleket. Az eltérő érdeklődésű vendégkörnek olyan személyre szabott tartalmat kell nyújtani, aminek nagyon erős a képi világa és jól meggondolt terjedelmű a szövege, a mondanivalója pedig tökéletesen megfelel célcsoport érdeklődési körének. Ha ezt összekötjük a Spirit többi platformon kommunikált üzeneteivel, akkor egész biztos, hogy erősödik a fogyasztókban a szállodai termékhez való kötődés.” 

Kommunikációs ökoszisztéma egy wellness hotel körül

Ahhoz, hogy ezek a releváns tartalmak a Spirit üzeneteivel eljussanak a mikrocélcsoportokhoz és a speciális érdeklődési körű médiafogyasztóból később vendég legyen mindössze jó időzítésre van csak szükség – hiszen fontos, hogy még a fogyasztási döntések megszületése előtt informálódhassanak a Spirit ajánlatairól –, valamint arra, hogy az általuk látogatott felületek – a social media platformok, a blogok és portálok – és a rajtuk történő aktivitások és tartalmak megfelelő rendszerbe legyenek összekötve.

A fontos újítás ezen a téren az volt, hogy sajátos „ökoszisztémát” építettek ki a Spirit köré, annak saját médiájából és az imént említett médiafelületekből, és nagyon gyakran frissülő tartalmakkal folyamatos érdeklődést tartott fent a célcsoportok körében.

Végül minden link a Spirithez vezet

A gyakorlatban ez úgy történt, hogy két vezető hírportálon, az Index és az Origo blogportfólióján hoztak létre egy-egy blogot, hiszen a tartalmak natív vagy fizetett módon csak így tudnak megjelenni a hírportálok címoldalán, ami jelentős látogatottságot és olvasottságot jelent a blogok és a hozzájuk kapcsolódó social media oldalak tekintetében is.

A natív módon történő címoldalra kerülés esélye miatt ezek a blog oldalak releváns és aktuális egészségmegőrzési és lifestyle tematikával foglalkoznak amellett, hogy nem titkolják, de nem is helyezik előtérbe kötődésüket a szállodához. Mindkét blognak megvan a saját a social media követő tábora a Facebookon.

Fejleszthető felületként minden bloghoz tartozik még egy Instagram profil is, amelyek jelenleg életmód fotókkal szólítják meg a célközönségüket. Hosszú távon viszont az Instagram felület lesz alkalmas a szállodákon belüli vendégek bekapcsolására a felépített kommunikációs hálóba.

A tartalmak hitelesítésére a legfontosabb keresőszavak tekintetében Wikipedia oldalakat hoztak létre, amelyeket a blogposztok használnak hivatkozásnak. A Wikipedia szócikkek a szállodát és a kiemelt szolgáltatásokat – mint a hagyományos sárvári gyógykezelés – mutatják be.

A fogyasztókká váló célcsoportok elérése így három irányból történhet:

• egy social media aktivitáson keresztül talál rá a blogokra;
• a hírportálok címoldalán, blogszemléin olvashat számára érdekes tartalmat;
• vagy az Instagram aktivitás kapcsán talál rá a blogra vagy a Facebook oldalra.

Ezeken a felületeken a beérkezett látogató az érdeklődési körének megfelelő további témaajánlókat és kommentelési lehetőséget kap, a cikkekben, tartalmakban pedig a kiemelt linkeken keresztül megérkezhet a szállodák szolgáltatásait bemutató weboldalra, vagy a témával kapcsolatban a posztok alján kérdezhet a szakértőktől is.

Ezzel az újszerű megközelítésű, integrált social média kampányiránnyal holtversenyben a harmadik helyet szerezte meg a PLANB Magyarország Kft. a Tourism Social Media Awards áprilisban megrendezett döntőjében.

A Social Branding kategória, amelyben ezt az eredményt elérte a kommunikációs ügynökség ma a leggyorsabb ütemben fejlődő terület, amelyen még mindig számtalan felfedezésre váró lehetőség rejlik, és ahol bátran próbálhatók ki szokatlan, innovatív ötleteknek is. Például olyanok, amikkel a PLANB sikerre vitte a sárvári Spirit Hotel Thermal Spa*****superior kommunikációját.


MSZÉSZ: indul az „Év Szállodája” pályázat

MSZÉSZ: indul az „Év Szállodája” pályázat 

Az MSZÉSZ útjára indítja az „Év Szállodája 2024” pályázatot.
Változik az indiai OYO szállásfoglaló portál házirendje – tiltakoznak a vendégek

Változik az indiai OYO szállásfoglaló portál házirendje – tiltakoznak a vendégek 

Az utazás nehéz Indiában azoknak, akik nem házasok, azonban ennek ellenére szeretnének együtt utazni és közös szálláshelyen aludni.
Veganuár és méregtelenítő kúra a sárvári ötcsillagos házban

Veganuár és méregtelenítő kúra a sárvári ötcsillagos házban 

Évkezdetnek nem is rossz: két olyan csomagajánlatot állítottak össze, amely mindkettő ezt a célt szolgálja.
Újfent nyit egy hostelt az a&o Belgiumban

Újfent nyit egy hostelt az a&o Belgiumban 

Az a&o Hostels, Európa vezető hostellánca, 2025. január 1-jén megnyitotta második belga szálláshelyét, az a&o Brussels Centrumot.
Brandváltás az egykori Adria Palotában

Brandváltás az egykori Adria Palotában 

Az Al Habtoor Palace megérkezett Budapestre az ikonikus, egykori Adria Palotába, amelyet jóideje Ritz Carlton-ként ismertünk, korábban pedig a Meridien-lánc tagjaként nyílt meg ötcsillagos szállodaként a pesti Belváros szívében.
Új szakember a hévízi hotel élén – FRISSÍTVE

Új szakember a hévízi hotel élén – FRISSÍTVE 

Jakab Gábor lett a hévízi NaturMed Hotel Carbona új szállodaigazgatója.
Üzemeltetési területen változás a Danubius Hotels-nél

Üzemeltetési területen változás a Danubius Hotels-nél 

A Danubius Hotels Zrt. új vezető kinevezésével indítja 2025-öt, megerősítve a szállodavállalat láncszintű üzemeltetését.
Milliós gázszámla és eltűnt bérlők a mogyoródi panziónál

Milliós gázszámla és eltűnt bérlők a mogyoródi panziónál 

Több, mint harmincmilliós tartozást hátrahagyva váltak köddé a koreai befektetők.
Vendégek éjszakázhatnak Pablo Escobar egykori magánrepülőjén

Vendégek éjszakázhatnak Pablo Escobar egykori magánrepülőjén 

Aki Bristol környékére tervez látogatni mostanában, akár már az egykori drogbáró magángépéből átalakított Airbnb szállást is kibérelheti.
HOTCO 2025: Újabb előadók neveit hozták nyilvánosságra

HOTCO 2025: Újabb előadók neveit hozták nyilvánosságra 

Az idei program különlegessége, hogy neves előadók osztják meg tapasztalataikat, amelyek értékes tanulságokkal szolgálhatnak minden résztvevő számára.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.