A három légitársaság az elmúlt évtizedben közös erővel új utakat nyitott meg Európa és Észak-Amerika között, illetve javítottak ügyfélszolgálatukon. A hét központ – 5 az Egyesült Államokban és 2 Európában - köré épített hálózati együttműködés az Egyesült Államok, Kanada, Mexikó és Európa közötti útvonalakra terjed ki.
„Ezalatt a 10 év alatt, közös észak-atlanti vállalkozásunk a legfejlettebb példájává vált annak, mit hozhat egy jól működő légitársasági együttműködés. A Deltával alapított közös vállalkozásunk sikere a sokrétűségben rejlik, mely minden igényéhez igazodik, magán és vállalati ügyfelekéhez egyaránt.” – mondta Patrick Alexandre, az Air France – K LM csoport kereskedelmi, értékesítési és szövetségi ügyvezető alelnöke.
A közös vállalkozás harmincnylccal több Észak – Amerikán és Európán átívelő, csúcsidőben induló repülőjárattal rendelkezik, mint 10 évvel ezelőtt. Ezzel több mint 270 napi transzatlanti járatra bővítve a számot. Az utasok könnyebben csatlakozhatnak olyan észak-amerikai és európai reptereket érintő járatokhoz, mint a Detroit-Párizs vagy az Atlanta-Amszterdam útvonal. Az együttműködésnek köszönhetően olyan új, nem központi amerikai-európai várospárok is elérhetők, mint Indianapolis - Párizs, Raleigh/Durham – Párizs, Dallas-Fort-Worth - Párizs és Tampa-Amszterdam.
Lehetőség van mérföldek gyűjtésére is, melyeket számos előnyre lehet beváltani, beleértve a magasabb kategóriájú hely igénybevételét, az adott légitársaság törzsutasprogramján keresztül.
A Delta, az Air France és a KLM társulás alapját a KLM és a Northwest Airlines közötti korábbi megállapodás képezi. Az Egyesült Államok és az Európai Unió 2007-es Nyitott Égbolt egyezményét és a Northwest Airlines Delta légitársasággal való egyesülését követően, az Air France – KLM csoport 2009. május 20-án bejelentette hosszútávú együttműködését a Delta légitársasággal. Egy évvel később az Alitalia is csatlakozott az együttműködéshez, ezzel új repülési lehetőségeket nyújtva Észak – Amerika és Olaszország között. A Delta tavaly egy 375 millió eurós befektetésnek köszönhetően 10%-o s részesedést szerzett az Air France – KLM csoportban.