Természetesen a fejlődésnek is vannak korlátai, de a Gerhard Skoff, a Danube Tourist Consulting vezetője, a konferencia ötletgazdája által idézett folyami hajós utakban rejlő 15%-os növekedés még bizonyára tartható. Elmondása szerint tavaly világszerte mintegy 1 millióan vettek részt folyami hajós úton, 33%-át a Duna vitte el, abszolút piacvezetőként a Rajna, a Nílus és a többi folyam előtt. Skoff úgy véli: a Duna Közép-Európa legfontosabb turisztikai desztinációja. „Átszálló pont” - mondta Thomas Bogler, az IG River Cruises (Viking) elnöke utalva Budapest turnusváltásokban betöltött megkerülhetetlen szerepére. A Rajnán illetve a Dunán 290 hajót üzemeltető Viking River Cruises évi 10%-os növekedést könyvelhet 290-300 napos szezonnal. Gerhard Skoff azonban úgy látja, hogy a marketingből sosem elég, az utazásszervezők és hajós társaságok mellett a Duna menti országoknak nagyobb mértékben kellene hozzájárulni a hajós turizmus hosszú távú fejlődéséhez.
Dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. (MT. Zrt.) vezérigazgatója szerint Budapest vonzerejének köszönhető, a vendégek növekvő létszáma. A 2014-es mintegy 400 ezer szállodahajós vendég száma emelkedőben - tudtuk meg a vezérigazgatótól. Faragó azonban további fejlődési lehetőséget lát az elő- és utótúrákban, melyeken sokan még mindig nem vesznek részt, a fővárosi vendégéjszaka szám nagy bánatára. A lehetőség adott; a vezérigazgató egy, az Edutus Főiskola, a Viking River Cruises és az MT Zrt. által készítette felmérés szerint a megkérdezett utasok 80%-a gondolja, hogy Budapest megkerülhetetlen helyszíne a dunai hajós utaknak.
Gerhard Skoff záró szavaiban sürgette a politikai döntéshozást, hogy tegyenek meg mindent a problémamentes dunai utazásért. „Az alacsony vízállás, a bősi vízi erőmű áteresztő képessége, egységes vízum és engedélykiadás a hajózó személyzet részére, azonos hajóvezetői engedély bevezetése a Fekete-tengerig” - sorolt fel Thomas Bogler néhányat a megoldandó kihívások közül.