2024-ben újra fogadhat utasokat Ferihegy 1-es terminál

Dinamikus ütemben zajlanak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren történő fejlesztések; 2019-ben, 2020-ban és 2021-ben összesen több mint 70 milliárd forintot fordított a Budapest Airport kapacitásbővítésre, infrastrukturális és fenntarthatósági fejlesztésekre, továbbá egyéb, utasélményt növelő háttérfejlesztésekre és digitalizációra. A beruházások eredményei az utasok visszajelzésein is egyértelműen látszanak; 2021 utolsó negyedévében a budapesti repülőtér pontszámai a nemzetközi utaselégedettségi felmérésen – a legtöbb versenytársat megelőzve – a legmagasabbak között voltak a régióban - tájékoztatta lapunkat a Budapest Airport.

Mint ahogyan arról a Budapest Airport már korábban is többször beszámolt, 2019-ben nagyszabású fejlesztéssorozat valósult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amely azóta is töretlenül, változatlan intenzitással folytatódik. Az elmúlt három évben megépült egy új, 14 beszállítókapuval rendelkező utasmóló, amely 11 500 négyzetméteren, 2500 ülőhellyel várja az utasokat. Elkészült a légi áruszállítás új bázisa, a BUD Cargo City, amely nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy 2021-ben minden idők legnagyobb mennyiségű, 183 000 tonnát is meghaladó áruforgalmát bonyolította a repülőtér. Harmadik óriásberuházásként új poggyászosztályozó csarnokkal bővült a meglévő infrastruktúra, közel három kilométer hosszúra bővítve ezzel a szalagrendszert, amely így sokkal gördülékenyebb és nagyobb kapacitású csomagkezelést tesz lehetővé. A terminálépületek megközelítése is biztonságosabb és gyorsabb lett az új kétsávos turbókörforgalomnak köszönhetően, amely szintén az elmúlt 3 év során készült el.



Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója a fejlesztések kapcsán kiemelte: „Van mire büszkének lennünk, hiszen három év alatt, több mint 70 milliárd forintból hatalmas fejlesztéseket végeztünk a repülőtéren, amelyet az utasok pozitív visszajelzései is igazolnak. Ráadásul a repülőtéren zajló fejlesztések sorának még közel sincs vége; sőt, most a korábbiaknál is nagyobb beruházások következnek. 2021-ben megkezdődtek az 1. Terminál újranyitásának előkészületi munkálatai, amelynek már az engedélyezési szakaszában járunk. Az új 3. Terminál építése kapcsán is elindultak az előkészületek; a tervek készen vannak, a repülőteret folyamatosan készítjük fel a nagyszabású építkezésre.” Hozzátette: „Ha minden a terv szerint halad, akkor az 1. Terminál már 2024 nyarán köszöntheti az első utasait, míg a 3. Terminál várhatóan 2028-ra készül el. Vagyis a repülőtér látványos fejlesztése, a minőség folyamatos emelése nem áll meg; Magyarország kapuja a régió legjobb repülőtere kell, hogy maradjon.”



Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.