Csehlán Sándor, a Somogy Megyei Utazási Irodák Szövetségének elnöke elmondta, a tó déli partján eddig csaknem tíz százalékkal kevesebb az előfoglalás a szobakiadóknál, mint tavaly ilyenkor. A német vendégek közül sokan otthon maradnak az idén, a futball-világbajnokság miatt. Csehlán Sándor úgy véli: továbbra is hiányzik a megfelelő Balaton-marketing. Az állam a Magyar Turizmus Zrt-n keresztül jelenleg évente mintegy 250 milliót fordít a balatoni régió népszerűsítésére – mondta el Kovács Miklós, a Magyar Turisztikai Hivatal elnökhelyettese, aki hozzátette, ennél jóval több pénzt költenek a saját marketingjükre a Balaton mentén működő cégek, önkormányzatok, civil szervezetek. A Balaton Fejlesztési Tanács, a Balatoni Szövetség, a Balatoni Regionális Idegenforgalmi Bizottság, valamint a Magyar Turizmus Zrt. kezdeményezésére napirenden van egy balatoni marketingstratégia, valamint egy önálló marketingszervezet kialakítása, továbbá egy olyan regionális marketingalap létrehozása, amelybe a tókörnyéki vállalkozások, önkormányzatok a reklámozásra fordított pénzük egy részét fizetnék be. Ebből az alapból a balatoni régió egészét népszerűsítő kiadványokat finanszíroznának. Halász Klára, a siófoki Tourinform-iroda vezetője nem tartja kizártnak, hogy - a külföldiek számának stagnálása mellett - a korábbinál több magyar vendég nyaral majd az idén a Balatonnál. Szerinte a jól felszerelt, korszerű, wellness-szolgáltatásokat, családi- és gyermekprogramokat is kínáló szállodákban van esély a forgalom növelésére. A siófoki négycsillagos Hotel Magisternben elsősorban a német és holland utazás irodáknak köszönhetően, telt ház lesz júliusban és augusztusban, a magyaroknak már csak júniusra tudtunk időpontot adni - mondta el Szalai-Cseh Anett, a hotel értékesítési munkatársa. Hoffmann Henrik, a siófoki, négycsillagos Hotel Residence-vezetője sem panaszkodik: az egész évben nyitva tartó wellness- és konferenciaszálló kihasználtsága 2004-ben 63, a múlt évben 71 százalékos volt, az idén pedig hasonló mértékben növekedhet vendégeik száma. Mohácsi József, Keszthely polgármestere hangsúlyozza: lendületet adhat a balatoni idegenforgalomnak az egész évben hetente háromszor közlekedő, London-Sármellék repülőjárat. A Balatoni Hajózási Rt. 2006-ban legfeljebb 1-2 százalékos forgalomnövekedésre számít. A hajójegyárak idén négy-öt százalékkal emelkednek. (Népszabadság online)
A futball-vb ronthatja a balatoni szezont
A megkérdezett idegenforgalmi szakemberek egy része a megfelelő marketing hiánya, továbbá a németországi futball-vb miatt nem számít túlzottan jó szezonra a Balatonnál.

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál
A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.

Repülési élmény autista gyerekeknek
Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt
2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!
Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság
A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító
Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Kutyafogadó a római reptéren
A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában
Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.

Privát lakosztályok a felhők felett
Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül
Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.