– Elsősorban azt nézték meg, hogy mit tettem le eddig az asztalra, mekkora felelősségi körrel rendelkeztem korábbi munkahelyeimen. Az volt az érzésem, hogy olyan embert keresnek erre a pozícióra, aki sok szempontból újat tud hozni ebbe a munkakörbe. Az Amadeus ugyanis, amely korábban klasszikus disztribúciós rendszerként működött, átalakult. Ma már az a vállalat célja, hogy komplex informatikai megoldásokat kínáljon a turisztikai szakma számára. Ebbe a foglalási rendszeren túl beletartoznak a back-office és a mid-office szolgáltatások, az internetes megoldások is. Szállodák, légitársaságok, utazási irodák részére nyújtunk olyan informatikai megoldásokat, amelyek már nem kapcsolódnak szorosan az iparágunkhoz. Talán ezért is akart az Amadeus valakit a turizmuson kívülről behozni ebbe a pozícióba, aki képes egy kicsit másként tekinteni a területre.
Egyébként hogy zajlott a kiválasztás?– Több hónapon át tartott a kiválasztási folyamat, májusban kezdődött, és augusztus végén zárult le. Idehaza is volt több forduló, de az utolsó két körre Madridban, az Amadeus központjában került sor.
Milyennek látja a GDS-piacot Magyarországon?– Éles versenyt folytatnak az utazási irodákért a GDS-ek. Új termékeket, több támogatást kell adnunk az irodáknak, hogy minket válasszanak, és ne a versenytársainkat. Hét évet töltöttem a Microsoftnál, az jó iskola volt. Újfajta megközelítésre, tágabb termékportfólióra van szükség. Az YTravel termékünkkel például a touroperátorok felé nyitottunk, de ott is van még bőven tennivaló, hiszen aktívabban kellene növelnünk azoknak az utazásszervezőknek a körét, akik ebben részt vesznek. A kis és a nagy irodáknak eltérőek az igényeik, ezt is figyelembe kell venni a termékfejlesztésben.
Mindez hogyan tükröződik a forgalmukban?– Az éles versenyhelyzet ellenére tavaly is tudtuk növelni piaci részesedésünket: a meglevő ügyfeleink forgalma növekedett, és új ügyfeleket is sikerült megnyernünk. Így a szegmensszámot tekintve a piacnak körülbelül negyven százaléka a mienk. A következő évek során célunk e részesedés további növelése, hiszen világátlagban ötven-hatvan százalékos az Amadeus részesedése, de például Lengyelországban hetvenkét százalékos ez az arány. Az új kihívásokra többek között a korábban hat fős iroda létszámának bővítésével válaszolunk. Négy új munkatársat vettünk fel, köztük egy új értékesítőt és egy üzletfejlesztési vezetőt.
Mit gondol a fapados légitársaságokról?– Igyekszünk haladni a változó korral, ezért ha foglalni nem is minden csatornán lehet a rendszerünkben a fapadosok járatait, látni lehet, mi mennyibe kerül, így az utazási iroda munkatársa el tudja dönteni, érdemes-e az ügyfelének ezt az utazási lehetőséget javasolni, vagy annyiért adott esetben hagyományos légitársaság járatával is utazhat. Véleményem szerint egyébként a diszkont-légitársaságok a jövőben már nem tudják olyan drasztikusan növelni forgalmukat, mint mostanáig. Érdekes jelenségről számolnak be utazási irodai partnereink: míg utasaik különféle alkalmakra szívesen utaznak fapadosokkal, egy-egy szervezett útra, mondjuk egy római hétvégére jobban szeretnek hagyományos légitársasággal repülni.
Édesapja a légi közlekedésben dolgozott, hogyhogy önt nem vonzotta a repülés?– Az öcsém még pilótavizsgát is tett, Németországban diákkorában dolgozott repülőtéren, engem azonban a közgazdaságtan jobban érdekelt. Furcsa véletlen, hogy a nővérem 1987-ben azon a Budapestről – Pozsony – Amszterdamba tartó gépen ült, amelyet két szlovák diák eltérített, emiatt Pozsonyból már nem indult tovább. A kalózakció szerencsésen végződött, a nővérem a hátsó ajtón több utassal együtt ki tudott szökni a gépből.
Hol nyaral a családdal?– Mivel kicsik a gyerekek, elsősorban az autóval könnyen és gyorsan elérhető úti célok jöhettek eddig számításba: a horvát tengerpart, illetve a Balaton, ahol kiválóan éreztük magunkat.
Született
Gyöngyös, 1971. szeptember 29.
Család
Nős, két gyermeke van
Iskolák
Munkahelyek
Nyelvek
• holland, angol, német
Hobbi
• utazás, olvasás, komputer, autóvezetés, zene, rögbi, futás