A keresések 73%-a főleg az inspirálódást szolgálja

Egyre nagyobb szerephez jutnak a közösségi utazási portálok nyaralásaink megtervezésekor? Ezt a kérdést veti fel egy, a comScore és a TripAdvisor által közösen végzett nemrég megjelent kutatás. A tanulmány azzal a céllal készült, hogy betekintést adjon az utazóközönség online böngészési szokásaiba a teljes vásárlási ciklus alatt – tervezéstől a foglalásig.

A felmérés a turizmushoz kapcsolódó 12 vezető hirdetői szektor – többek között légitársaságok és a vendéglátó szegmens – 2017 második és harmadik negyedéves eredményeinek bevonásával készült: azt vizsgálták, milyen hatással voltak az utazási oldalak a felhasználók döntéseire és általában milyen információszerző fázis előzte meg a vásárlást.

Az eredmények alapján a TripAdvisor-t például 60%-a használta azoknak a felhasználóknak, akiknél a böngészés konkrét foglalással is végződött. Külön érdekesség, hogy, a repülőjáratokra foglalók 61%-a, míg a szállásfoglalók 71%-a látogatott az oldalra a fizetést megelőzően. A kutatásból az is kiderült, hogy a TripAdvisor-on is tájékozódók sokkal aktívabbak voltak a teljes „customer journey” alatt: átlagosan 89 napot szántak vásárlásra és 34 weboldalt kerestek fel- ez egyúttal azt is jelenti, hogy a tényleges online utazástervezés idejének negyedét töltötték az oldalon.

A foglalásra szánt idő felhasználásával kapcsolatban szintén érdekes eredményeket találunk: noha a legelső keresések 73%-a konkrét cél nélkül történt és főleg az inspirálódást szolgálta, a tényleges vásárlást az utazók 80%-nál már egy legalább négy hetes tervezési fázis előzte meg.

Az Oxford Economics által, hasonló témában végzett vizsgálat alapján a TripAdvisor világszinten több mint 433 millió utazás megtervezésében nyújtott segítséget, mely a 2017-es költések 10%-át tette ki. A célállomások közül az európai országok végeztek az élen, az utazók közel felének esett rá a választása.

A közösségi utazási- és vélemény oldalak nemcsak az utazók számára előnyösek, de a turisztikában érdekelt cégeknek is lehetőséget biztosítanak az utazó közönség elérésére, és biztos, hogy komoly befolyással vannak a vásárlók döntéseire is - derült ki a comScore kutatásából


BAHART – indul a főszezon

BAHART – indul a főszezon 

A legforgalmasabb útvonalakon jelentős mértékben kibővíti járatait a társaság. 
Kaposvári diákokat szállító turistabusz balesete Szerbiában

Kaposvári diákokat szállító turistabusz balesete Szerbiában 

Vasárnap délben történt a baleset, amelyben nyolcan megsérültek.
Felborult egy FlixBus, sok a sérült

Felborult egy FlixBus, sok a sérült 

A Bécsből Koppenhágába tartó jármű a német A19-es autópályán borult az oldalára.
Iránba utazna?  Nincs akadálya

Iránba utazna? Nincs akadálya 

Az Egyesült Arab Emírségek (UAE) légitársaságai – Flydubai, Air Arabia, Emirates – ismét indítanak járatokat Irán felé.
Már csak ez hiányzott: hosszabb menetidő a ferihegyi reptér és Budapest között

Már csak ez hiányzott: hosszabb menetidő a ferihegyi reptér és Budapest között 

Az M4-es út felújítása okozza a nyári csúcsidőszakban a fennakadást.
Felszáll a SAS

Felszáll a SAS 

Méghozzá, amint a megállapodás létrejön, más tulajdonosi háttérrel, mint eddig.
A Wizz Air járatait is érinti a francia légiforgalmi irányítók sztrájkja

A Wizz Air járatait is érinti a francia légiforgalmi irányítók sztrájkja 

A munkabeszüntetés jelentős torlódást idézett elő az európai légtérben, ami késésekhez és járattörlésekhez vezetett.
E-bike beszerzési program turisztikai vállalkozások számára

E-bike beszerzési program turisztikai vállalkozások számára 

Turisztikai tevékenységet végző szervezetek és vállalkozások most akár 4,5 millió forint támogatást is kaphatnak elektromos rásegítésű kerékpárok beszerzésére.
Condor: járatindítás Frankfurt és Budapest között

Condor: járatindítás Frankfurt és Budapest között 

Az új járat része a légitársaság bővülő európai hálózatának, amely a német turisták körében népszerű városi desztinációkat célozza meg.
Bilbao, Wroclaw, Gdansk és Vilnius – egyvalami közös bennük

Bilbao, Wroclaw, Gdansk és Vilnius – egyvalami közös bennük 

Mind a négy izgalmas város már elérhető az ultrafapados légitársaság közvetlen járataival Budapestről.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.