A keresések 73%-a főleg az inspirálódást szolgálja

Egyre nagyobb szerephez jutnak a közösségi utazási portálok nyaralásaink megtervezésekor? Ezt a kérdést veti fel egy, a comScore és a TripAdvisor által közösen végzett nemrég megjelent kutatás. A tanulmány azzal a céllal készült, hogy betekintést adjon az utazóközönség online böngészési szokásaiba a teljes vásárlási ciklus alatt – tervezéstől a foglalásig.

A felmérés a turizmushoz kapcsolódó 12 vezető hirdetői szektor – többek között légitársaságok és a vendéglátó szegmens – 2017 második és harmadik negyedéves eredményeinek bevonásával készült: azt vizsgálták, milyen hatással voltak az utazási oldalak a felhasználók döntéseire és általában milyen információszerző fázis előzte meg a vásárlást.

Az eredmények alapján a TripAdvisor-t például 60%-a használta azoknak a felhasználóknak, akiknél a böngészés konkrét foglalással is végződött. Külön érdekesség, hogy, a repülőjáratokra foglalók 61%-a, míg a szállásfoglalók 71%-a látogatott az oldalra a fizetést megelőzően. A kutatásból az is kiderült, hogy a TripAdvisor-on is tájékozódók sokkal aktívabbak voltak a teljes „customer journey” alatt: átlagosan 89 napot szántak vásárlásra és 34 weboldalt kerestek fel- ez egyúttal azt is jelenti, hogy a tényleges online utazástervezés idejének negyedét töltötték az oldalon.

A foglalásra szánt idő felhasználásával kapcsolatban szintén érdekes eredményeket találunk: noha a legelső keresések 73%-a konkrét cél nélkül történt és főleg az inspirálódást szolgálta, a tényleges vásárlást az utazók 80%-nál már egy legalább négy hetes tervezési fázis előzte meg.

Az Oxford Economics által, hasonló témában végzett vizsgálat alapján a TripAdvisor világszinten több mint 433 millió utazás megtervezésében nyújtott segítséget, mely a 2017-es költések 10%-át tette ki. A célállomások közül az európai országok végeztek az élen, az utazók közel felének esett rá a választása.

A közösségi utazási- és vélemény oldalak nemcsak az utazók számára előnyösek, de a turisztikában érdekelt cégeknek is lehetőséget biztosítanak az utazó közönség elérésére, és biztos, hogy komoly befolyással vannak a vásárlók döntéseire is - derült ki a comScore kutatásából


Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.
Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Már készül a balatoni főszezonra a MÁV

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV 

Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.
Belépési korlátozások a madridi repülőtéren

Belépési korlátozások a madridi repülőtéren 

A közleményben nem tértek ki arra, hogy a korlátozást pontosan mikortól vezetik be.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.