A felmérés a turizmushoz kapcsolódó 12 vezető hirdetői szektor – többek között légitársaságok és a vendéglátó szegmens – 2017 második és harmadik negyedéves eredményeinek bevonásával készült: azt vizsgálták, milyen hatással voltak az utazási oldalak a felhasználók döntéseire és általában milyen információszerző fázis előzte meg a vásárlást.
Az eredmények alapján a TripAdvisor-t például 60%-a használta azoknak a felhasználóknak, akiknél a böngészés konkrét foglalással is végződött. Külön érdekesség, hogy, a repülőjáratokra foglalók 61%-a, míg a szállásfoglalók 71%-a látogatott az oldalra a fizetést megelőzően. A kutatásból az is kiderült, hogy a TripAdvisor-on is tájékozódók sokkal aktívabbak voltak a teljes „customer journey” alatt: átlagosan 89 napot szántak vásárlásra és 34 weboldalt kerestek fel- ez egyúttal azt is jelenti, hogy a tényleges online utazástervezés idejének negyedét töltötték az oldalon.
A foglalásra szánt idő felhasználásával kapcsolatban szintén érdekes eredményeket találunk: noha a legelső keresések 73%-a konkrét cél nélkül történt és főleg az inspirálódást szolgálta, a tényleges vásárlást az utazók 80%-nál már egy legalább négy hetes tervezési fázis előzte meg.
Az Oxford Economics által, hasonló témában végzett vizsgálat alapján a TripAdvisor világszinten több mint 433 millió utazás megtervezésében nyújtott segítséget, mely a 2017-es költések 10%-át tette ki. A célállomások közül az európai országok végeztek az élen, az utazók közel felének esett rá a választása.
A közösségi utazási- és vélemény oldalak nemcsak az utazók számára előnyösek, de a turisztikában érdekelt cégeknek is lehetőséget biztosítanak az utazó közönség elérésére, és biztos, hogy komoly befolyással vannak a vásárlók döntéseire is - derült ki a comScore kutatásából