A járatok számának lefaragásával a híres-hírhedt ír fapados szerint 1 millió utast veszthet a német repülőtér. A cég 3 repülőt vonna ki a Frankfurt Hahn-on állomásoztatott 11 gépből, így heti járatai száma a jelenlegi 532-ről 382-re csökken. Az utasforgalom 3,9-ről 2,9 millióra eshet. Az 1000 munkahely magában foglal 150 pilótát és az utaskísérőket. Az intézkedések 9 járatot érintenek: Agadir, Berlin (már január 10-től megszűnik), Gdansk, Göteborg, Klagenfurt, Prága, Santiago, Sevilla és Wroclaw. Ugyanakkor 15 másik járat csökkentett sűrűséggel közlekedik majd.
A Ryanair szerkesztőségünknek elküldött közleményében úgy véli, Németország a bevezetendő adó révén nem versenyképes úti céllá válik, olyan időkben, amikor számos uniós kormány visszavonja az ilyen adók bevezetését, csökkenti a repülőtéri illetékeket, vagy akár teljesen megszünteti azokat, hogy fejlessze közlekedését és turizmusát. A fapados közleménye felsorolja Hollandiát, Belgiumot, Görögországot és Spanyolországot.
Turista adó, ökoadó?
A Ryanair szerkesztőségünknek este negyed tízkor eljuttatott angol nyelvű közleménye a kifogásolt adót „tourist tax-ként” említi, de a jelenlegi fenyegetés előzményeinek ismeretében feltételezhetően a német kormány által 2011-től bevezetendő ökoadóról van szó, melyet az országból induló és érkező légi utasokra terveznek kiróni. Nyár derekán, júliusban az ír fapados feje, Michael O'Leary még azzal fenyegetőzött, hogy összes németországi bázisát megszünteti. Azóta mintha lehiggadni látszana.
Ugyanakkor a bevezetendő adó valóban sok vitát váltott ki az érintett felekből, légitársaságokból és utazásszervezők egyaránt bírálták az elképzelést.