A döntést annak ellenére hozta meg a kormány, hogy az ország költségvetési hiányának lefaragásával küzd. A légitársaság 34 millió lat - mintegy 12 milliárd forint - veszteséggel számolt tavaly, a helyzet idén sem javult, a társaság az év első 5 hónapjában is veszeséges volt.
A kormány szerint 50-70 millió latos tőkeinjekciót kéne a részvényeseknek fecskendezniük az airBaltic-ba. A társaság fennmaradó 47,2 százalékát a légitáraság ügyvezetőjének, Bertolt Flicknek tulajdonát képező Baltic Aviation Systems valamint a Bahamas Taurus Asset Management Fund Limited birtokolja
A kormány azonban olyan feltételt is támasztott a társaság feltőkésítése elé, mely szerint Flicknek távoznia kell posztjáról. A kormány ebbéli szándékát megerősítette a lett közlekedési minsizter, Uldis Augulis is kedden.
Mindeközben szerkesztőségünk folyamatosan kapja a légitársaságtól a sikeres hónapkról szóló beszámolókat, de nyár derekén egy elgondolkodtató közlemény szerint az airBaltic flottája modernizációja és működési költségeinek leferagása érdekében búcsúzik Fokker 50-eseitől. A kivont típust azonban a légitársaság hatékonyságának növelése érdekében nem tervezte az airBaltic új gépekkel helyettesíteni, hanem menetrendjét a karcsúbb flottához igazítaná.
Mivel a Reuters híréről lapzártánk után értesültünk, nem tudtuk megkérdezni hazai illetékesektől, hogy a légitársaság helyzete érinti-e a budapesti járatot, illetve megéri-e annak üzemeltetése a lett fuvarosnak. De hamarosan erről is olvashatnak a Turizmus Online-on.
Forrás: Reuters
Forrás: Turizmus Online