A légitársaságok harcolnak az online csalók elleni harc élvonalában, hiszen összes bevételük 33 százaléka e-kereskedelemből származik, körülbelül háromszor annyi, mint a nem utaztatással foglalkozó cégeknél. Az a mód, ahogyan a légitársaságok kezelik az online csalásokat, nagyon eltérő. Az üzleti utazásra specializálódott, drágább jegyeket értékesítő légitársaságok profitvédő intézkedéseket hoznak, míg a szűkebb büdzséből gazdálkodó diszkont társaságok inkább a veszteség megtérülésén dolgoznak. Általában a drágább légitársaságok használják a legfondorlatosabb detektívmódszereket (6,5 eszközt vetnek be légitársaságonként), itt a legnagyobb a manuális ellenőrzések aránya (47 százalék), és ők utasítják el a legtöbb foglalást (3,3 százalékot), mert csalásra gyanakodnak. A fapados légitársaságok használják legkevésbé a szűrőket (4,9 százalék az arányuk), kevés náluk az ellenőrzés (13 százalék), és kevés foglalást utasítanak el (2 százalék). Az eltérő stratégia eltérő eredményt is hozott: a drága légitársaságok árbevételül 1,1 százalékét veszítették el, míg a fapadosok 1,6 százalékát. A jó hír az, hogy van megoldás: „törekedni kell minél több csalás leleplezésére. Ez az egyik leggyorsabb mód a költségek csökkentésére” – mondta Christopher Staab, a kutatásba bevont Airline Information partnere. Akif Khan, a CyberSource UK igazgatója ehhez azt teszi hozzá: „Ezek a felfedezések nyilvánvalóvá teszik, hogy a légitársaságoknak szükségük van automatizált, holisztikus megközelítésre. A kulcs a szűrés automatizálása. Hetek alatt megjelenhetnek az első eredmények.”
Az online csalók elleni harc éllovasai: a légitársaságok
Évente több mint 1,4 milliárd dollárt vesztenek a légitársaságok az online csalások miatt világszerte. Ez az online tevékenységükből származó bevétel 1,3 százaléka – állítja legújabb felmérésében a CyberSource Corporation.

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná
Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja
A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.

Ismét robog a Jégmadár expressz
Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés
A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér
Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában
Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme
A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom
Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.

Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja
A növekvő kereslet és a megváltozott utazási szokások miatt Ausztriában egyre nagyobb szerepet kapnak a fejlesztések.

Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen
Eddig huszonhét rakétát indítottak a húszik Izrael légtere ellen, és bejelentették, hogy folytatják a támadást.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.