A légitársaságok harcolnak az online csalók elleni harc élvonalában, hiszen összes bevételük 33 százaléka e-kereskedelemből származik, körülbelül háromszor annyi, mint a nem utaztatással foglalkozó cégeknél. Az a mód, ahogyan a légitársaságok kezelik az online csalásokat, nagyon eltérő. Az üzleti utazásra specializálódott, drágább jegyeket értékesítő légitársaságok profitvédő intézkedéseket hoznak, míg a szűkebb büdzséből gazdálkodó diszkont társaságok inkább a veszteség megtérülésén dolgoznak. Általában a drágább légitársaságok használják a legfondorlatosabb detektívmódszereket (6,5 eszközt vetnek be légitársaságonként), itt a legnagyobb a manuális ellenőrzések aránya (47 százalék), és ők utasítják el a legtöbb foglalást (3,3 százalékot), mert csalásra gyanakodnak. A fapados légitársaságok használják legkevésbé a szűrőket (4,9 százalék az arányuk), kevés náluk az ellenőrzés (13 százalék), és kevés foglalást utasítanak el (2 százalék). Az eltérő stratégia eltérő eredményt is hozott: a drága légitársaságok árbevételül 1,1 százalékét veszítették el, míg a fapadosok 1,6 százalékát. A jó hír az, hogy van megoldás: „törekedni kell minél több csalás leleplezésére. Ez az egyik leggyorsabb mód a költségek csökkentésére” – mondta Christopher Staab, a kutatásba bevont Airline Information partnere. Akif Khan, a CyberSource UK igazgatója ehhez azt teszi hozzá: „Ezek a felfedezések nyilvánvalóvá teszik, hogy a légitársaságoknak szükségük van automatizált, holisztikus megközelítésre. A kulcs a szűrés automatizálása. Hetek alatt megjelenhetnek az első eredmények.”
Az online csalók elleni harc éllovasai: a légitársaságok
Évente több mint 1,4 milliárd dollárt vesztenek a légitársaságok az online csalások miatt világszerte. Ez az online tevékenységükből származó bevétel 1,3 százaléka – állítja legújabb felmérésében a CyberSource Corporation.
Közvetlen légihíd Debrecenből a török és az albán tengerparthoz
Nyáron már indulnak a közvetlen járatok.
Most akkor van vagy nincs otthoni munkavégzés a MÁV-nál?
Kisebb vita robbant ki ez ügyben a z érdekelt felek közt.
Évértékelő jelentés a lett légitársaság tavalyi eredményeiről
Az airBaltic tavalyi évét jelentős növekedés, rekorderedmények, innovatív fejlesztések és megerősített globális jelenlét jellemezte.
Rekordévet zárt a dubaji nemzetközi repülőtér
A nemzetközi utazások legforgalmasabb repülőtere, a dubaji nemzetközi repülőtér (DXB) 2024-ben rekordot döntött: 92,3 millió utas haladt át a termináljain – jelentették be a hatóságok csütörtökön.
Utasszállító repülőgép ütközött helikopterrel Washingtonnál – FRISSÍTVE
Egy utasszállító repülőgép és egy katonai helikopter ütközött össze az amerikai főváros légterében. Nincs túlélője a tragédiának.
Hasított tavaly a BAHART
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, 178 ezerrel többen, mint a megelőző évben.
Megaveszteséggel zárta a tavalyi évet a Boeing
Nem valószínű, hogy ennek ismeretében rekordösszegű prémiumokat osztanak szét a cég vezetői között. És az már most bizonyos, hogy idén jelentős átalakításokra is sor kerül.
Félretették a rossz viszonyt – újraindul a légiközlekedés India és Kína között
Öt évnyi mosolyszünetet követően most kedvező fordulatot vett a két ország közti kapcsolat.
Fenntartható repülőgép-üzemanyag Ferihegyen
Januártól már elérhető a fenntartható repülőgép-üzemanyag a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Szegedre szerdáig busszal mehet – szünetel a vonatközlekedés
A MÁV-csoport megerősített pótlóbusz-flottával készül a szegedi forgalomra, írták közleményükben.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.