A légitársaságok harcolnak az online csalók elleni harc élvonalában, hiszen összes bevételük 33 százaléka e-kereskedelemből származik, körülbelül háromszor annyi, mint a nem utaztatással foglalkozó cégeknél. Az a mód, ahogyan a légitársaságok kezelik az online csalásokat, nagyon eltérő. Az üzleti utazásra specializálódott, drágább jegyeket értékesítő légitársaságok profitvédő intézkedéseket hoznak, míg a szűkebb büdzséből gazdálkodó diszkont társaságok inkább a veszteség megtérülésén dolgoznak. Általában a drágább légitársaságok használják a legfondorlatosabb detektívmódszereket (6,5 eszközt vetnek be légitársaságonként), itt a legnagyobb a manuális ellenőrzések aránya (47 százalék), és ők utasítják el a legtöbb foglalást (3,3 százalékot), mert csalásra gyanakodnak. A fapados légitársaságok használják legkevésbé a szűrőket (4,9 százalék az arányuk), kevés náluk az ellenőrzés (13 százalék), és kevés foglalást utasítanak el (2 százalék). Az eltérő stratégia eltérő eredményt is hozott: a drága légitársaságok árbevételül 1,1 százalékét veszítették el, míg a fapadosok 1,6 százalékát. A jó hír az, hogy van megoldás: „törekedni kell minél több csalás leleplezésére. Ez az egyik leggyorsabb mód a költségek csökkentésére” – mondta Christopher Staab, a kutatásba bevont Airline Information partnere. Akif Khan, a CyberSource UK igazgatója ehhez azt teszi hozzá: „Ezek a felfedezések nyilvánvalóvá teszik, hogy a légitársaságoknak szükségük van automatizált, holisztikus megközelítésre. A kulcs a szűrés automatizálása. Hetek alatt megjelenhetnek az első eredmények.”
Az online csalók elleni harc éllovasai: a légitársaságok
Évente több mint 1,4 milliárd dollárt vesztenek a légitársaságok az online csalások miatt világszerte. Ez az online tevékenységükből származó bevétel 1,3 százaléka – állítja legújabb felmérésében a CyberSource Corporation.

Új hidrogénhajtású repülőgép dizájnt mutatott be az Airbus
Az Airbus bemutatta legújabb terveit a ZEROe repülőgéphez, amely teljesen elektromos, hidrogénhajtású és kibocsátásmentes lesz.

Milliárdos klub felé tart a magyar hajózási startup
A CLICKnCRUISE tőkét vont be angyalbefektetőktől, amelynek eredményeként a cég értéke eléri az 1,3 milliárd forintot.

Forgalomban vizsgázott az új magyar busz
Jól vizsgázott az első magyar elektromos midibusz. Öt héten és 5800 kilométeren át szállította az utasokat Baján a GANZ-SOR EBN8 friss fejlesztésű prototípusa.

Kínában indul a légitaxi-szolgáltatás
Kína megadta az engedélyt az EHang elektromos légitaxijának (eVTOL), amely mostantól hivatalosan is szállíthat utasokat Kantonban és Hefejben.

Ült már szállítórepülő fedélzetén?
A RepTár Szolnoki Repülőmúzeum 2025-ben is különleges programokkal várja a családokat, baráti társaságokat, kirándulókat és a repülés szerelmeseit.

A LOT május 25-én indít egy járatot New York és Budapest között
Egyszeri charterjáratról van szó, nem közvetlen légi hídról New York és Budapest között.

Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt gyakorlatilag lezárják fél Budapestet
Az izraeli miniszterelnök, Benjamin Netanjahu látogatása miatt április 6-ig megváltozik a főváros forgalmi rendje.

Megérkezett az első járat Máltáról Debrecenbe
Sikeresen landolt a Universal Air légitársaság Máltáról érkező első menetrendszerű járata vasárnap délután.

Csoportok figyelmébe: vonaton, buszos utazáshoz előzetes regisztráció kell
Előzetesen regisztrálni kell a csoportos utazás tervét a MÁV-csoport honlapján.

Budapest Airport nyári kínálata: 200 járat, 136 úti célra
A kínálatban új célállomások és légitársaságok is szerepelnek.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.