A bikinibe öltözött nőt mutató hirdetést azért bírálta az ASA, mert több meghirdetett üdülőhelyen a nap mindössze 3 órát sütött egy nap alatt, illetve bizonyos helyeken akár 0 fokra is leesett a hőmérséklet a promotált időszak alatt.
A hatóság kommentárja szerint a bikiniben, koktéllal a kezében napozó nő látványa, valamint a "foglalja le a Napot" szlogen tévesen arra a következtetésre vezethette a fogyasztókat, hogy a reklámozott desztinációkon elég meleg az idő ahhoz, hogy napozni lehessen. A Ryanair a hír kapcsán csak annyit közölt: tudomásul veszi a döntést – írja az Irish Times híre alapján a Világgazdaság Online.
A Ryanair egyébként panaszt tett a rivális Easyjetre, mert a társaság szerintük szintén megtévesztő gyakorlatot alkalmazott hirdetéseinél. A brit légitársaság reklámaiban azt állította, hogy kevesebbet kér az üzleti utasaitól. Az ASA helytállónak találta a panaszt és betiltotta annak további terjesztését.
Forrás: Világgazdaság