Csökken a visszaesés a magyar légiközlekedésben

Lassul a visszaesés tendenciája a légiközlekedésben – legalábbis erre utalnak a Ferihegyi repülőtér július első két hetében rögzített utasforgalmi statisztikái. A nyári szabadságok időszaka némi gyógyírt nyújthat a válság által alaposan megtépázott légitársaságoknak és az idegenforgalmi szakma egészének - tájékoztatta a Budapest Airport a Turimzus Online-t.

Egy számjegyűre zsugorodott a visszaesés mértéke az előző évihez képest Ferihegyen. Július első két hetében a légiutasok száma „mindössze” 4,5 %-al maradt el a 2008-as adatokhoz képest. Az év elején még 10 -11 %-os volt az elmaradás az előző év hasonló időszakával összevetve, így mindenképpen a válság enyhüléséről, a csökkenés lassulásáról beszélhetünk.

A légitársaságok, a magyar turisztikai szakma, a szállodák és az utazási irodák is a nyári szezontól várták, hogy némi gyógyírt nyújtson az év első felében elszenvedett sebekre. A jelek szerint, ha fellendülést nem is, de legalább a válság enyhülését meghozta a nyár: a családi nyaralások beindulása, a kedvelt tengeri üdülőhelyekre irányuló forgalom valóban felerősödött.

Július első két hetében is folytatódott a Malév lassú javulása, amelynek az előző évihez képest immár harmadik hónapja sikerült bővíteni a forgalmát, ráadásul úgy, hogy elsősorban a gépek ülőhely kihasználtságát növelték. A Malév a jelek szerint elsősorban a charter-piacon lépett előre.

A Wizz Air folytatja dinamikus fejlődését, július első két hetében 7,3 %-al több utasa volt, mint 2008-ban. A nyári szezon kezdete óta Budapesten beállított harmadik A 320-as gépével olyan új úticélok nyíltak meg a Wizz Air utasai előtt, mint Nápoly, Barcelona és Madrid. Az őszi szezonban pedig elindulnak a Wizz Air járatai a német-holland határon fekvő fapados repülőtérre Weeze-re is.

A külföldi légitársaságok közül a British Airways figyelemre méltó 12,4 %-os növekedést ért el, amit elsősorban egy újabb, napi negyedik Heathrow-Ferihegy járattal értek el. Mindez azt jelzi, hogy érdemes a járatfrekvenciát sűríteni Budapest és a brit szigetek között, de még mindig lehet további fejlődési potenciál is, például hosszútávú, tengerentúli járatok átszálló utasai miatt. Lelassult a Lufthansa visszaesése, a vezető német légitársaság a magyarországi útvonalakon 5,6 %-al kevesebb utast szállított, mint 2008 hasonló időszakában.

A hosszútávú járatok közül az amerikai Delta komoly erőfeszítéseket tett a Malév által hagyott űr betöltésére. Míg tavaly júniusban havi 42 járatot üzemeltettek New York és Budapest között, addig az idén már havi 50-re emelték a járatszámot. Minden bizonnyal még lenne további lehetőség a kapacitások növelésére, mert a new yorki JFK (Kennedy) repülőtérre szinte végig telt házzal mennek a Boieng 767-osok.

Az olcsó légitársaságok közül az easyJet továbbra is gyengélkedik, utasainak száma 4,1 %-al csökkent. A skandináv hátterű Norwegian viszont továbbra is magabiztosan menetel a Sterling tavalyi csődje után keletkezett vákuum kitöltésével. A Budapestet Oslóval, Stockholmmal és Koppenhágával összekötő társaság továbbra is hatvanszázalékos mértékben bővítette forgalmát, ami arra enged következtetni, hogy egy-egy low-cost légitársaság kiesése után nem keletkezik légüres tér, mások azonnal lecsapnak a kínálkozó üzleti lehetőségekre.

A hírhez kapcsolódő, július-augusztusi nyomtatott számunkban megjlelent cikket a jobboldali "letölthető fájlok" menüpontból töltheti le.

 


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.