Csökken a visszaesés a magyar légiközlekedésben

Lassul a visszaesés tendenciája a légiközlekedésben – legalábbis erre utalnak a Ferihegyi repülőtér július első két hetében rögzített utasforgalmi statisztikái. A nyári szabadságok időszaka némi gyógyírt nyújthat a válság által alaposan megtépázott légitársaságoknak és az idegenforgalmi szakma egészének - tájékoztatta a Budapest Airport a Turimzus Online-t.

Egy számjegyűre zsugorodott a visszaesés mértéke az előző évihez képest Ferihegyen. Július első két hetében a légiutasok száma „mindössze” 4,5 %-al maradt el a 2008-as adatokhoz képest. Az év elején még 10 -11 %-os volt az elmaradás az előző év hasonló időszakával összevetve, így mindenképpen a válság enyhüléséről, a csökkenés lassulásáról beszélhetünk.

A légitársaságok, a magyar turisztikai szakma, a szállodák és az utazási irodák is a nyári szezontól várták, hogy némi gyógyírt nyújtson az év első felében elszenvedett sebekre. A jelek szerint, ha fellendülést nem is, de legalább a válság enyhülését meghozta a nyár: a családi nyaralások beindulása, a kedvelt tengeri üdülőhelyekre irányuló forgalom valóban felerősödött.

Július első két hetében is folytatódott a Malév lassú javulása, amelynek az előző évihez képest immár harmadik hónapja sikerült bővíteni a forgalmát, ráadásul úgy, hogy elsősorban a gépek ülőhely kihasználtságát növelték. A Malév a jelek szerint elsősorban a charter-piacon lépett előre.

A Wizz Air folytatja dinamikus fejlődését, július első két hetében 7,3 %-al több utasa volt, mint 2008-ban. A nyári szezon kezdete óta Budapesten beállított harmadik A 320-as gépével olyan új úticélok nyíltak meg a Wizz Air utasai előtt, mint Nápoly, Barcelona és Madrid. Az őszi szezonban pedig elindulnak a Wizz Air járatai a német-holland határon fekvő fapados repülőtérre Weeze-re is.

A külföldi légitársaságok közül a British Airways figyelemre méltó 12,4 %-os növekedést ért el, amit elsősorban egy újabb, napi negyedik Heathrow-Ferihegy járattal értek el. Mindez azt jelzi, hogy érdemes a járatfrekvenciát sűríteni Budapest és a brit szigetek között, de még mindig lehet további fejlődési potenciál is, például hosszútávú, tengerentúli járatok átszálló utasai miatt. Lelassult a Lufthansa visszaesése, a vezető német légitársaság a magyarországi útvonalakon 5,6 %-al kevesebb utast szállított, mint 2008 hasonló időszakában.

A hosszútávú járatok közül az amerikai Delta komoly erőfeszítéseket tett a Malév által hagyott űr betöltésére. Míg tavaly júniusban havi 42 járatot üzemeltettek New York és Budapest között, addig az idén már havi 50-re emelték a járatszámot. Minden bizonnyal még lenne további lehetőség a kapacitások növelésére, mert a new yorki JFK (Kennedy) repülőtérre szinte végig telt házzal mennek a Boieng 767-osok.

Az olcsó légitársaságok közül az easyJet továbbra is gyengélkedik, utasainak száma 4,1 %-al csökkent. A skandináv hátterű Norwegian viszont továbbra is magabiztosan menetel a Sterling tavalyi csődje után keletkezett vákuum kitöltésével. A Budapestet Oslóval, Stockholmmal és Koppenhágával összekötő társaság továbbra is hatvanszázalékos mértékben bővítette forgalmát, ami arra enged következtetni, hogy egy-egy low-cost légitársaság kiesése után nem keletkezik légüres tér, mások azonnal lecsapnak a kínálkozó üzleti lehetőségekre.

A hírhez kapcsolódő, július-augusztusi nyomtatott számunkban megjlelent cikket a jobboldali "letölthető fájlok" menüpontból töltheti le.

 


Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.