Debrecenben irodát nyit a Vista

A Vista Utazási Központ szerdán viszonteladói számára rendezett katalógus-bemutató keretében tájékoztatta partnereit idei ajánlatairól.

A nyaralásokat és hajós utakat tartalmazó katalógusok mellett a Vista munkatársai bemutatták a „Városlátogatások, repülj és vezess (fly and drive)” és a „Pihentető és wellness hétvégék belföldön” című katalógusokat is.

Lázár Gergely, a Vista Utazási Központ részlegvezetője újságírói kérdésre válaszolva elmondta: mintegy 200-250 rendszeresen értékesítő viszonteladóval dolgoznak. A Vista forgalmában ez a repülőjegy értékesítés 20 százalékát jelenti, míg a saját, tailor-made termékek eladásának mintegy öt százalékát bonyolítják viszonteladókon keresztül. A Vista munkatársa Toszkánát, Liguriát és Görögországot emelte ki az ajánlatok közül. Utóbbi egy időre háttérbe szorult a Vista kínálatában, idén ismét hangsúlyt kapott. A toszkán ajánlatok érdekessége, hogy míg korábban inkább villaházakat értékesítettek erre a területre, most hotelek, apartmanok is gazdagítják a kínálatot. Lázár Gergely fontosnak tartotta megemlíteni azt is: az osztrák síterepek nyáron is kiváló célpontok, kirándulási lehetőségeikkel és gyerekbarát szolgáltatásaikkal.

Kurucz János, a Vista Utazási Központ alapító-igazgatója arról számolt be: bár a tavalyi év mérlegeredménye még nem áll rendelkezésére, az már biztosan látszik, hogy a 2009-es év nem veszteséges. Így az igazgató megvalósíthatónak látja a tervezett fejlesztéseket is. „Tíz százalékos forgalomnövekedés mellett 2010-11-ben elegendő anyagi forrásunk van fejlesztésre” – mondta el újságíróknak Kurucz János. Hozzátette: ez szerény becslés, tekintve, hogy március első két hetének repülőjegy-eladása például 25 %-kal nőtt az előző év hasonló időszakához képest. Ebben a szegmensben a válság alatt a Vista egyébként ismét piacvezető lett, emelte ki a Vista alapítója. Az igazgató tehát elégedett a 2009-es eredményekkel, és optimista a jövőt illetően.

Ugyanakkor fontosnak tartotta elmondani: a pénzügyi tervek készítésénél óvatosan járnak el. Nyilván nem szeretnék megismételni a korábbi mélyrepülést, amelyet Kurucz János utólag mégis pozitívan értékel. „A Vista saját válsága a világválság előtt kezdődött. A pazarló gazdálkodás kockázataira időben ébredtünk rá ahhoz, hogy átalakítsuk, úgymond áramvonalasítsuk a struktúrát, mire a külső válság beütött.” Minden bizonnyal ennek tudható be, hogy a Vistánál a válság ellenére sem bocsátottak el senkit, számos céggel ellentétben a fizetéseket sem csökkentették. Az üzleti siker záloga Kurucz János szerint nem kis részben éppen a munkatársak felkészültsége. Ennek érdekében az utazási iroda folyamatosan képzi, tréningezi alkalmazottait. „A válság miatt megnőtt a bizalom szerepe az értékesítésben, és profitáltunk abból, hogy a Vista erős brand” – vélekedett a cég első embere. „Többen jönnek be az utazási irodába, és a jól képzett munkatársak képesek arra, hogy törzsügyfeleik számát növeljék. Segítjük őket azzal, hogy jól rendszerezett háttérinformációhoz tudnak nyúlni, így a kérdésekre gyors és szakszerű válaszokat adhatnak.”

Ami a fejlesztéseket illeti: első lépésként megnyílik a debreceni iroda, akár már a főszezon előtt. Anyagi akadálya nincsen, mondta el az igazgató, már folyik a csapat szervezése, és keresik a megfelelő irodahelyiséget. Ez lesz a Vista 14. értékesítési pontja. A továbbiakban Kurucz János szívesen látna 4-5 franchise rendszerben működő irodát is a Vista hálózatában, valamint tovább erősítené az üzleti utaztatást.

Gubányi Tamás, a Vista Utazási Központ utazásszervezője részletesen is bemutatta a 2010-es katalógusokat. Szlovákiával kapcsolatban kiemelte: a honlapon folyamatosan frissülnek az ajánlatok. Lengyelországot az elmúlt néhány hónapban kezdték el keresni az ügyfelek, a Vista pedig gyorsan reagált: Krakkóba például az összes hosszú hétvégére vannak csomagajánlatai. Zakopane pedig nyáron is vonzó desztináció, aquaparkja miatt a gyerekes családok körében különösen kedvelt. Horvátországban megbízható partnereinek köszönhetően az egész ország területén szerveznek utakat, mondta el Gubányi Tamás. Az utazásszervező hangsúlyozta: a szálláshelyek 5-7 százalékos előfoglalási kedvezményei, amelyek legkésőbb az indulás előtt egy hónappal vehetők igénybe, teljes mértékben a viszonteladókhoz jutnak. Ha valaki a Malév menetrendszerinti járatával menne Horvátországba, a Vista megszervezi a reptéri transzfert vagy az autókölcsönzést. Szlovéniában három tájegységet emelt ki idén a Vista: Bled, Portoroz és Maribor a favoritok. Ugyanakkor kérésre bárhova foglalnak szállást, szerveznek utat. Szerepel még a katalógusban többek között Montenegró, Görögország, Kréta és Korfu is.

A Vista termékstratégiájának megfelelően, amely szerint a mások által kevésbé lefedett desztinációkra koncentrál, Kréta nyugati része került az idei katalógusba. Hasonló megfontolásból utaztatnak Korfura is, amely kezd kimenni a divatból, éppen ezért nincs a korábbi évekre jellemző tömeg, az árak pedig igen kedvezőek. Az online értékesítés nemzetközi térnyerésével kapcsolatban Kurucz János igazgató elmondta: még mindig figyelemreméltó potenciált jelent az offline értékesítés, a Vista tehát továbbra is értékesítési hálózatának bővítésére, és munkatársai képzésére összpontosítja anyagi tartalékait.


Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.
Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.