A nyaralásokat és hajós utakat tartalmazó katalógusok mellett a Vista munkatársai bemutatták a „Városlátogatások, repülj és vezess (fly and drive)” és a „Pihentető és wellness hétvégék belföldön” című katalógusokat is.
Lázár Gergely, a Vista Utazási Központ részlegvezetője újságírói kérdésre válaszolva elmondta: mintegy 200-250 rendszeresen értékesítő viszonteladóval dolgoznak. A Vista forgalmában ez a repülőjegy értékesítés 20 százalékát jelenti, míg a saját, tailor-made termékek eladásának mintegy öt százalékát bonyolítják viszonteladókon keresztül. A Vista munkatársa Toszkánát, Liguriát és Görögországot emelte ki az ajánlatok közül. Utóbbi egy időre háttérbe szorult a Vista kínálatában, idén ismét hangsúlyt kapott. A toszkán ajánlatok érdekessége, hogy míg korábban inkább villaházakat értékesítettek erre a területre, most hotelek, apartmanok is gazdagítják a kínálatot. Lázár Gergely fontosnak tartotta megemlíteni azt is: az osztrák síterepek nyáron is kiváló célpontok, kirándulási lehetőségeikkel és gyerekbarát szolgáltatásaikkal.
Kurucz János, a Vista Utazási Központ alapító-igazgatója arról számolt be: bár a tavalyi év mérlegeredménye még nem áll rendelkezésére, az már biztosan látszik, hogy a 2009-es év nem veszteséges. Így az igazgató megvalósíthatónak látja a tervezett fejlesztéseket is. „Tíz százalékos forgalomnövekedés mellett 2010-11-ben elegendő anyagi forrásunk van fejlesztésre” – mondta el újságíróknak Kurucz János. Hozzátette: ez szerény becslés, tekintve, hogy március első két hetének repülőjegy-eladása például 25 %-kal nőtt az előző év hasonló időszakához képest. Ebben a szegmensben a válság alatt a Vista egyébként ismét piacvezető lett, emelte ki a Vista alapítója. Az igazgató tehát elégedett a 2009-es eredményekkel, és optimista a jövőt illetően.
Ugyanakkor fontosnak tartotta elmondani: a pénzügyi tervek készítésénél óvatosan járnak el. Nyilván nem szeretnék megismételni a korábbi mélyrepülést, amelyet Kurucz János utólag mégis pozitívan értékel. „A Vista saját válsága a világválság előtt kezdődött. A pazarló gazdálkodás kockázataira időben ébredtünk rá ahhoz, hogy átalakítsuk, úgymond áramvonalasítsuk a struktúrát, mire a külső válság beütött.” Minden bizonnyal ennek tudható be, hogy a Vistánál a válság ellenére sem bocsátottak el senkit, számos céggel ellentétben a fizetéseket sem csökkentették. Az üzleti siker záloga Kurucz János szerint nem kis részben éppen a munkatársak felkészültsége. Ennek érdekében az utazási iroda folyamatosan képzi, tréningezi alkalmazottait. „A válság miatt megnőtt a bizalom szerepe az értékesítésben, és profitáltunk abból, hogy a Vista erős brand” – vélekedett a cég első embere. „Többen jönnek be az utazási irodába, és a jól képzett munkatársak képesek arra, hogy törzsügyfeleik számát növeljék. Segítjük őket azzal, hogy jól rendszerezett háttérinformációhoz tudnak nyúlni, így a kérdésekre gyors és szakszerű válaszokat adhatnak.”
Ami a fejlesztéseket illeti: első lépésként megnyílik a debreceni iroda, akár már a főszezon előtt. Anyagi akadálya nincsen, mondta el az igazgató, már folyik a csapat szervezése, és keresik a megfelelő irodahelyiséget. Ez lesz a Vista 14. értékesítési pontja. A továbbiakban Kurucz János szívesen látna 4-5 franchise rendszerben működő irodát is a Vista hálózatában, valamint tovább erősítené az üzleti utaztatást.
Gubányi Tamás, a Vista Utazási Központ utazásszervezője részletesen is bemutatta a 2010-es katalógusokat. Szlovákiával kapcsolatban kiemelte: a honlapon folyamatosan frissülnek az ajánlatok. Lengyelországot az elmúlt néhány hónapban kezdték el keresni az ügyfelek, a Vista pedig gyorsan reagált: Krakkóba például az összes hosszú hétvégére vannak csomagajánlatai. Zakopane pedig nyáron is vonzó desztináció, aquaparkja miatt a gyerekes családok körében különösen kedvelt. Horvátországban megbízható partnereinek köszönhetően az egész ország területén szerveznek utakat, mondta el Gubányi Tamás. Az utazásszervező hangsúlyozta: a szálláshelyek 5-7 százalékos előfoglalási kedvezményei, amelyek legkésőbb az indulás előtt egy hónappal vehetők igénybe, teljes mértékben a viszonteladókhoz jutnak. Ha valaki a Malév menetrendszerinti járatával menne Horvátországba, a Vista megszervezi a reptéri transzfert vagy az autókölcsönzést. Szlovéniában három tájegységet emelt ki idén a Vista: Bled, Portoroz és Maribor a favoritok. Ugyanakkor kérésre bárhova foglalnak szállást, szerveznek utat. Szerepel még a katalógusban többek között Montenegró, Görögország, Kréta és Korfu is.
A Vista termékstratégiájának megfelelően, amely szerint a mások által kevésbé lefedett desztinációkra koncentrál, Kréta nyugati része került az idei katalógusba. Hasonló megfontolásból utaztatnak Korfura is, amely kezd kimenni a divatból, éppen ezért nincs a korábbi évekre jellemző tömeg, az árak pedig igen kedvezőek. Az online értékesítés nemzetközi térnyerésével kapcsolatban Kurucz János igazgató elmondta: még mindig figyelemreméltó potenciált jelent az offline értékesítés, a Vista tehát továbbra is értékesítési hálózatának bővítésére, és munkatársai képzésére összpontosítja anyagi tartalékait.