A Turkish Airlines ugrásszerű fejlődése a hazai repülőbázist is húzza magával, de a látványos sikerhez természetesen más is hozzájárult. Nagyszerű eredményeket hozott, hogy 3 évvel ezelőtt a repülőtér marketingesei felismerték, hogy a csak török desztinációkra épített menetrend egy bizonyos bővülés után már csak stagnáló eredményt hoz, és Isztambult egy jól működő nemzetközi és interkontinentális HUB-ként kell üzemeltetni.
A verseny óriási, az eredmények nem kevésbbé. Tíz évvel ezelőtt a forgalom összesen évi 11 millió utas volt, az elmúlt évben azonban már 37,4 millió utast kezeltek, melynek köszönhetően az Atatürk repülőtér forgalom szempontjából tavaly az előkelő 8. helyet foglalta el Európában. 2012 első 8 hónapjában - a MALÉV jelentős forgalmának kiesése ellenére - a reptér felzárkózott a 6. helyre, olyan rangos repülőtereket utasítva maga mögé, mint Róma (Fiumicinó) vagy München.
A jelentős növekményt a nemzetközi utazók hozták. Éves szinten több mint 14%-os növekedéssel, míg a belföldi forgalom ennek a felével nőtt. Pozitív hatással van a forgalomra az Európában dolgozó török munkások megváltozott utazási szokásai. A korábban egy kisbuszba bezsúfolódó 8-10 utas már a múlté. Az időközben felnőtt második, harmadik generáció már kényelmesen, repülővel utazik és erre megvan a pénze is.
A Turkish Airlines új úti célokra indított járatai mellett a növekedést segítette, hogy a repülőtérnek sikerült olyan légitársaságokat is Isztambulba csábítani, mint az Air France (Marseille-ből és Toulouse-ból), a United Airlines (New Yorkból) és a Lufthansa több desztinációról induló járatát is. Az idei téli menetrendben összesen 58 légitársaság repül majd az Atatürk reptérre, melyből 33 napi rendszerességgel.
Ez év végére 44 millió utassal számolnak. A repülőtér vezetősége szerint a fejlődés töretlensége biztosított. A beruházók tervei készülnek már az új repülőtér építésére, mely a Fekete-tenger közeli elhelyezkedésével nem kevesebb mint 100 milliós éves forgalomra készül. Mindezt maximum négy év alatt szeretnék megvalósítani. Amennyiben ez sikerül, és a kapacitáshoz megteremtik az egyéb feltételeket is, úgy az Arab-félsziget térsége, ahol a fejlődés szintén hihetetlenül gyors, nagyon komoly török konkurenciát kaphat.