„Ez egy igazán egyedi lounge!”

- állapította meg Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója szerdán, az új Celebi Platinum lounge megnyitó ünnepségén, a Ferihegy 2B terminálján.

Megállapításával Lammers - hozzátéve azt is, hogy a váró igazán prémium - nem járt messze az igazságtól. A 2B lounge-kínálatára meg ráfért egy ráncfelvarrás. A török Celebi 2006 óta tartó ferihegyi terjeszkedésének újabb állomása az egykori Malév lounge helyén nyílt, a 2B „csúcsán”. A tranzit sarkában lévő kis lépcső visz oda. De senki se folytassa útját megszokásból, forduljon rögtön jobbra a lépcső után, mert az eddigi Platinum helyén már csak a tátongó üresség fogadja, míg pár méterrel odébb egy 21. századi repülőtérhez méltó új lounge.

Némiképp megkésve, szerdán került sor a kisgépes - GAT - terminálon a tavalyi Forma 1-re a Celebi által felújított és beüzemelt utasváró ünnepélyes átadására. A 2-es terminál Platinum váróihoz igazodó belsőben a Celebitől elvárt színvonalat élvezhetik a GAT-ra érkező utasok. 

Talán sokan emlékeznek még az itt működő, korai '90-es évek kávéházi belsőit idéző Malév lounge-ra, melynek dizájnján a Malév még kevéssel élete vége előtt felülemelkedett, és megnyitotta sokat méltatott váróját a Sky Court-ban. A ma a Malév Ground Handling által üzemeltetett Sky Court lounge fenéje az épületen belüli helye; természetes megvilágítást nem kap. Nem bővelkedik ablakokban a Celebi 2011-ben, a 2A-n nyitott várója sem, amit életigenlőnek ható színei, és az ezek adta tágasabb térérzet feledtetni tudnak.

Életigenlés? Nos igen: az utasrekordot döntő 2011-ben a oneworld nagytesó American Airlines 767-esei dübörögtek itt nap mint nap. A látványtervekről egy, 15 milliós kapacitású, helyét nemzetközi szinten is megállni képes épület nézett vissza ránk. Folytathatnánk még a „régen minden jobb volt” mantráját, ha észre nem térítenének Hardy Mihály szavai, aki 2014, majd 9,2 milliós utasforgalmát méltatva elárulja, mi az újabb, ezúttal 7,5%-os növekedés receptje: az utasért folytatott szívós és célzott munka.

Van benne valami; a Malév csődjével kiesett, 1,5 millió tranzitutas ellenére is növekszik a forgalom. Azt pletykálják, ha nem áll meg a növekedés, leporolják a forgalmi előtérbe benyúló épületszárnyak még mindig engedélyezett terveit, az átmenetinek szánt fapados bódéváros pedig meg is szűnhet.

A business várók iránti igény is nőhet; a Magyarországon eddig 50 millió dollárt befektető Celebi sem véletlen költött 250 ezer eurót új - színeiben és formavilágában a 2A Platinum legjobb hagyományait folytató - várójára. A szomszédban eddig üzemelő Platinum lounge-ot dizájnban, tágasságban és kényelemben egyaránt leköröző helyiség egyediségét a reptér egyetlen, külvilágra nyíló ablakokkal büszkélkedő várójaként a páratlan kilátás adja. 

 


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.