Amint azt Tamur-Goudarzi-Pour, a Lufthansa regionális igazgatója elmondta, a Genf – Budapest járat stratégiai döntés eredménye, így azt a pillanatnyi kedvezőtlen magyarországi helyzet nem befolyásolja. Kérdésünkre válaszolva közölte, hogy míg a más társaságok a következő 2-3 évre jó esetben is stagnálást remélnek, addig a SWISS-nél és a Lufthansánál egyaránt növekedést várnak. Az új genfi útvonallal együtt a SWISS hetente 29 járatot üzemeltet Magyarország és Svájc között.
A társaság hosszú távú céljaik között szerepel a következő 15 évben az üzemanyag-fogyasztás 50 százalékos mérséklése, amit a meglévő géppark modernizációjával, új gépek beszerzésével, hatékonyabb hajtóművek és korszerűbb üzemanyagok felhasználásával, igyekeznek elérni. 2014-ig 170 új gépet szereznek be a régebbiek cseréjére, illetve új járatok indításához. Bernd Bauer, a SWISS értékesítési és marketing igazgatója a járatindítás alkalmából kiemelte, hogy bevezető áraik rendkívül versenyképesek, hiszen így a magyar utasok illetékkel együtt már 23 ezer forintért „elérhetik a kedvelt svájci sípályákat, ráadásul a SWISS továbbra is ingyen szállítja a sífelszerelést.” A kőolajár világpiaci árának elmúlt hetekben tapasztalt csökkenésével párhuzamosan október 22-től a SWISS-nél mérséklik a kerozin pótdíjat, tengerentúli járataikon szektoronként 26, európai vonalaikon pedig 9 svájci frankkal.
A SWISS a Lufthansával együtt a globális válság ellenére is jó negyedévet zár: 2008 első kilenc hónapjában összesen 10,1 millió utas választotta szolgáltatásait, ami közel 11 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest.