Hallott már a Vanília-szigetekről?

Trópusi paradicsom pálmafákkal, vulkánokkal, vízesésekkel, homokos tengerpartokkal, négy földrész kultúrájával – ezt nyújtja a turistának a Vanília-szigetek.

Az Indiai-óceán mesés szigeteinek képviselői Budapesten mutatkoztak be a minap a Turkish Airlines szervezésében megvalósult workshopon. Köszöntőjében Levend Arisoy, a török légitársaság magyarországi igazgatója kiemelte, hogy folyamatosan bővítik a térségbe irányuló járataik számát, így régiónkból is egyre több turista számára válnak elérhetővé ezek az álomszigetek. Jelenleg a térségben Mauritiusra és Madagaszkárra repül a török légitársaság, de a téli menetrendben a Seychelle-szigetekre is közlekednek majd járataik.

Pascal Viroleau, a Vanilla Island marketing-együttműködés igazgatója mutatta be a térséget, illetve az annak népszerűsítésére, az Európai Unió támogatásával létrejött marketing-együttműködést. A Mauritiust, Reuniont, Madagaszkárt, a Seychelle-szigeteket, a Comore-szigeteket, továbbá Mayotte-ot tömörítő szövetség 2010-ben született, és 2014 óta aktív igazán.

A Vanília-szigetek elnevezés onnan származik, hogy ezeken a területeken sikerült megoldást találni a vanília növény megtermékenyítésére (eredeti élőhelyén, Mexikóban egy speciális méhfaj porozta be a növényt, de ez a faj nem él az Indiai-óceán szigetein, ezért kézzel kell elvégezni a beporzást), ennek következtében terjedhetett el a különleges fűszer világszerte. Olyan sikeres volt az orchideafélék családjába tartozó növény meghonosítása, hogy ma Madagaszkár a világ első számú vaníliatermelője.

Azt is megtudtuk, hogy a trópusi éghajlatú szigetcsoport a kultúrák olvasztótégelye, ahol afrikai, indiai, kínai, európai eredetű népek keveredtek, ennek megfelelően hagyományaik és ételeik is különlegesek, egyediek. Ugyanakkor a gazdasági fejlettség miatt a legtöbb helyen a higiéniai viszonyok és közlekedési hálózat is európai színvonalú.

Kiderült azért, hogy a szigetek között jelentős különbségek akadnak. Mauritius, a Seychelle-szigetek és Réunion számít a legfejlettebbnek, itt a legerősebb a turizmus is, míg Madagaszkár egy feljövőben levő desztináció, a legszegényebb Comore-szigetek pedig még felfedezésre vár. A Vanília-szigetek marketing-együttműködés egyik célja éppen a fejletlenebb területek turizmusának népszerűsítése. Fontos feladatuk még a szigeteket kombináló utazási lehetőségek népszerűsítése és a hajóstársaságok meggyőzése arról, hogy érdemes útvonalhálózatukba iktatni a térség kikötőit.

Viroleau emlékeztetett arra is, hogy 25 évvel ezelőtt éppen a Comore-szigetek volt a térségben az első felkapott desztináció, ahol elsősorban dél-afrikai befektetők és turisták jelentek meg. Később belpolitikai viszályok és katonai puccsok hatására visszaesett az érdeklődés a terület iránt, az utóbbi években azonban a szigetcsoporton nyugodt a helyzet, így adott az esély a turizmus fellendülésére. Jelenleg évente csupán tízezer turista keresi fel az országot, de mivel egymás után indítanak ide járatokat a légitársaságok (legutóbb a Kenyan Airways és az Ethiopean Airlines), a helyzet gyorsan változni fog.

A térségbe a legnagyobb számban jelenleg francia turisták érkeznek, ez nem is csoda, hiszen Réunion Franciaország tengerentúli területe, ahol a francia a hivatalos nyelv és az euró a fizetőeszköz. A Seychelle-szigetek gyarmatosítását szintén a franciák kezdték, de azután 1814-ben Mauritiusszal együtt angol fennhatóság alá került a terület, ezért ezeken az angol a kommunikáció nyelve. Nem csoda hát, hogy az angolok jelentik a második legfontosabb küldőpiacot, utánuk a németek, majd a kínaiak következnek. Kína ugyanakkor nem csupán küldőországként, hanem befektetőként is egyre jelentősebb a térségben, mint kiderült, Mauritiusra, a Seychelle-szigetekre, sőt már Madagaszkárra is van közvetlen légi járat Kínából.

A rendezvényen közel 30 helyi turisztikai szolgáltató képviselője vett részt, köztük volt egy magyar hölgy is. Amint Somogyi Orsolyától megtudtuk, ő képviseli régiónkban a madagaszkári Jacaranda beutaztató irodát. A testre szabott túrák és incentive programok szervezésére specializálódott társaság 1997 óta működik, 100%-ban helyi tulajdonban van, öt irodájuk lefedi az egész szigetet. Elmondása szerint a világ negyedik legnagyobb területű szigetének felfedezéséhez legalább 10-14 napra van szükség, a turisták az egyhetes, tíz napos körutazás után rendszerint tengerparti pihenéssel fejezik be a programot.

A Reunion szigetét képviselő Laura Kbidi arra hívta fel munkatársunk figyelmét, hogy a különleges természeti képződmények kedvelőit fantasztikus látvány várja náluk. Kialudt és szunnyadó vulkánok, óriási szurdokok, vízesések – erre számíthat az, aki elutazik Reunionra.

Néhány évvel ezelőtt munkatársunk eljutott a Vanília-szigetek egyikére, a Seychelle-ről szóló képes beszámolónkat ezen a linken olvashatják.


Forgalomba állt az utolsó Airbus Beluga XL

Forgalomba állt az utolsó Airbus Beluga XL 

A Beluga XL a repülőgépek szerkezeti elemeinek szállítására kifejlesztett speciális típus.
Járattörlések és késések Franciaországban a sztrájkok miatt

Járattörlések és késések Franciaországban a sztrájkok miatt 

 A francia repülőtéri dolgozók a „24 órás szabály” ellen tiltakoznak, amely arra kötelezi őket, hogy időben értesítsék a vezetőket a sztrájkokról.
Az Emirates ősztől a Seychelle-szigetek érintésével repül Madagaszkárra  

Az Emirates ősztől a Seychelle-szigetek érintésével repül Madagaszkárra   

A légitársaság a Seychelle-szigeteken keresztül repül ősztől kezdve Madagaszkárra, így kényelmes és zökkenőmentes utazást biztosít azok számára is, akik két helyen terveznek egzotikus nyaralást.
Megvannak 2024 legjobb légitársaságai

Megvannak 2024 legjobb légitársaságai 

A közel-keleti légitársaság minden versenytársánál jobban teljesített utaselégedettség tekintetében és magas színvonalú szolgáltatásokat nyújt.
Az újrahasznosítás igazán egyedi módját választotta a népszerű légitársaság

Az újrahasznosítás igazán egyedi módját választotta a népszerű légitársaság 

Így lesz az óriás repülőgépek üléseiből gyerektáska.
Így is utazhatnak a szurkolók a foci Eb-re

Így is utazhatnak a szurkolók a foci Eb-re 

Évről évre egyre több közlekedési eszköz válik elérhetővé a drukkerek számára.
Immár hivatalos: eladták a budapesti repteret üzemeltető céget

Immár hivatalos: eladták a budapesti repteret üzemeltető céget  

Az adásvételről már hónapok óta hallani lehetett.
Beveti az MI-t az Air France

Beveti az MI-t az Air France 

Mesterséges intelligencia (MI) segítségével javítja hatékonyságát a francia légitársaság.
Másfél év alatt több, mint húsz díjat söpört be a Budapest Airport

Másfél év alatt több, mint húsz díjat söpört be a Budapest Airport  

2024 első negyedévét értékelő nemzetközi utaselégedettségi felmérésen soha nem látott magasságokba tört a Budapest Airport értékelése.
Az Emirates légiutas kísérői mintha egy divatlapból léptek volna ki

Az Emirates légiutas kísérői mintha egy divatlapból léptek volna ki 

A jelenlegi egyenruhát a légitársaság belső tervezői a Simon Jersey brit vezető egyenruha-gyártóval közösen alkották meg, és 2008. július 28-án mutatták be az Emirates első A380-as repülőgépének ünnepélyes átadásakor.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk:  Dizájn hotel a tó közepén

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: Dizájn hotel a tó közepén 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023.évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.