Hallott már a Vanília-szigetekről?

Trópusi paradicsom pálmafákkal, vulkánokkal, vízesésekkel, homokos tengerpartokkal, négy földrész kultúrájával – ezt nyújtja a turistának a Vanília-szigetek.

Az Indiai-óceán mesés szigeteinek képviselői Budapesten mutatkoztak be a minap a Turkish Airlines szervezésében megvalósult workshopon. Köszöntőjében Levend Arisoy, a török légitársaság magyarországi igazgatója kiemelte, hogy folyamatosan bővítik a térségbe irányuló járataik számát, így régiónkból is egyre több turista számára válnak elérhetővé ezek az álomszigetek. Jelenleg a térségben Mauritiusra és Madagaszkárra repül a török légitársaság, de a téli menetrendben a Seychelle-szigetekre is közlekednek majd járataik.

Pascal Viroleau, a Vanilla Island marketing-együttműködés igazgatója mutatta be a térséget, illetve az annak népszerűsítésére, az Európai Unió támogatásával létrejött marketing-együttműködést. A Mauritiust, Reuniont, Madagaszkárt, a Seychelle-szigeteket, a Comore-szigeteket, továbbá Mayotte-ot tömörítő szövetség 2010-ben született, és 2014 óta aktív igazán.

A Vanília-szigetek elnevezés onnan származik, hogy ezeken a területeken sikerült megoldást találni a vanília növény megtermékenyítésére (eredeti élőhelyén, Mexikóban egy speciális méhfaj porozta be a növényt, de ez a faj nem él az Indiai-óceán szigetein, ezért kézzel kell elvégezni a beporzást), ennek következtében terjedhetett el a különleges fűszer világszerte. Olyan sikeres volt az orchideafélék családjába tartozó növény meghonosítása, hogy ma Madagaszkár a világ első számú vaníliatermelője.

Azt is megtudtuk, hogy a trópusi éghajlatú szigetcsoport a kultúrák olvasztótégelye, ahol afrikai, indiai, kínai, európai eredetű népek keveredtek, ennek megfelelően hagyományaik és ételeik is különlegesek, egyediek. Ugyanakkor a gazdasági fejlettség miatt a legtöbb helyen a higiéniai viszonyok és közlekedési hálózat is európai színvonalú.

Kiderült azért, hogy a szigetek között jelentős különbségek akadnak. Mauritius, a Seychelle-szigetek és Réunion számít a legfejlettebbnek, itt a legerősebb a turizmus is, míg Madagaszkár egy feljövőben levő desztináció, a legszegényebb Comore-szigetek pedig még felfedezésre vár. A Vanília-szigetek marketing-együttműködés egyik célja éppen a fejletlenebb területek turizmusának népszerűsítése. Fontos feladatuk még a szigeteket kombináló utazási lehetőségek népszerűsítése és a hajóstársaságok meggyőzése arról, hogy érdemes útvonalhálózatukba iktatni a térség kikötőit.

Viroleau emlékeztetett arra is, hogy 25 évvel ezelőtt éppen a Comore-szigetek volt a térségben az első felkapott desztináció, ahol elsősorban dél-afrikai befektetők és turisták jelentek meg. Később belpolitikai viszályok és katonai puccsok hatására visszaesett az érdeklődés a terület iránt, az utóbbi években azonban a szigetcsoporton nyugodt a helyzet, így adott az esély a turizmus fellendülésére. Jelenleg évente csupán tízezer turista keresi fel az országot, de mivel egymás után indítanak ide járatokat a légitársaságok (legutóbb a Kenyan Airways és az Ethiopean Airlines), a helyzet gyorsan változni fog.

A térségbe a legnagyobb számban jelenleg francia turisták érkeznek, ez nem is csoda, hiszen Réunion Franciaország tengerentúli területe, ahol a francia a hivatalos nyelv és az euró a fizetőeszköz. A Seychelle-szigetek gyarmatosítását szintén a franciák kezdték, de azután 1814-ben Mauritiusszal együtt angol fennhatóság alá került a terület, ezért ezeken az angol a kommunikáció nyelve. Nem csoda hát, hogy az angolok jelentik a második legfontosabb küldőpiacot, utánuk a németek, majd a kínaiak következnek. Kína ugyanakkor nem csupán küldőországként, hanem befektetőként is egyre jelentősebb a térségben, mint kiderült, Mauritiusra, a Seychelle-szigetekre, sőt már Madagaszkárra is van közvetlen légi járat Kínából.

A rendezvényen közel 30 helyi turisztikai szolgáltató képviselője vett részt, köztük volt egy magyar hölgy is. Amint Somogyi Orsolyától megtudtuk, ő képviseli régiónkban a madagaszkári Jacaranda beutaztató irodát. A testre szabott túrák és incentive programok szervezésére specializálódott társaság 1997 óta működik, 100%-ban helyi tulajdonban van, öt irodájuk lefedi az egész szigetet. Elmondása szerint a világ negyedik legnagyobb területű szigetének felfedezéséhez legalább 10-14 napra van szükség, a turisták az egyhetes, tíz napos körutazás után rendszerint tengerparti pihenéssel fejezik be a programot.

A Reunion szigetét képviselő Laura Kbidi arra hívta fel munkatársunk figyelmét, hogy a különleges természeti képződmények kedvelőit fantasztikus látvány várja náluk. Kialudt és szunnyadó vulkánok, óriási szurdokok, vízesések – erre számíthat az, aki elutazik Reunionra.

Néhány évvel ezelőtt munkatársunk eljutott a Vanília-szigetek egyikére, a Seychelle-ről szóló képes beszámolónkat ezen a linken olvashatják.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.