Kedves kalauzok, koszos wc-k

A MÁV-START legfrissebb vizsgálata szerint az utasok a legjobban a jegyvizsgálók munkájával elégedettek, míg a legtöbben a wc-k tisztaságát kritizálták. 

Közel ötvenezren töltötték ki a MÁV-START Zrt. kérdőívét a vasúti tapasztalatokról, utasigényekről. A vizsgált szempontok közül a jegyvizsgálók és pénztárosok munkájával voltak a leginkább elégedettek az utasok, míg az utazás komfortját, a vonatok, vasútállomások tisztaságát többen illették kritikával.

Mindez megerősítette a vasúttársaságot abban, hogy az utaslétszám-növekedést az utazási körülmények azonnali javításával, komfortjavító intézkedésekkel erősítse.

Első lépésben az elővárosi szerelvények és a távolsági kocsik felújítása kezdődött el, így az év végéig közel harminc jármű szépül meg.

A fecske szerelvényekkel elsőként azon a Budapest–Nagykáta–Szolnok vonalon, találkozhatnak az utasok, amelyen az állomások újjáépítése is folyamatban van.

A MÁV-START Zrt. a közelmúltban készült el azzal az elemzéssel, amely a 2012. július 24. és augusztus 6. között zajló közvélemény-kutatás eredményeit tárta fel.

Az utasok körében végzett felmérés a vonatokon, valamint a társaság honlapján, online kérdőív segítségével zajlott. Az önkéntes és név nélküli válaszadók többek között az utazásuk komfortjáról, körülményeiről, az utazási idejükről és a pénztárosok, jegyvizsgálók munkájáról szerzett tapasztalataikról nyilváníthattak véleményt.

A kérdőívet 48621-en töltötték ki. A vonaton kitöltött kérdőívek eredményeinek főbb demográfiai és utazási jellemzői hasonlóak a korábbi évek kutatásaihoz: a válaszadók 52 százaléka nő, 47 százalékuk 25 és 55 év közötti, az utazási gyakoriságok terén a legnépesebb csoport – 23 százalék – hetente többször utazik, a felmérésben résztvevők 51 százaléka személyvonaton utazik, az InterCity-ket 22 százalékuk használja.

A vonattípusok közül az utóbbin utazók a leginkább elégedettek a szolgáltatásokkal, körülményekkel, általában véve pedig a legelégedettebb a ritkábban utazó, idősebb korosztály.

A kiosztott kérdőíveken 1-től 5 pontig terjedő értékelésben a jegyvizsgálók tájékozódottsága és segítőkészsége kapta a legmagasabb osztályzatot, 4.1-es átlagot, a pénztárosok 3.7-es átlagot kaptak.

Jónak tartják (3.5 pont) az utasok az általuk használt vonatok sűrűségét, és még eléri a közepes osztályzatot a vonatokon rendelkezésre álló helyek mennyisége, a pontosság, a késésekről szóló tájékoztatás is.

A kutatásban a válaszadók a legkevésbé a tisztasággal és a hűtéssel, fűtéssel elégedettek, valamennyi szempont közül a legalacsonyabb átlagot a mellékhelyiségek tisztasága kapta.

Az utas-elégedettségi kutatás eredményeit figyelembe véve a vasúttársaság egy intézkedési programot dolgozott ki. Elindított egy járműfelújítási programot, átütemezve a legkevésbé komfortos elővárosi és távolsági kocsik felújítását. A legrégebbi, megjelenésükben elavult vasúti kocsik az utasok igényeinek megfelelve, az IC-kocsiknál is alkalmazott kopásálló ülésszövetet, az utastéri ablakok speciális hővédő és zajcsökkentő fóliát, új világítást is kapnak.

Az átalakítások a MÁV-GÉPÉSZET szolnoki telephelyén történnek. A felújítások, javítások az idén közel 30 elővárosi, távolsági és mellékvonali kocsit érintenek, a folyamatban lévő munkák összköltsége várhatóan 220 millió forint nagyságrendű lesz. 2013-ban folytatódik a felújítási program és további kocsitípusokra is kiterjed.

Ungvári Csaba, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója a társaság sajtótájékoztatóján elmondta: A megszépülő elővárosi kocsik a fecske nevet kapják, a kocsi oldalán lévő matricák is erre utalnak. További intézkedésekkel is javítunk a szolgáltatásainkon, így például ingyenes fedélzeti interneteléréssel, jegyértékesítő automaták telepítésével, jelentős menetrendi fejlesztésekkel, újabb nagy befogadóképességű kerékpárszállító kocsikkal és fokozottabb személyes odafigyeléssel, utasbarát magatartással.

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy az idei évben is tapasztalható, folyamatos utasszám-növekedést a továbbiakban is fokozzuk, idén több mint 145 millió utast várunk év végéig, ez három millióval több, mint tavaly volt”  - fogalmazott Ungvári Csaba. 


Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén

Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén 

A lett airBaltic légitársaság az első, amely ingyenesen bevezeti a SpaceX Starlink nagysebességű internetet az Airbus A220-300-as flottáján.
Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál

Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál  

A Delta Air Lines 30 000 amerikai dollárt (11.500.000 forint) ajánlott fel minden utasnak, aki a hétfőn Torontóban kényszerleszállást végrehajtó repülőgépen tartózkodott.
Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok

Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok 

A Flix erősíti jelenlétét a latin-amerikai buszpiacon.
Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 

Minden idők legmagasabb januári utasforgalmával indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok

Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok 

A szürke Tram-train járatok élénk sárga színben pompáznak ezentúl.
Jön az új KRESZ?

Jön az új KRESZ? 

A 27 oldalas dokumentum célja a jelenlegi, nehezen átlátható szabályrendszer korszerűsítése és a mai közlekedési szokásokhoz igazítása.
Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL

Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL 

A baleset egy erős havazást követően történt.
Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli

Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli  

Kedden és szerdán lezárások lesznek Budapesten delegáció közlekedése miatt.
BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása

BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása 

Március elsejétől lezárják a déli hidat.
Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít

Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít 

Az új nagysebességű vonat mindössze 3 óra alatt összekapcsol két fő európai várost.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.