Kedves kalauzok, koszos wc-k

A MÁV-START legfrissebb vizsgálata szerint az utasok a legjobban a jegyvizsgálók munkájával elégedettek, míg a legtöbben a wc-k tisztaságát kritizálták. 

Közel ötvenezren töltötték ki a MÁV-START Zrt. kérdőívét a vasúti tapasztalatokról, utasigényekről. A vizsgált szempontok közül a jegyvizsgálók és pénztárosok munkájával voltak a leginkább elégedettek az utasok, míg az utazás komfortját, a vonatok, vasútállomások tisztaságát többen illették kritikával.

Mindez megerősítette a vasúttársaságot abban, hogy az utaslétszám-növekedést az utazási körülmények azonnali javításával, komfortjavító intézkedésekkel erősítse.

Első lépésben az elővárosi szerelvények és a távolsági kocsik felújítása kezdődött el, így az év végéig közel harminc jármű szépül meg.

A fecske szerelvényekkel elsőként azon a Budapest–Nagykáta–Szolnok vonalon, találkozhatnak az utasok, amelyen az állomások újjáépítése is folyamatban van.

A MÁV-START Zrt. a közelmúltban készült el azzal az elemzéssel, amely a 2012. július 24. és augusztus 6. között zajló közvélemény-kutatás eredményeit tárta fel.

Az utasok körében végzett felmérés a vonatokon, valamint a társaság honlapján, online kérdőív segítségével zajlott. Az önkéntes és név nélküli válaszadók többek között az utazásuk komfortjáról, körülményeiről, az utazási idejükről és a pénztárosok, jegyvizsgálók munkájáról szerzett tapasztalataikról nyilváníthattak véleményt.

A kérdőívet 48621-en töltötték ki. A vonaton kitöltött kérdőívek eredményeinek főbb demográfiai és utazási jellemzői hasonlóak a korábbi évek kutatásaihoz: a válaszadók 52 százaléka nő, 47 százalékuk 25 és 55 év közötti, az utazási gyakoriságok terén a legnépesebb csoport – 23 százalék – hetente többször utazik, a felmérésben résztvevők 51 százaléka személyvonaton utazik, az InterCity-ket 22 százalékuk használja.

A vonattípusok közül az utóbbin utazók a leginkább elégedettek a szolgáltatásokkal, körülményekkel, általában véve pedig a legelégedettebb a ritkábban utazó, idősebb korosztály.

A kiosztott kérdőíveken 1-től 5 pontig terjedő értékelésben a jegyvizsgálók tájékozódottsága és segítőkészsége kapta a legmagasabb osztályzatot, 4.1-es átlagot, a pénztárosok 3.7-es átlagot kaptak.

Jónak tartják (3.5 pont) az utasok az általuk használt vonatok sűrűségét, és még eléri a közepes osztályzatot a vonatokon rendelkezésre álló helyek mennyisége, a pontosság, a késésekről szóló tájékoztatás is.

A kutatásban a válaszadók a legkevésbé a tisztasággal és a hűtéssel, fűtéssel elégedettek, valamennyi szempont közül a legalacsonyabb átlagot a mellékhelyiségek tisztasága kapta.

Az utas-elégedettségi kutatás eredményeit figyelembe véve a vasúttársaság egy intézkedési programot dolgozott ki. Elindított egy járműfelújítási programot, átütemezve a legkevésbé komfortos elővárosi és távolsági kocsik felújítását. A legrégebbi, megjelenésükben elavult vasúti kocsik az utasok igényeinek megfelelve, az IC-kocsiknál is alkalmazott kopásálló ülésszövetet, az utastéri ablakok speciális hővédő és zajcsökkentő fóliát, új világítást is kapnak.

Az átalakítások a MÁV-GÉPÉSZET szolnoki telephelyén történnek. A felújítások, javítások az idén közel 30 elővárosi, távolsági és mellékvonali kocsit érintenek, a folyamatban lévő munkák összköltsége várhatóan 220 millió forint nagyságrendű lesz. 2013-ban folytatódik a felújítási program és további kocsitípusokra is kiterjed.

Ungvári Csaba, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója a társaság sajtótájékoztatóján elmondta: A megszépülő elővárosi kocsik a fecske nevet kapják, a kocsi oldalán lévő matricák is erre utalnak. További intézkedésekkel is javítunk a szolgáltatásainkon, így például ingyenes fedélzeti interneteléréssel, jegyértékesítő automaták telepítésével, jelentős menetrendi fejlesztésekkel, újabb nagy befogadóképességű kerékpárszállító kocsikkal és fokozottabb személyes odafigyeléssel, utasbarát magatartással.

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy az idei évben is tapasztalható, folyamatos utasszám-növekedést a továbbiakban is fokozzuk, idén több mint 145 millió utast várunk év végéig, ez három millióval több, mint tavaly volt”  - fogalmazott Ungvári Csaba. 


SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Már készül a balatoni főszezonra a MÁV

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV 

Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.
Belépési korlátozások a madridi repülőtéren

Belépési korlátozások a madridi repülőtéren 

A közleményben nem tértek ki arra, hogy a korlátozást pontosan mikortól vezetik be.
Leáll a máltai légitársaság

Leáll a máltai légitársaság 

A leállás magyarországi járatpárokat is érint.
A KLM újraindítja izraeli járatait

A KLM újraindítja izraeli járatait 

A légitársaság szerint a körülmények kellően javultak a szolgáltatások újraindításához.
IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében

IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében 

A hangsúly három fő területen van: a biztonság javítása, a globális szabványok bevezetése és a fenntarthatóság előmozdítása.
Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma

Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma 

Egyre többen választják nyaralásuk célpontjának a hűvösebb Skandináv térséget.
Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka

Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka 

A vonatozás virágkorát éli, és egy friss kutatás szerint az európai utazók közül a következőkben még többen veszik majd igénybe ezt a szolgáltatási formát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.