Kerékpárszerelővé képzi a kenyaiakat a 90 éves KLM

A KLM fennállásának 90 éves évfordulóját ünnepli. A Holland Királyi Légitársaságot 1919. október 7-én alapították Hollandia és gyarmatai részére.

Pannon
Az év egyik nagy tendere a Pannoné volt, amin indult az 2006 óta partner Ogilvy is, ám számára fájó lett az eredmény. Örült viszont a Young & Rubicam (Y&R) és a Publicis Dialogue, mivel ez a két cég nyerte meg a július közepén meghirdetett egyfordulós pályázatot.

A két nyertes nem egyenlő arányban osztozik a Pannon számára hangsúlyozottan egyenlő jelentőséggel bíró reklámfeladatokon: a nagyobb médiabüdzsével rendelkező lakosságnak szóló hang- és adatalapú szolgáltatások ATL kommunikációját a Y&R intézheti, a Publicis Dialogue pedig az üzleti ügyfeleknek kínált, hang- és adatalapú szolgáltatások reklámjaiért felel.
 

{video|id=893|width=425|height=344}



Unilever
Ugyan az Ogilvy elveszítette a Pannont, de nyert egy másik nagy ügyfelet: régiós kampányra kapott megbízást az Unilevertől.

Az Ogilvy az egyik szépségápolási márka kampányán dolgozik öt országban 2010-től, ám az előkészítési és tervezési munkálatok már zajlanak. Az ügynökség egyelőre nem árulta el a márka nevét. Mi azért gondolkodtunk, és ezt számoltuk ki: a Dove márka egy kampányán a Laboratory dolgozott. A Rexona-t és a Signal-t a Lowe GGK gondozza, a Baba és az Amodent nem régiós márkák, így az Ogilvy vélhetően a Sunsilk vagy a Lux munkáit kapta meg.

Burger King
Idén állandó ügynökséget választott a Burger King, a korábban több ügynökséggel dolgozó étteremlánc partnere a Laboratory Ideas lett. A Burger King éttermeket Magyarországon működtető Fusion nem írt ki tendert, a feladattal referenciái alapján bízta meg a Laboratory-t. Az első kampány ősszel startolt, Ernőről a Szívlapáton is írtunk.
 

{video|id=894|width=425|height=344}



UPC
A Laboratory Ideas több éven át volt a UPC-reklámok kiagyalója és elkészítője, ám a kapcsolat megszakadt, mert a vállalat úgy döntött, hogy megtenderezteti a reklámfeladatokat. A pályázaton a Laboratory nem indult, de számos ügynökség bejelentkezett a UPC-hez, ezért a kiválasztás kétfordulós lett. A karácsony aztán meghozta a végeredményt: a jövőre a JWT dolgozhat a márkán.
 

{video|id=895|width=425|height=344}



Borsodi
Maratoni tenderezési folyamat után döntött a Borsodi Sörgyár a márka sorsáról. A féléves pályázat eredményeként a kreatívfeladatok a McCann Ericksonnál maradtak. Az ügynökség és a Borsodi kapcsolata 2007 februárjában indult, a sörgyár ekkor búcsúzott el a korábbi reklámügynökségi partnerétől, a Young & Rubicamtől, akikkel tíz évig dolgoztak együtt.

NFÜ
A MindShare nettó 600 millió forintos megbízást nyert el az év végén. Az októberben meghirdetett gyorsított tenderen rajta kívül a Berg Média indult. A megbízás 2010 közepéig tart. De a MindShare-é lett egy másik állami megbízás is: a Magyar Fejlesztési Banktól nettó 180 millió forintos szerződést kapott.

Magyar Telekom
Idén a Kirowski búcsúzott a Magyar Telekomtól, miután a vállalat megtendereztette a teljes csoport médiatervezési és vásárlási feladatait. 2010-től az offline és online médiát is az eddigi offline ügynökség, a Mediaedge:cia kezeli.

MGK
Nyolcan tülekedtek a Magyar Gazdaságfejlesztési Központ (MGK) összetett tenderén, amelyen 247 millió forintnyi reklám-, pr-, média- és rendezvénymegbízás sorsa dőlt el. Az Akció-Nxs-é lett a 18 hónapos szerződés, ami reklámról, pr-ről, gyártásról, rendezvényszervezésről és médiafoglalásról szól, és többek között film- és honlapkészítés, médiatréningek tartása és reklámajándékok gyártása is szerepel benne.

Pécs2010
Több tender kötődött idén ahhoz, hogy 2010-ben Pécs lesz Európa Kulturális Fővárosa: az eseményt szervező Hungarofest a pr- és reklám, a média- és a nyomdai feladatokat is meghirdette.

A nettó 583 millió forint értékű pr- és reklámmegbízást a Sensation Event Marketing, a Merlin Communications és a GO! Creatives konzorciuma kapta meg, a bruttó 880 millió forintos médiafeladatokat a Berg Média vitte el, míg a bruttó 180 milliós nyomda-szerződésre a Pátria Nyomdával, a Reálszisztéma Dabasi Nyomdával és a Printing-Demax Konzorciummal kötöttek keretmegállapodást.

Egyéb állami, valamint kutatási megbízások
A MeH-nél mindig van zsíros rendezvényszervezési feladat, a március 15-i állami ünnepségeket és az év első felében zajlott országos eseményeket az Expander szervezhette bruttó 350 millió forintért.

A nettó 239 milliós augusztus 20-i rendezvénytendert pedig az Omega Trading Hungary az Absolut Pyro-val közösen nyerte meg.

A MeH idén két kutatócéget is választott, a nettó 350 millió forintos feladatokon a Medián és az  Ipsos osztozott, és ez utóbbi cég kapott egy másik állami megbízást is: a MÁV-Start nettó 200-300 millió forint értékű kutatással bízta meg a tendernyertest.

És ami még lóg a levegőben…
… vagy nem hozták még nyilvánosságra:

  • Az Agrármarketing Centrum (AMC) milliárdos tendere, ahol a szervezet belföldi kampányaira és külföldi promócióinak feladataira keresnek partnert. A tét nem kicsi, a megbízás értéke akár nettó egymilliárd-négyszáz millió forint is lehet egy évre, igaz több ajánlattevővel terveznek megállapodást kötni.
  • Hároméves pr-megbízásért tendereztet a Miniszterelnöki Hivatal (MeH).
  • A főváros is milliárdos kommunikációra készül, az öt részfeladatra külön is lehet jelentkezni. A kommunikációs feladatok az európai uniós forrásból megvalósuló projektekhez kötődnek, így a főváros közlekedési projektjeihez, a városrehabilitációs munkákhoz, a közszolgálati infrastruktúra fejlesztéséhez, a Margit híd felújításához és a kommunális és közműprojektekhez.

 


Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.