Bettina Volkenst, a német légiszállító humánpolitikai igazgatóját bízták meg a megbeszélések előkészítésével és szükség szerint az igazgatóság vagy akár az elnökség tagjainak bevonásával történő lefolytatásával.
Volkens volt az az igazgatósági tag, aki néhány évvel ezelőtt az elhúzódó sztrájkot a német politikusok H.D.Gentscher – a néhai külügyminiszter – segítségével, egy komoly kétoldalú kompromisszum árán sikerrel beszüntette. A jelenlegi probléma az, hogy hajózók erőteljesen tiltakoznak, és nem értenek egyet az igazgatóság komoly költségkímélő megszorításaival. Az okok között szerepel még a szintén német Germanwings egyre komolyabb európai térnyerése, valamint a hajózók nyugdíjkorhatárának emelése is.
A német fapados terjeszkedése miatt – az Air France-Transavia konfliktushoz hasonlóan – a Lufthansa hajózók sokkal kevesebbet repülnének és keresnének. Ezért szerdán az egynapos, csak a frankfurti bázisra vonatkozó figyelmeztető sztrájk kapcsán a napi 57 hosszú távú, tengerentúli járatból 25-öt kellett törölni.
Amennyiben a csütörtökön megindult tárgyalások nem hoznak eredményt, úgy a Vereinigung Cockpit Lufthansa hajózó – pilótákat és légiutas-kísérőket képviselő – szakszervezeti tömörülés további, de már hosszabb munkabeszüntetéseket helyezett kilátásba. Mindhárom követelésükből a szakmai körök szerint a legnehezebb lesz a Germanwings európai terjeszkedésének az elfogadása, mert a teljes egészében Lufthansa érdekeltségű fapados cég már mindent előkészített az európai piac átvételére.
Az iparág számít arra, hogy a kompromisszumokat kereső tárgyalásokba valamilyen szinten ismét a politika fog beavatkozni, és valószínűsíthető, hogy nem is eredménytelenül.