Magyar-szlovák Duna-busz: két vonalon

Két vízi útvonalon indulhatna el a magyarországi Szigetköz felső része, illetve a szlovákiai Csallóköz és Pozsony összeköttetését javító, de Ausztriával is kapcsolatot teremtő Duna-busz-projekt - hangzott el a rendszer megvalósíthatósági tanulmányának csütörtöki bemutatóján, Rajkán.

Egy kisebb hajó szállíthatná az utasokat Dunakiliti és a szlovákiai Somorja (Samorin) között, míg a nagyobb a Somorja-Pozsony-Hainburg vonalon közlekedhetne - tartalmazza a dokumentum, amelynek összeállítói hangsúlyozzák, az ott élők közlekedése mellett a turisztikai szempontokat is figyelembe véve javasolják e forgatókönyv megvalósítását.   

A tanulmány szerint igény van,

kínálat viszont nincs erre a feladatra, de egy ilyen szolgáltatás csak akkor lehet versenyképes, ha gyorsabban és nem drágábban szállítja az utasokat, mintha azok közúton közlekednének. Márpedig a Somorja és Pozsony közötti 21 kilométeres út megtétele autóbusszal csúcsidőn kívül körülbelül 35 percet vesz igénybe, a reggeli órákban azonban ez akár másfél órára is ugorhat, míg a jegy ára 1,3-1,5 euró.   

Ugyanakkor a korábban ígért csallóközi gyorsforgalmi út építése még el sem kezdődött, tervezett nyomvonala sem ismert, így várhatóan 2018-2020 előtt azon nem lehet majd közlekedni - érvel a buszprojekt megvalósítása mellett a tanulmány.   

Az unió pénzét is!

A dokumentum készítőinek megítélése szerint jelentős pénzügyi kockázatokkal járna, ha csupán magánforrásból akarnák megvalósítani ezt a közlekedési folyosót, ezért azt javasolják, hogy a helyi és megyei önkormányzatok uniós forrásra pályázva teremtsék elő a szükséges - az egyes változatokban 1,15 és 1,55 millió euró közé becsült - forrásigényt, majd adják ki egy magáncégnek a rendszer üzemeltetését.   

Mint elhangzott: a rentábilis üzemeltetéshez 1,55 eurós jegyár mellett a gyenge hónapokban 20, a közepesekben 30, az erős - jellemzően nyári - hónapokban pedig 40 százalékos kihasználtságot kellene elérni a Duna-busz  rendszerrel.

Forrás: MTI


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.