Fónagy a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság 18. alkalommal megrendezett éves konferenciáján 2010. november 10-én, Balatonalmádiban tartott előadásában mondta el a fentieket.
Az államtitkár a kormányzati közlekedési és logisztikai fejlesztéspolitikai elképzeléseket ismertetve kifejtette: a két szektor az Új Széchenyi Terv kiemelt ágazata. Határozott szándék e területeken is a nemzeti érdekek fokozottabb figyelembe vétele, a hazai szolgáltatók helyzetbe hozása.
Hazánk kedvező földrajzi fekvése miatt a nemzetközi logisztikai szolgáltatások iránti megélénkülő kereslet eredményesen használható ki a GDP növelésére. Lehetőségeink kiaknázásához elengedhetetlen a közlekedési infrastruktúra fejlesztése a jelentős kereskedelmi útvonalak mentén és a logisztikai központok hálózatának kialakítása, a meglévők korszerűsítése.
A hátország
A kínálat színvonalának javítása érdekében szükséges a közlekedési módok közötti korszerűbb arányok és összehangoltabb együttműködés létrehozása, a vasút fejlesztése - az áruszállítás vasútra terelése, a Duna nemzetközi áruforgalmi szerepének erősítése, a közúti infrastruktúrában a fenntartás nagyobb hangsúlya, a közlekedési fejlesztések ésszerűsítése és a környezetkímélő közlekedési módok támogatása.
Fónagy János hangsúlyozta: Magyarország a területén áthaladó szállítási útvonalaknak köszönhetően hosszú távon interkontinentális logisztikai centrummá válhat, az észak-déli irányú forgalomban az Adriai-, Balti- és Fekete-tengeri kikötők hátországaként működhet.
Az államtitkár elmondta, hogy komoly előrelépési lehetőséget jelent a hazai vállalkozások számára Záhony térség komplex fejlesztési programja és a logisztikai központok és szolgáltatások fejlesztését segítő, év végéig nyitott uniós pályázat - tájékoztatott a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium honlapján.