Magyarország több kínai turistát szeretne

Újszerű marketinggel és a közönség többirányú megnyerésével próbálkozik a Magyar Turizmus Zrt. Kínában annak érdekében, hogy még több kínai turistát csábítson hazánkba.

A hagyományos látnivalók mellett "fiatalosabb", dinamikusabb programokat is kínálnak. Ez például azt jelenti, hogy a budai vár, a Hősök tere, a Bazilika és Hévíz mellett bemutatják a lovaglási, siklóernyőzési lehetőségeket, a repülős városnézést vagy a kétéltű városnéző buszt. "Szeretnénk a most jellemző 35-50 közötti korosztálynál fiatalabbak érdeklődését is felkelteni" - mondta Vértes Róbert, a Magyar Turizmus Zrt. pekingi képviselője, aki azért tartózkodna az "extrém" ajánlatoktól. Ugyanakkor könnyen kivitelezhetőnek tart olyan szinte kézenfekvő ötletet, mint például azt, hogy az Andrássy út közepéről a csoport ne busszal, hanem az európai kontinens legrégebbi földalattiján tegyék meg az utat a Hősök terére. A hagyományos módszerek, a tájékoztatók, prospektusok, a kiállításokon való szereplések, bemutatók, reklámok és az úgynevezett tanulmányutak szervezése mellett új irányokat akarnak kínálni a potenciális utazóknak és az eddigieket kiegészítve például oktatással igyekeznek az utazási irodákat, illetve a kiküldött idegenvezetőket megnyerni, továbbképezni. "Személyesen felkeressük ezeket az embereket és külön nekik célzott információkkal látjuk el őket" - magyarázta a kínaiul folyékonyan beszélő szakember, aki rendszeres vendége turisztikai témájú élő kínai rádióműsoroknak.

Vértes Róbert azt is elmondta, hogy Magyarország vonzóvá tételét szolgálják a kínai újságírók által írt, rendre megjelenő képes beszámolók. Közülük a legfrissebb a Lühszingcsö (Lvxingzhe) - magyarul Utazó, angolul World Traveller - magazinban megjelent hatoldalas bemutató, amely a magyarországi fürdők és az egri bor mellett épp a siklóernyőzés lehetőségére hívja fel a figyelmet. A nívós lapban Magyarország például Franciaország, Japán, Thaiföld, Anglia, Németország és mások mellett kapott helyet. A kínaiak 2004 óta utazhatnak csoportosan Európába. A Magyarországot felkereső kínai turisták száma az utóbbi években évi 8-15 százalékkal nő. A múlt év első 11 hónapjában összesen 36 ezer kínai vendég - vagyis a korábbi évhez képest 18 százalékkal több - összesen 66 300 vendégéjszakát töltött magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken. Némileg fájó, hogy az utak nagy részét neves külföldi, gyakran német utazási irodák szervezik, bonyolítják, így a hazai szakma egy része sokszor alig érzi a forgalmat - jegyezte meg Vértes Róbert, aki szerint a kíváncsi és egyre tehetősebb kínai emberek szélesedő rétege jelentős tartalékot jelent a magyarországi turizmus számára.

A kínai utazók szokásaiban lassú változás figyelhető meg - magyarázta Vértes, aki ötödik éve foglalkozik a kínai területtel. - Míg korábban az volt a jellemző, hogy a kínai csoportok viszonylag rövid idő alatt a lehető legtöbb országba akartak eljutni és gyakorlatilag végigrohanták Európát, addig mára már az utazással ugyan még mindig együtt járó szabadságérzet eufórikus érzése mellett igyekeznek az egyes célállomásokon jobban körülnézni, a helyi viszonyokkal alaposabban megismerkedni. Konkrétan mindez azt jelenti, hogy a korábbi egy-két nap helyett már két-három napot töltenek egy helyen. Európán belül a sláger továbbra is Franciaország, Olaszország, Svájc, Németország és Hollandia, illetve Anglia, ami azt jelenti, hogy Magyarország több más kelet-európai állammal együtt leginkább az úgynevezett "második körös" európai utazók desztinációja. Ez azt jelenti, hogy akik már megnézték a "kötelezőt", azok már kényelmesebben fizetnek be mondjuk egy Prága-Budapest-Bécs útvonalra - derül ki a turisztikai szakember által elmondottakból. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy Magyarországon jellemzően már két éjszakát töltenek a kínai vendégek, s ha sikerülne ezt háromra növelni, akkor az 50 százalékos emelkedéssel százezres vendégéjszakát érhetnénk el - jegyezte meg Vértes. (MTI)


Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.
Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.