Az új légikikötő megnyitását és a régi, Atatürk teljes bezárását eredetileg 2018 október végére, a téli menetrendi időszak kezdetére tervezték. Az Istanbul Airport ünnepélyes megnyitójára sor is került akkor, azonban csak napi néhány, kvázi próbajárat kezdte meg működését a reptérről, a költözést 2018 december végére halasztották. Később a török közlekedési és infrastruktúráért felelős miniszter azt közölte, hogy még két hónappal, márciusra csúszik a ‘nagy költözés’. A török kormányzat pénzügyi kompenzációt nyújt a repülőtéren üzlethelyiséget bérlő, és egyéb tevékenységet végző vállalkozások számára a csúszás miatt kieső bevételük pótlására.
{youtube|id=Ldhc6P1jcyw}
Az új, Istanbul Airport nevű óriásreptérnek még csak az első üteme készült el, éves kapacitása kezdetekben 90 millió utas lesz. A 2028-ig tervezett bővítési tervek szerint, az óriásreptér kapacitását évi 150 millió utasra növelik, sőt szükség esetén további építkezésekkel akár 200 millió utast is kezelhet évente. Korábban megírtuk, hogy az Atatürk repülőtér bezárása még a márciusra ütemezett költözést követően is elhúzódhat, a dedikált áruszállító járatok ugyanis még akár fél évig a régi repülőtérre közlekedhetnek. Ez ideiglenesen óriási logisztikai feladatot jelent, ugyanis az utasszállító járatok rakterében fuvarozott, majd útját áruszállító gépeken folytató árut (és viszont) kamionokkal mozgatnák az egymástól negyvenöt kilométerre fekvő isztambuli repterek között.
Forrás: AIRportal.hu