Kiss-Becze Eszter, a MÁV Zrt. stratégiai és fejlesztési főigazgatója arról beszélt, hogy a most induló fejlesztés Kelet-Magyarország legfontosabb vasútvonalát, a 80-as számú Budapest - Hatvan - Szerencs - Miskolc - Sátoraljaújhely vonalat érinti, amelyen évente kilenc millióan utaznak és megközelítőleg 9,1 millió tonna áruforgalmat bonyolít. Hozzátette, hogy a kivitelezés alatt az utazóközönség zavartalan kiszolgálására törekszenek.
A beruházás a kormányzati támogatás mellett több európai uniós alap közös finanszírozásával jön létre.
A közbeszerzést három szakaszban folytatták le: az elsőt a Rákos - Gödöllő, a másodikat a Gödöllő - Hatvan vonalszakaszra, a harmadikat a Rákos - Hatvan szakasz biztosítóberendezéseinek kivitelezési munkálataira írták ki. Hozzávetőlegesen 53 kilométer vasúti pálya újul meg, 14 vasúti megállóval, akadálymentesített formában. A szakaszon a vonatok sebessége 100, 120 és 160 kilométer/órára gyorsul, továbbá kiépül egy egységes irányítási rendszer, amely a vonatközlekedés biztonságát és a balesetek megelőzését felügyeli.
Budapesten, a 17. kerületi lakosokat érinti ez a fejlesztés, mivel nem csak az állomásaik és a váróik fognak megújulni, hanem egy új megálló is létesül, valamint a Rákos és Gödöllő közötti szakaszon 17 kilométer hosszan zajvédőfal is épül.
A szombati nappal megkezdődő fejlesztés része annak az országos fejlesztési sorozatnak, amelyben 1500 milliárd forint értékben, összesen 900 kilométer hosszú vasúti pályát korszerűsítenek, és 45 ezer férőhellyel bővül a járműkapacitás.
Forrás: MTI