1000 egyéni válaszadót kérdeztek meg, örülnének-e annak, ha szabályozás megváltoztatásával engedélyeznék szöveges üzenetek küldését és hívások kezdeményezését a felszállást követően. 38% úgy véli, hogy ez zavarná nyugalmát, míg 34% szerint ideje, hogy a szabályozáson enyhítsenek. A válaszadók 28%-a tartózkodott.
Az eredmények a vélemények életkor szerinti jelentős eltérését tárták fel: a 35 év felettiek 49%-át zavarná a fedélzeti mobiltelefonálás a fiatalabbak 30%-ával szemben.
Rob Webber a felmérést végző Mobile Phone Expert kereskedelmi igazgatója szerint a légitársaságok nyilvánvalóan az üzletszerzés nyomása alatt vannak, és próbálják magukat mindenféle módon megkülönböztetni versenytársaiktól. Webber elmondta: cégüknél úgy gondolták, ebbe belefér a fedélzeti mobiltelefonálás; az ötletet döntően elutasító 35 év felettiek azonban az repülési ágazat vonzó korcsoportja. Ha csak egy részük úgy gondolja, hogy nem repül egy bizonyos légitársasággal a mobiltelefonálás miatt, az igen komoly hatással lehet a légitársaság bevételére – tette hozzá Webber.
Európában a Ryanair enyhített elsőként a mobiltelefon fedélzeti használatának szabályozásán.