Mobiltelefonálás repülés közben? Nem!

Egy brit utazók körében készült független felmérés szerint a többség elutasítja a mobiltelefonok repülés ideje alatti használatát.

1000 egyéni válaszadót kérdeztek meg, örülnének-e annak, ha szabályozás megváltoztatásával engedélyeznék szöveges üzenetek küldését és hívások kezdeményezését a felszállást követően. 38% úgy véli, hogy ez zavarná nyugalmát, míg 34% szerint ideje, hogy a szabályozáson enyhítsenek. A válaszadók 28%-a tartózkodott.

Az eredmények a vélemények életkor szerinti jelentős eltérését tárták fel: a 35 év felettiek 49%-át zavarná a fedélzeti mobiltelefonálás a fiatalabbak 30%-ával szemben.

Rob Webber a felmérést végző Mobile Phone Expert kereskedelmi igazgatója szerint a légitársaságok nyilvánvalóan az üzletszerzés nyomása alatt vannak, és próbálják magukat mindenféle módon megkülönböztetni versenytársaiktól. Webber elmondta: cégüknél úgy gondolták, ebbe belefér a fedélzeti mobiltelefonálás; az ötletet döntően elutasító 35 év felettiek azonban az repülési ágazat vonzó korcsoportja. Ha csak egy részük úgy gondolja, hogy nem repül egy bizonyos légitársasággal a mobiltelefonálás miatt, az igen komoly hatással lehet a légitársaság bevételére – tette hozzá Webber.

Európában a Ryanair enyhített elsőként a mobiltelefon fedélzeti használatának szabályozásán.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.