Az egyéni repülőjegy vásárlás esetén a jogviszony a légitársaság és az utas között jön létre, az utazási iroda csak bizományosként jár el, tehát az irodát nem terheli visszafizetési kötelezettség, az utasnak a Malévhoz kell közvetlenül fordulnia visszatérítésért. Természetesen ajánlatos, hogy az irodák ilyen esetben is adjanak meg minden segítséget a hozzájuk forduló utasoknak, írja a szakmai szövetség.
Szakjogászok egybehangzó véleménye szerint a Malév csődje vis maiornak tekinthető, ezért utazási csomag esetén a csomag részét képező repülőjegy árát sem az utazási irodának kell visszatéríteni. Mindazonáltal az irodának és az utasnak is az az érdeke, hogy az utazás létrejöjjön, tehát az iroda - az utastól beszedett előleg, ill. a Malévnak kifizetett összeg függvényében - eldöntheti, hogyan jár el. Az utas megtartása érdekében az esetek többségében valószínűleg célszerűbb az utazást más légitársasággal, esetleg más időpontban megvalósítani, s amennyiben ez megoldható, lehetőség szerint változatlan áron, javasolja a MUISZ.