Úgy tűnik, végre közös nevezőre jutott az orosz és a magyar kormány a Malév jövőjéről. Bár részletes információk még nem állnak rendelkezésre, annyi bizonyosnak látszik, hogy a légitársaság e heti közgyűlésén megoldódik a tőkehelyzet rendezése és új vezetést is kineveznek a cég élére. A Napi Gazdaság értesülései szerint a magyar kormány is részt vállal a nemzeti légitársaság talpra állításában - a Malév irányítását azonban az orosz Vnyesekonombank megbízásából az Aeroflot veszi át.
Ezzel vélhetően megoldódik az immár hónapok óta tartó pénzügyi válság is. A Malév ugyanis súlyos pénzügyi problémákkal szembesült - lejárt és nem lejárt tartozásai túllendültek a tízmilliárdos szinten és már a működésképtelenség felé taszították a céget. A Napi értesülései szerint a Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács a hó elején újabb 1,5 milliárd forint értékben mentőövet dobott a cégnek, hogy fenn tudja tartani a működést, fizetni tudjon alkalmazottainak és a külföldi reptér-üzemeltetőknek, illetve a kerozinszállítóknak. A tetemes summát nem hitelként adták, hanem a Malév ground-handling - reptéri csomagkezelő - cégében való részesedés megvásárlásáért fizette ki a vagyonkezelő.
Az elmúlt hetekben két szakember neve merült fel, mint lehetséges Malév-vezérigazgatóé: Déri Tamás, a Tensi utazási iroda tulajdonosa, aki a 90-es évek elején már vezette a céget, és Martin Gauss, a Deutsche BA korábbi vezetője. Déri értesüléseink szerint nem vállalta a megbízást, a német szakember viszont már az elmúlt év végétől a Malév alkalmazásában állt, és a korábbi vezérigazgató, Leonov Péter tanácsadójaként ismerkedett a céggel. Úgy tudjuk, hogy a tekintélyes szakember a közelmúltban távozott Budapestről, de továbbra is elvállalná a cég vezetését - amire egyébként az orosz tulajdonos kérheti fel. Gauss munkáját Karim Makhlouf segíthetné, aki januárban csatlakozott a céghez. A vezérigazgató-helyettesi posztra került tapasztalt szakember a hálózattervezésben, az árképzésben és a nemzetközi kapcsolatok erősítésében vesz részt január óta. (Index)