8 190 089 fő – 2010. december végéig ennyien fordultak meg Budapest nemzetközi légikikötőjében érkező vagy induló utasként. Ez azt jelenti, hogy a gazdasági válság csúcspontján tapasztalt gyengélkedést követően ismét növekedésnek indult a hazai légiközlekedés. Míg 2009-ben még 4,2 %-os visszaesést könyvelt el a Budapest Airport, 2010 már a fellendülés éve volt, mivel a tavalyi számokhoz képest közel 100 ezerrel, vagyis 1,2 %-kal több utas vette igénybe a repülőtér szolgáltatásait.
Na jó, a vulkáni hamu kicsit keresztbe tett
Minden reményt felülmúlóan jól sikerült a nyári utazási szezon a Budapest Airport számára, 2010 utasforgalmi adatai a 2007-es rekordévet idézték. Akkor 2,4 millió utast indított és fogadott a magyar főváros nemzetközi repülőtere, ez a szám ismétlődött a július-augusztus-szeptemberi nyári csúcsidőszak alatt. A növekedés egész évben egyértelmű és dinamikus volt, amit jól szemléltet, hogy a 2009-es adatokkal összevetve, idén szinte minden hónapban több utas fordult meg a repülőtéren. Kivételt képez ez alól az áprilisi időszak, amikor az izlandi vulkánkitörés miatt Európa szerte ezernyi járatot kellett törölni és a repülőtereknek több napos kényszerpihenőt kellett elszenvedniük.
Újak a forgalmi előtéren
2010-ben számos új légitársaság és új desztináció jelent meg a Budapest Airport kínálatában, valamint számos társaság sűrítette meglévő járatait. Többek között csak a múlt évben 5 új járatot indított Budapestről a Wizz Air, egy célállomással bővített a Germanwings, valamint az év végén több éves kihagyás után visszatért Budapestre a holland KLM is. A múlt év forgalmi statisztikáiból kiderül, hogy folytatódott a diszkont légitársaságok piacán a Wizz Air magabiztos menetelése, amely közel 26 %-al több utast szállított Budapestről mint 2009-ben. De kiemelkedően jól teljesített a Lufthansa és Germanwings is, hiszen mindkét német társaság 10 %-ot meghaladó mértékben növelte a forgalmát. Emellett a 2010-es adatok azt mutatják, hogy a hagyományos légitársaságok közül a kínai Hainan Airlines, a Carpatair, az Air France és az Aerosvit, a fapados légitársaságok közül az EasyJet, valamint a Jet2.com, a charter légitársaságok között pedig a Travel Service is jelentősen növelte jegyeladásait a budapesti járatokon.
Amit a közeli jövő hoz
A Budapest Airport bizakodva tekint a 2011-es esztendő elé is, hiszen a piaci szereplők bizalmának jelei már most megmutatkoznak. Ez év áprilisától napi járatot indít az American Airlines New York és Budapest között, illetve január 17-én érkezik az öt csillagos légitársaságként emlegetett Qatar Airways, amelynek segítségével számos délkelet ázsiai és ausztrál célállomás immár egy átszállással elérhető lesz a magyar fővárosból. Ugyancsak bizakodásra adhat okot a repülőtér és a turisztikai szakma összefogása, melyet bizonyít, hogy a Budapest Airport és a Magyar Turizmus Zrt. 2010 decemberében stratégiai marketing együttműködési megállapodást írt alá a légiközlekedés és a idegenforgalom élénkítése érdekében.
Szintén 2011-ben nyílik meg a repülőtér 2-es termináljának új központi csarnoka, a SkyCourt, vagyis Égi Udvar. A tervek szerint az első utasok már március végén, a téli-nyári menetrend fordulón vehetik birtokba a SkyCourtot, amely valódi élménnyé varázsolja a repülés előtt eltöltött időt és egyben a magyar főváros egyik legújabb emblematikus épülete lesz.