Vitalij Szaveljev a Putyinnal szombaton tartott megbeszélésen elmondta, hogy a télen jelentős javításokat és felújításokat végeztek az Aeroflot mind a 115 orosz gyártmányú repülőgépén. Minden egyes gépre 100-200 millió rubelt (1 euró/39 rubel) költöttek, és ennek köszönhetően a következő 4-5 év során nincs szükség szervizelésre. Így a kerozin jelenlegi ára mellett ezek a repülőgépek teljes mértékben haszonnal működnek. A géppark külföldi része 11 darab Boeing 767-esből, 64 darab Airbus 320-asból és 10 darab Airbus 330-asból áll. A tervek szerint 2016-ban 22 darab Boeing 787-est és 22 darab Airbus 350-est vásárol az Aeroflot, míg a hazai gyártók esetében a Szuhojjal kötött 30 darab Superjetre szerződést, tízet pedig lízingelne. Ezekben az adatokban nem szerepelnek az Aeroflot leányvállalatainak gépei. Szaveljev elmondta, hogy a belső piacon az Aeroflot és leányvállalatai részesedése jelenleg 25 százalék. A stratégiai feladat és cél az abszolút elsőség megszerzése, hiszen például a legnagyobb konkurensek közül leányvállalataikkal együtt a British Airways, az Air France és a Lufthansa, de még az Alitalia is a hazai légiközlekedés 50-60 százalékát tudhatja magáénak. Mindezzel kapcsolatban Putyin rámutatott, hogy miközben az Aeroflot elsőségre tör a hazai piacon, nem akar hazai technikát vásárolni. "Ez így nem megy" - fogalmazott a miniszterelnök, kevésnek nevezve a hazai gyártmányú repülőkre adott Aeroflot-megrendeléseket. A tavalyi eredményeket összegezve Szaveljev elmondta, hogy miközben Oroszországban a polgári célú légiközlekedés 9,4 százalékkal zsugorodott, az Aeroflotnál 5,6 százalék volt a visszaesés. Tavaly decemberben már 5 százalékkal nőtt a forgalom, az idei év első öt hónapjában pedig 31 százalékkal. A társaság kapitalizációja a tavaly április 1,2 milliárd dollárról idén áprilisra 2,6 milliárd dollárra növekedett. A válság ellenére nyereséggel zárta a tavalyi évet, és kétszer akkora osztalékot fizet részvényeseinek, mint 2008-ban. Emellett a tavalyi év után 12 milliárd rubelt fizet be a szövetségi költségvetésbe adók és vám címén. Szaveljev egyetértett Putyinnal abban, hogy konszolidálni kell a repülési ágazatot. Oroszországban mintegy 160 légitársaság működik, sokan egy-két repülővel rendelkeznek, ami zavart okoz a piacon és a légiközlekedésben is. (MTI)
Orosz repülők vásárlására buzdítja az Aeroflotot Putyin
Hazai gyártmányú repülőgépek vásárlására buzdította Vlagyimir Putyin orosz miniszterelnök az Aeroflot vezérigazgatóját, akinek beszámolójából az derült ki, hogy elsősorban külföldi gépekkel bővül az orosz nemzeti légitársaság repülőparkja.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre
Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből
Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót
Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni
Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon
Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója
A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel
Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi
Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába
A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál
Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Interjú
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”
Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal
Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”
A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.