Oroszországban az utazási irodák buktak leginkább

Oroszországban a vulkánkitörés okozta repülési válság fő károsultjai az utazási irodák és a légitársaságok, haszonélvezői a vasutak, a az autóbuszokat üzemeltető cégek és a biztosítók, de összegeket még sem a vesztesek, sem a nyertesek nem közölnek.

Kedden estig mindenesetre 616 légi járat maradt ki, és mintegy 33 ezer utas várta hiába az indulást, attól kezdve a helyzet gyorsan és folyamatosan enyhült. A legtöbbet az utazási irodák vesztették, mert noha jog szerint "felsőbb hatalom" (vis maior) okozta a problémákat, s így az utasok nem támaszthatnak követeléseket, nagyon sok cég igyekezett repülő helyett buszon és vonaton célba juttatni, vagy hazahozni utasait, fedezni elhúzódó szállodai tartózkodásukat. További veszteségekre is számít az idegenforgalom, mert nagyon sokan lemondják a május 1. körüli munkaszüneti napokra tervezett külföldi útjaikat.

Az orosz légitársaságok, s közülük is első sorban az Aeroflot veszteségei összehasonlíthatatlanul csekélyebbek a nyugat-európai társaságokéinál, mivel Oroszországban semmi nem akadályozta a forgalmat, s csak az európai járatok maradtak ki. Az Aeroflotnál az MTI kérdésére csütörtökön reggel csak annyit tudtak mondani, hogy még nem számolták össze a vesztességeket, amelyek főleg a visszaadott repülőjegyek teljes értékű megtérítéséből, az utasok ellátásából, és a járatok menetirányának megváltoztatásával járó költségekből és adódtak. Vitalij Szaveljev, az Aeroflot igazgatója a Vesztyi 24 hírtelevízióban azt mondta, a társaság vesztességei dollármilliókra rúgnak.

Az Orosz Vasutaknál (RZSD, RZD) csütörtökön szintén nem tudtak még adatot mondani arról, hogy mennyi többletbevételhez jutott a konszern a repülési válság kapcsán megnőtt forgalomból, de annyit tudni, hogy számos vagont állítottak be pótlólag a nemzetközi járatokra, s így sem tudták fedezni az igényeket: Oroszországból Európába 8600 ember indult repülő helyett vasúton. A busztársaságok több mint 2000 embert vittek és hoztak. A biztosítók nyeresége később mutatkozik majd, mert erősen megnőtt az igény a hasonló esetekre vonatkozó és egyéb utazási biztosításokra.

A legjobban talán azok a taxisok jártak, akik meg tudták tölteni kocsijukat a Moszkva-Frankfurt am Main útért mintegy 1250 euró megfizetésére hajlandó utasokkal. "Ellátási zavarok" alig keletkeztek, hiszen Moszkvába a friss hal többnyire az orosz távol-keletről, a virágok jelentős része a déli volt szovjet köztársaságokból érkezik, vagy legalábbis onnan is beszerezhető. Csak a moszkvai dúsgazdagok lakta Rubljovka negyed élelmiszerboltjaiban és éttermeiben panaszkodtak a sajtó kérdésére, hogy egyrészt kifogyott a spanyol őszibarack - amelyet kilónként mintegy 7700 forintnyi áron szoktak kínálni, s van is rá kereslet -, de az azerbajdzsáni nektarin nem kell senkinek, s hogy ha nem rendeződik a repülési helyzet, a hétvégére nem lesz elég friss francia osztriga a boltban és az étlapokon. (MTI)


Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.
Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.