Kedden estig mindenesetre 616 légi járat maradt ki, és mintegy 33 ezer utas várta hiába az indulást, attól kezdve a helyzet gyorsan és folyamatosan enyhült. A legtöbbet az utazási irodák vesztették, mert noha jog szerint "felsőbb hatalom" (vis maior) okozta a problémákat, s így az utasok nem támaszthatnak követeléseket, nagyon sok cég igyekezett repülő helyett buszon és vonaton célba juttatni, vagy hazahozni utasait, fedezni elhúzódó szállodai tartózkodásukat. További veszteségekre is számít az idegenforgalom, mert nagyon sokan lemondják a május 1. körüli munkaszüneti napokra tervezett külföldi útjaikat.
Az orosz légitársaságok, s közülük is első sorban az Aeroflot veszteségei összehasonlíthatatlanul csekélyebbek a nyugat-európai társaságokéinál, mivel Oroszországban semmi nem akadályozta a forgalmat, s csak az európai járatok maradtak ki. Az Aeroflotnál az MTI kérdésére csütörtökön reggel csak annyit tudtak mondani, hogy még nem számolták össze a vesztességeket, amelyek főleg a visszaadott repülőjegyek teljes értékű megtérítéséből, az utasok ellátásából, és a járatok menetirányának megváltoztatásával járó költségekből és adódtak. Vitalij Szaveljev, az Aeroflot igazgatója a Vesztyi 24 hírtelevízióban azt mondta, a társaság vesztességei dollármilliókra rúgnak.
Az Orosz Vasutaknál (RZSD, RZD) csütörtökön szintén nem tudtak még adatot mondani arról, hogy mennyi többletbevételhez jutott a konszern a repülési válság kapcsán megnőtt forgalomból, de annyit tudni, hogy számos vagont állítottak be pótlólag a nemzetközi járatokra, s így sem tudták fedezni az igényeket: Oroszországból Európába 8600 ember indult repülő helyett vasúton. A busztársaságok több mint 2000 embert vittek és hoztak. A biztosítók nyeresége később mutatkozik majd, mert erősen megnőtt az igény a hasonló esetekre vonatkozó és egyéb utazási biztosításokra.
A legjobban talán azok a taxisok jártak, akik meg tudták tölteni kocsijukat a Moszkva-Frankfurt am Main útért mintegy 1250 euró megfizetésére hajlandó utasokkal. "Ellátási zavarok" alig keletkeztek, hiszen Moszkvába a friss hal többnyire az orosz távol-keletről, a virágok jelentős része a déli volt szovjet köztársaságokból érkezik, vagy legalábbis onnan is beszerezhető. Csak a moszkvai dúsgazdagok lakta Rubljovka negyed élelmiszerboltjaiban és éttermeiben panaszkodtak a sajtó kérdésére, hogy egyrészt kifogyott a spanyol őszibarack - amelyet kilónként mintegy 7700 forintnyi áron szoktak kínálni, s van is rá kereslet -, de az azerbajdzsáni nektarin nem kell senkinek, s hogy ha nem rendeződik a repülési helyzet, a hétvégére nem lesz elég friss francia osztriga a boltban és az étlapokon. (MTI)