Oroszországban az utazási irodák buktak leginkább

Oroszországban a vulkánkitörés okozta repülési válság fő károsultjai az utazási irodák és a légitársaságok, haszonélvezői a vasutak, a az autóbuszokat üzemeltető cégek és a biztosítók, de összegeket még sem a vesztesek, sem a nyertesek nem közölnek.

Kedden estig mindenesetre 616 légi járat maradt ki, és mintegy 33 ezer utas várta hiába az indulást, attól kezdve a helyzet gyorsan és folyamatosan enyhült. A legtöbbet az utazási irodák vesztették, mert noha jog szerint "felsőbb hatalom" (vis maior) okozta a problémákat, s így az utasok nem támaszthatnak követeléseket, nagyon sok cég igyekezett repülő helyett buszon és vonaton célba juttatni, vagy hazahozni utasait, fedezni elhúzódó szállodai tartózkodásukat. További veszteségekre is számít az idegenforgalom, mert nagyon sokan lemondják a május 1. körüli munkaszüneti napokra tervezett külföldi útjaikat.

Az orosz légitársaságok, s közülük is első sorban az Aeroflot veszteségei összehasonlíthatatlanul csekélyebbek a nyugat-európai társaságokéinál, mivel Oroszországban semmi nem akadályozta a forgalmat, s csak az európai járatok maradtak ki. Az Aeroflotnál az MTI kérdésére csütörtökön reggel csak annyit tudtak mondani, hogy még nem számolták össze a vesztességeket, amelyek főleg a visszaadott repülőjegyek teljes értékű megtérítéséből, az utasok ellátásából, és a járatok menetirányának megváltoztatásával járó költségekből és adódtak. Vitalij Szaveljev, az Aeroflot igazgatója a Vesztyi 24 hírtelevízióban azt mondta, a társaság vesztességei dollármilliókra rúgnak.

Az Orosz Vasutaknál (RZSD, RZD) csütörtökön szintén nem tudtak még adatot mondani arról, hogy mennyi többletbevételhez jutott a konszern a repülési válság kapcsán megnőtt forgalomból, de annyit tudni, hogy számos vagont állítottak be pótlólag a nemzetközi járatokra, s így sem tudták fedezni az igényeket: Oroszországból Európába 8600 ember indult repülő helyett vasúton. A busztársaságok több mint 2000 embert vittek és hoztak. A biztosítók nyeresége később mutatkozik majd, mert erősen megnőtt az igény a hasonló esetekre vonatkozó és egyéb utazási biztosításokra.

A legjobban talán azok a taxisok jártak, akik meg tudták tölteni kocsijukat a Moszkva-Frankfurt am Main útért mintegy 1250 euró megfizetésére hajlandó utasokkal. "Ellátási zavarok" alig keletkeztek, hiszen Moszkvába a friss hal többnyire az orosz távol-keletről, a virágok jelentős része a déli volt szovjet köztársaságokból érkezik, vagy legalábbis onnan is beszerezhető. Csak a moszkvai dúsgazdagok lakta Rubljovka negyed élelmiszerboltjaiban és éttermeiben panaszkodtak a sajtó kérdésére, hogy egyrészt kifogyott a spanyol őszibarack - amelyet kilónként mintegy 7700 forintnyi áron szoktak kínálni, s van is rá kereslet -, de az azerbajdzsáni nektarin nem kell senkinek, s hogy ha nem rendeződik a repülési helyzet, a hétvégére nem lesz elég friss francia osztriga a boltban és az étlapokon. (MTI)


Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről 

Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.
Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában 

Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.
Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét 

A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.
Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren

Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren 

A KLM a környezeti hatások csökkentése érdekében új módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során.
Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói

Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói 

Újra megjelennek Magyarországon a Google járgányai.
A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain 

A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.
Emirates és Visit Hungary megállapodás

Emirates és Visit Hungary megállapodás 

Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.
A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát 

A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.
Járattörlések a belgiumi repülőtéren

Járattörlések a belgiumi repülőtéren 

A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.
Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen 

A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.