Szélcsatornában tesztelték a magyar IC-t

A világ legnagyobb szélcsatornájában tesztelték a hazai vasúti járműgyártás első IC+ kocsi prototípusát. Bécsben a Rail Tec Arsenal klíma-szélcsatornájában szélsőséges időjárási körülményeket szimulálva, 300 km/h-s menetszélben vagy -50 fokos hidegben is működőképesnek kell maradniuk a tesztelt járműveknek. Az első IC+ kocsin befejeződtek a fedélzeti utaskomfort-vizsgálatok, a jármű megfelelt a teszteken, július 10-én, szerdán indul vissza Ausztriából Szolnokra.

A MÁV-GÉPÉSZET Zrt. május elején mutatta be az akkor még 90 százalékban és 60 százalékban elkészült IC+ kocsijait. Az azóta eltelt időszakban a két jármű közül az egyik összeszerelését már befejezték a szakemberek, a másik kocsi üzembe helyezése júliusban megkezdődik. A már elkészült IC+ kocsi gyártásának minőségbiztosítási követelményei teljesültek, így az elindulhatott az első típusmérésekre a bécsi Rail Tec Arsenal mérőbázisára.

Az ott eltöltött napokban mérőműszereket szereltek fel rá, a belső térben több mint 200 érzékelő ellenőrizte a fűtést és a klímaberendezést, az utasokat az üléseken különböző eszközökkel, légnedvesítőkkel és fűtőpárnákkal szimulálták. Ezt követően a szélcsatornában normál és kifejezetten extrém körülményeket is generáltak a kocsi számára.

Vizsgálták a vízrendszer elfagyás-védelmét, a fel- és leszállást biztosító ajtókat, az ablakokat, az utastájékoztatót, a fűtés és a hűtés működőképességét, hatékonyságát, a belső tér levegőjének páratartalmát és hőmérsékletét. A mérőkamrában - 25 és + 40 Celsius fok közötti hőmérsékletet állítottak elő, és 200 km/h-s menetszelet is szimuláltak. A mérések során a kocsi megfelelt az előírásoknak, a feltárt minimális eltérések kismértékű beavatkozással korrigálásra kerülnek a forgalomba állítás előtt, biztosítva az utasok számára a maximális komfortot. Az elvégzett vizsgálatról a Rail Tec Arsenal, mérési jegyzőkönyvet állít ki.

A kocsik gyártását követően a most befejeződött méréssel megkezdődött az a folyamat, amely végén a járművek megkaphatják a típusengedélyt. A további próbák várhatóan augusztusban folytatódnak, ekkor többek között meg kell felelniük annak is, hogy alkalmasak legyenek a 200 km/h sebességgel történő közlekedésre. Az IC+ kocsik várhatóan az év végén állhatnak forgalomba.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.