A MÁV-GÉPÉSZET Zrt. május elején mutatta be az akkor még 90 százalékban és 60 százalékban elkészült IC+ kocsijait. Az azóta eltelt időszakban a két jármű közül az egyik összeszerelését már befejezték a szakemberek, a másik kocsi üzembe helyezése júliusban megkezdődik. A már elkészült IC+ kocsi gyártásának minőségbiztosítási követelményei teljesültek, így az elindulhatott az első típusmérésekre a bécsi Rail Tec Arsenal mérőbázisára.
Az ott eltöltött napokban mérőműszereket szereltek fel rá, a belső térben több mint 200 érzékelő ellenőrizte a fűtést és a klímaberendezést, az utasokat az üléseken különböző eszközökkel, légnedvesítőkkel és fűtőpárnákkal szimulálták. Ezt követően a szélcsatornában normál és kifejezetten extrém körülményeket is generáltak a kocsi számára.
Vizsgálták a vízrendszer elfagyás-védelmét, a fel- és leszállást biztosító ajtókat, az ablakokat, az utastájékoztatót, a fűtés és a hűtés működőképességét, hatékonyságát, a belső tér levegőjének páratartalmát és hőmérsékletét. A mérőkamrában - 25 és + 40 Celsius fok közötti hőmérsékletet állítottak elő, és 200 km/h-s menetszelet is szimuláltak. A mérések során a kocsi megfelelt az előírásoknak, a feltárt minimális eltérések kismértékű beavatkozással korrigálásra kerülnek a forgalomba állítás előtt, biztosítva az utasok számára a maximális komfortot. Az elvégzett vizsgálatról a Rail Tec Arsenal, mérési jegyzőkönyvet állít ki.
A kocsik gyártását követően a most befejeződött méréssel megkezdődött az a folyamat, amely végén a járművek megkaphatják a típusengedélyt. A további próbák várhatóan augusztusban folytatódnak, ekkor többek között meg kell felelniük annak is, hogy alkalmasak legyenek a 200 km/h sebességgel történő közlekedésre. Az IC+ kocsik várhatóan az év végén állhatnak forgalomba.
Forrás: Turizmus Online