Szigorúbban szabályozhatják az iskolai kirándulásokat

Szigoríthatják az iskolai buszos kirándulások szervezésének feltételeit - többek között kikötnék, hogy a buszsofőr a pihenőidejét szállodában töltse, és a gyerekeket szállító busz este 10 és reggel 6 óra között ne közlekedhessen.

Péntek éjjel az olaszországi Verona közelében balesetet szenvedett és kigyulladt egy magyar fiatalokat szállító busz, tizenhatan meghaltak, huszonhatan megsérültek. A buszon a budapesti Szinyei Merse Pál Gimnázium tanulói, volt diákok, tanárok és egyikük családja utazott.

A biztosítók szombat óta kapcsolatban állnak a veronai buszbaleset érintetteivel

A biztosító társaságok már a hét végén felvették a kapcsolatot a tragikus veronai buszbalesetben érintettekkel, a magyar hatóságokkal, és elindították a kárrendezési folyamatot – tette közzé a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).

Az egész országot megrázó, tragikus veronai buszbalesettel kapcsolatos hatósági ügyintézést és a sérültek hazaszállítását az Országos Mentőszolgálat, valamint a Külgazdasági és Külügyminisztérium intézi.

A balesetet szenvedett utasok és a gépjármű biztosítói szombat óta folyamatosan kapcsolatban állnak ezen szervezetekkel, továbbá már a hét végén felvették a kapcsolatot az érintett iskola vezetőjével, és folyamatosan veszik fel a kapcsolatot a baleset sérültjeivel és az áldozatok családjaival, hogy minél gyorsabban, minden segítséget megadhassanak számukra.

A biztosítók mély együttérzésüket fejezték ki és fejezik ki ezúton is a tragédiában érintett családoknak, és mihamarabbi felépülést kívánnak a baleset sérültjeinek.

A biztosító társaságoknak a helyzet kezelésekor, az információk nyilvánosságra hozatalakor mindenekelőtt a balesetben érintettek érdekeit kell szem előtt tartaniuk, és emellett meg kell felelniük a biztosítási titokra vonatkozó jogszabályi előírásoknak is.

A Groupama kezeli a balesetben érintett autóbusz gépjármű-biztosítási szerződéseit

A Groupama Biztosító kezeli a veronai balesetben érintett autóbusz gépjármű-biztosítási szerződéseit, a társaság az érintett családok részére a lehető legrövidebb időn belül kíván segítséget nyújtani - közölte a biztosító.

A tájékoztatás szerint a társaság a veronai autópályán történt buszbalesettel kapcsolatban minden egyes utas káresetét egyénileg és kiemelten kezeli.

Annak érdekében, hogy a biztosító minél gyorsabban tájékoztatást adhasson a kárrendezés menetéről, valamint előleget utalhasson a károsultaknak, arra törekszik, hogy mielőbb felvegye a kapcsolatot a családokkal, hozzátartozókkal. A Groupama ebben kérte a Szinyei Merse Pál Gimnázium segítségét, továbbá az érintettek számára külön e-mail-címmel és közvetlenül elérhető mobiltelefonszámmal is rendelkezésre áll - olvasható a közleményben.

Tiszteletben tartva a balesetben érintettek fájdalmát, a társaság magától értetődően - mind a gimnáziummal, mind a további illetékes szervezetekkel egyeztetve - diszkréten kíván eljárni - jelezte a társaság.

Szigoríthatják az iskolai kirándulásokra vonatkozó utasításokat

Szigorítaná az iskolák külsős programszervezésének belső szabályait a minisztérium a tragikus veronai buszbaleset miatt - tudta meg az InfoRádió. Palkovics László oktatási államtitkár kiemelte, az iskola eljárásrendet nem sértett. Elmondta, sok szakmai javaslatot is kapott a minisztérium, és áttekinti más országok gyakorlatait és javaslatot tesz a gyerekeket szállító buszokra vonatkozó fenntartói utasítások megtételére.

„Nem elfogadható például az, hogy a buszsofőrök a pihenőidejüket a buszon félig ülve, félig fekve töltik. Azt a helyzetet is szeretnénk egyértelműsíteni, hogy minden kirándulást az iskola szervezzen, hiszen a gyerekek az iskolával vannak jogviszonyban. Olyan jelentési, dokumentációs kötelezettséget is ki kell alakítani, hogy az iskola pontosan tudja, hol vannak a gyerekek.”

„Ha egy járműben hét gyermeknél több ül, az számítson iskolabusznak, amire olyan követelmények vonatkozzanak, amelyek mellett lehetőség szerint ilyen baleset ne történjen. Elképzelhetőnek tartom egy olyan utasítás kiadását, hogy a szerződésben, amit az iskola és a szállító cég köt, ki kell kötni, hogy a buszsofőr a pihenőidejét szállodában kell, hogy töltse. Ki lehet kötni, hogy este 10 és reggel 6 óra között a gyerekeket szállító busz ne közlekedhessen, hanem mindenki pihenjen.”

Az InfoRádió adását ide kattintva hallgathatja meg.

Az összes sítáborról tudni akar a központ

Soron kívüli tájékoztatást kért az iskolákban szervezett sítáborokról a Klebelsberg Központ (KK) a Szinyei Merse Pál Gimnázium diákjainak tragikus olaszországi buszbalesetét követően – írja a Magyar Nemzet. Kedden késő délután küldtek erről levelet az iskolaigazgatóknak, amelyre legkésőbb szerda reggel válaszolniuk kell. Az intézményvezetőknek nemcsak arról kell számot adniuk, hogy pontosan mikor és hol lesz iskolai sítábor, hanem arról is, hány tanuló, hány felnőtt kísérő és hány iskolán kívüli személy vesz részt az úton. Arról is információt kell közölni, hogy az intézmény saját hatáskörében szervez-e sítábort, ki a megvalósítás felelőse, külsős cégre bízzák-e a lebonyolítást, illetve hogy az utazás milyen módon történik. Azoknak az iskoláknak, amelyek autóbusszal szállítják a diákokat a sítáborba, a járműveket biztosító cég nevét is meg kell adniuk.

További biztonsági intézkedéseket vezet be a busztársaság

A repülőkön kötelező protokollhoz hasonló biztonsági intézkedéseket vezet be a pénteki éjjeli veronai balesetben érintett busztársaság - közölte Czakó Tibor, Pizolit Busz Kft. vezetője.

A közlemény szerint ezentúl minden indulás előtt megmutatják a vészkijáratokat, ismertetik a biztonsági övek, valamint az üvegtörő kalapács helyét és használatát.

Czakó Tibor kiemelte, a több mint húsz éve személyszállítással foglalkozó cégnél még soha nem fordult elő személyi sérüléssel járó baleset.

Azt közölte: a buszok nagyon jó állapotban vannak, karbantartásukra nagy hangsúlyt fektetnek. A balesetet szenvedett autóbusz tavaly decemberben esett át utoljára kötelező szervizen, novemberben kapott új gumikat. A sofőrök minimum 3-5 éves vezetői tapasztalattal kerülnek a céghez, és mivel a legritkább esetben cserélnek járművet, mindenki részletesen ismeri a saját autóbuszát - ismertette a társaság vezetője.

Tudatta azt is, hogy a társaság buszai évente másfél millió kilométert tesznek meg, ennek kétharmada külföldi út. A hatályos jogszabályok szerint 15 ezer kilométerenként kötelező a nemzetközi forgalomban lévő autóbuszok műszaki vizsgálata, ezt a cég minden esetben szigorúan betartja - fűzte hozzá.

A balesetet szenvedett járművet jelenleg Olaszországban vizsgálják, az üzemeltető Pizolit Busz Kft. pedig igyekszik mindenben segíteni az érintetteknek, valamint hozzájárulni a baleset okainak kiderítéséhez - hangsúlyozta Czakó Tibor.

Olasz szakértői, ügyvédi és anyagi segítség az áldozatok családjainak és a túlélőknek

A közúti áldozatok és rokonaik olaszországi szövetsége különbizottságot állított fel a veronai autóbuszbaleset magyar áldozatai családjainak és túlélőinek szakértői, jogi és anyagi segítséggel történő támogatására - mondta el Silvia Frisina, a szövetség sajtófelelőse.

A bizottság az "A4 Verona Est Baleseti Bizottság" (Comitato Incidente A4 Verona Est) nevet kapta arra utalva, hogy a tragikus baleset az A4-es autósztrádán, Verona keleti kapuja magasságában történt.

"A Nem vagy egyedül jelszót választott bizottság célja, hogy a buszbaleset áldozatainak családtagjai és a túlélők számára is minden tőlünk telhető, ingyenes segítséget megadjunk. Felajánljuk saját, az olaszországi közúti balesetek terén nagy tapasztalattal rendelkező, orvosszakértőkből, pszichológusokból, jogászokból és más szakértőkből álló csapatunkat " - mondta Silvia Frisina. Hangsúlyozta, hogy máris 20 ezer eurót különítettek el a bizottság számára a balesettel kapcsolatos első költségek fedezésére. A buszbaleset magyar érintettjei a szövetség honlapján (associazionevittimedellastrada.org) feltüntetett olaszországi telefonszámon jelentkezhetnek. A vonal másik végén magyarul válaszolnak nekik.

Silvia Frisina elmondta, hogy segítséget ajánlanak fel a holttestek hazaszállításához, illetve a balesettel kapcsolatos általános ügyintézéshez is. Hozzátette, hogy a súlyos közúti balesetek áldozatait képviselő szövetség szoros kapcsolatban áll az ügyészséggel és a közúti rendőrséggel is. Kijelentette, hogy szoros figyelemmel kísérik a hatósági vizsgálat lépéseit és fejleményeit. "Jól ismerjük a közúti balesetekre vonatkozó olasz jogszabályokat és eljárásokat" - jegyezte meg Silvia Frisina.

Hangsúlyozta, hogy mivel rendkívül súlyos balesetről van szó, az ügyészi vizsgálat hosszúnak ígérkezik, a jegyzőkönyvek Olaszországban legalább kilencven nap alatt készülnek el, az ügyészség munkáját természetesen titok fedi, de "addig is nekünk lehetőségünk van párhuzamos szakértői vizsgálatok elkészítésére".

Elmondta, hogy az A4-es autósztráda Olaszország egyik legforgalmasabb útvonala, ahol a múltban már súlyos közlekedési balesetek történtek, de z a mostani az egyik legtragikusabb.

"Számunkra is fontos, hogy fényt derítsünk arra, ami történt és igazságot szolgáltassunk az áldozatok családjainak és a túlélőknek is" - jelentette ki a bizottság vezetésében is résztvevő Silvia Frisina. Hangsúlyozta, hogy a közúti baleseteket három tényező - az ember, a jármű és az út - is okozhatja, vagyis azt is ellenőrizni kell, hogy például az esetleg nem megfelelő szalagkorlát, vagy az esetleg rossz helyen emelt felüljáró fala mennyiben járult hozzá a tragikus kimenetelű balesethez.

Forrás: Turizmus Online / MTI


Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén

Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén 

A lett airBaltic légitársaság az első, amely ingyenesen bevezeti a SpaceX Starlink nagysebességű internetet az Airbus A220-300-as flottáján.
Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál

Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál  

A Delta Air Lines 30 000 amerikai dollárt (11.500.000 forint) ajánlott fel minden utasnak, aki a hétfőn Torontóban kényszerleszállást végrehajtó repülőgépen tartózkodott.
Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok

Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok 

A Flix erősíti jelenlétét a latin-amerikai buszpiacon.
Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 

Minden idők legmagasabb januári utasforgalmával indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok

Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok 

A szürke Tram-train járatok élénk sárga színben pompáznak ezentúl.
Jön az új KRESZ?

Jön az új KRESZ? 

A 27 oldalas dokumentum célja a jelenlegi, nehezen átlátható szabályrendszer korszerűsítése és a mai közlekedési szokásokhoz igazítása.
Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL

Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL 

A baleset egy erős havazást követően történt.
Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli

Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli  

Kedden és szerdán lezárások lesznek Budapesten delegáció közlekedése miatt.
BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása

BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása 

Március elsejétől lezárják a déli hidat.
Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít

Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít 

Az új nagysebességű vonat mindössze 3 óra alatt összekapcsol két fő európai várost.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.