Tanulságos verseny

Az idén immár harmadszor rendezte meg szerkesztőségünk a Kiadvány Trend-versenyt, amelyre minden eddiginél több, összesen 125 pályamű érkezett a meghirdetett hat kategóriában. A szakma és a nagyközönség az Utazás kiállításon, illetve www.turizmusonline.hu oldalunkon keresztül szavazhatott. Az összesítés után kialakult végeredményt az alábbi táblázatban olvashatják. A korábbi évekhez hasonlóan ismét felkértünk egy szakértői zsűrit, hogy ők is értékeljék a pályaműveket. A marketinges és turisztikai szakembereket felvonultató testület tagjai által adott pontszámok összesítése után kialakult a zsűri végeredménye is. A szakemberek össze is foglalták véleményüket.

„A nyomtatott kiadványok nagy része követi az évek alatt kialakított, jól működő struktúrát. Ennek hátránya az, hogy látványban nem túl meggyőzőek – fogalmazta meg tapasztalatait Damjanovich Nebojsa marketingszakértő. – Gyakori a gyenge képminőség és az apró betűs tartalom, amelyet nagyobb utazási irodák nem engedhetnének meg maguknak. Ami a honlapokat illeti, pont fordított az eset. Ugyanis az interneten hosszú távon nem működik a látványos honlap. Nagyon ritka az az animációs megjelenési forma, amely megfelel az online marketing alapszabályainak, vagyis hogy felhasználóés keresőbarát legyen. Ennek ellenére sok szálloda megpróbálkozik a száz százalék flash, azaz animációs honlappal, amely sem üzletileg, sem egyéb szempontból nem hatékony. El kell ismernem ugyanakkor, hogy egy pályázónak sikerült ezt az ellentmondást feloldania” – tette hozzá Damjanovich. „Végignézve a Kiadvány Trendversenyre nevezett nyomtatott anyagokat és visszaemlékezve a tavalyi zsűrizésre, azt kell mondanom, hogy kreatív szempontból az elmúlt egy évben nem változott jelentősen a versenybe nevezett turisztikai kiadványok minősége. Az viszont elmondható, hogy látható a törekvés arra, hogy a fogyasztó tájékozódását jobban segítő, áttekinthető és használható kiadványok készüljenek. Szintén nem éreztem komoly fejlődést a turisztikai website-oknál, amelyeknél a készítők sokszor nincsenek egészen tisztában azzal, hogy pontosan mit és hogyan érdemes online felületen kínálni az érdeklődőknek” – emelte ki Szigeti Péter, a Kreatív szaklap főszerkesztője.

 Ács Viktória, a Ciprusi Idegenforgalmi Hivatal képviselője úgy látta, hogy a nonprofit kiadványok általánosságban gyengébbek voltak. „A nonprofit szféra képviselői nézzék meg, hogy a touroperátorok és a szállodák milyen színvonalú kiadványokkal rukkolnak elő. Egy gyenge prospektus negatív PR-t jelenthet. Az utazási irodák kiadványainál ellenben sok esetben problematikus a képminőség, sokszor nincs meg az összhang a tartalom és a forma között. A jó nyitókép után belül következett sok szörnyű minőségű illusztráció vagy pont fordítva. Néhány esetben gondot jelentett az áttekinthetőség (ár, információk feltüntetése), nem figyeltek oda arra, hogy felhasználóbarát legyen a prospektus. A weboldalak viszont kifejezetten jók voltak.” Ács Viktória szerint egyre inkább érdemes elgondolkodni azon, hogy szükség van-e még ilyen mennyiségben nyomtatott kiadványokra, vagy a webé a jövő.

„A pályamunkák összességének jellemzője, hogy a kötelező tartalmi és képi elemek gátat szabnak az igényes grafikai megjelenésnek, ezt tapasztaltam a saját tartalmi fejlesztésű weboldalaknál, erre utalt a tömény adat- és képmennyiség az utazási katalógusoknál. Egy-két esetben azonban mégis sikerült ezeket a gátakat áttörni, és kiemelkedő vizuális élményt nyújtani. Ezek az esetek pedig hangsúlyozzák és meghatározzák a versenyben részt vevő többi pályamű középszerűségét. Azért több magas szintű grafikai munkát is találtam” – foglalta össze véleményét Garai Gábor grafikus. Főszerkesztőként, egyúttal a zsűri tagjaként úgy gondolom, hogy köszönet illeti mindazokat a cégeket, amelyek benevezték kiadványukat, honlapjukat a megmérettetésre. Remélem, hogy a zsűri, illetve a nagyközönség szavazatai alapján sokan érzik most úgy, szakmailag is elismerik munkájukat. Nekik ezúton is gratulálok a szerkesztőség nevében. Azoknak sem szabad azonban csüggedniük, akik most nem kerültek a legjobbak közé. Nekik két dolgot javaslok: egyrészt olvassák el a zsűri tagjainak kritikáját, és okuljanak belőle, másrészt nézzék meg a nyertes műveket, és tanuljanak tőlük!

 

 

 

 


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.