Tanulságos verseny

Az idén immár harmadszor rendezte meg szerkesztőségünk a Kiadvány Trend-versenyt, amelyre minden eddiginél több, összesen 125 pályamű érkezett a meghirdetett hat kategóriában. A szakma és a nagyközönség az Utazás kiállításon, illetve www.turizmusonline.hu oldalunkon keresztül szavazhatott. Az összesítés után kialakult végeredményt az alábbi táblázatban olvashatják. A korábbi évekhez hasonlóan ismét felkértünk egy szakértői zsűrit, hogy ők is értékeljék a pályaműveket. A marketinges és turisztikai szakembereket felvonultató testület tagjai által adott pontszámok összesítése után kialakult a zsűri végeredménye is. A szakemberek össze is foglalták véleményüket.

„A nyomtatott kiadványok nagy része követi az évek alatt kialakított, jól működő struktúrát. Ennek hátránya az, hogy látványban nem túl meggyőzőek – fogalmazta meg tapasztalatait Damjanovich Nebojsa marketingszakértő. – Gyakori a gyenge képminőség és az apró betűs tartalom, amelyet nagyobb utazási irodák nem engedhetnének meg maguknak. Ami a honlapokat illeti, pont fordított az eset. Ugyanis az interneten hosszú távon nem működik a látványos honlap. Nagyon ritka az az animációs megjelenési forma, amely megfelel az online marketing alapszabályainak, vagyis hogy felhasználóés keresőbarát legyen. Ennek ellenére sok szálloda megpróbálkozik a száz százalék flash, azaz animációs honlappal, amely sem üzletileg, sem egyéb szempontból nem hatékony. El kell ismernem ugyanakkor, hogy egy pályázónak sikerült ezt az ellentmondást feloldania” – tette hozzá Damjanovich. „Végignézve a Kiadvány Trendversenyre nevezett nyomtatott anyagokat és visszaemlékezve a tavalyi zsűrizésre, azt kell mondanom, hogy kreatív szempontból az elmúlt egy évben nem változott jelentősen a versenybe nevezett turisztikai kiadványok minősége. Az viszont elmondható, hogy látható a törekvés arra, hogy a fogyasztó tájékozódását jobban segítő, áttekinthető és használható kiadványok készüljenek. Szintén nem éreztem komoly fejlődést a turisztikai website-oknál, amelyeknél a készítők sokszor nincsenek egészen tisztában azzal, hogy pontosan mit és hogyan érdemes online felületen kínálni az érdeklődőknek” – emelte ki Szigeti Péter, a Kreatív szaklap főszerkesztője.

 Ács Viktória, a Ciprusi Idegenforgalmi Hivatal képviselője úgy látta, hogy a nonprofit kiadványok általánosságban gyengébbek voltak. „A nonprofit szféra képviselői nézzék meg, hogy a touroperátorok és a szállodák milyen színvonalú kiadványokkal rukkolnak elő. Egy gyenge prospektus negatív PR-t jelenthet. Az utazási irodák kiadványainál ellenben sok esetben problematikus a képminőség, sokszor nincs meg az összhang a tartalom és a forma között. A jó nyitókép után belül következett sok szörnyű minőségű illusztráció vagy pont fordítva. Néhány esetben gondot jelentett az áttekinthetőség (ár, információk feltüntetése), nem figyeltek oda arra, hogy felhasználóbarát legyen a prospektus. A weboldalak viszont kifejezetten jók voltak.” Ács Viktória szerint egyre inkább érdemes elgondolkodni azon, hogy szükség van-e még ilyen mennyiségben nyomtatott kiadványokra, vagy a webé a jövő.

„A pályamunkák összességének jellemzője, hogy a kötelező tartalmi és képi elemek gátat szabnak az igényes grafikai megjelenésnek, ezt tapasztaltam a saját tartalmi fejlesztésű weboldalaknál, erre utalt a tömény adat- és képmennyiség az utazási katalógusoknál. Egy-két esetben azonban mégis sikerült ezeket a gátakat áttörni, és kiemelkedő vizuális élményt nyújtani. Ezek az esetek pedig hangsúlyozzák és meghatározzák a versenyben részt vevő többi pályamű középszerűségét. Azért több magas szintű grafikai munkát is találtam” – foglalta össze véleményét Garai Gábor grafikus. Főszerkesztőként, egyúttal a zsűri tagjaként úgy gondolom, hogy köszönet illeti mindazokat a cégeket, amelyek benevezték kiadványukat, honlapjukat a megmérettetésre. Remélem, hogy a zsűri, illetve a nagyközönség szavazatai alapján sokan érzik most úgy, szakmailag is elismerik munkájukat. Nekik ezúton is gratulálok a szerkesztőség nevében. Azoknak sem szabad azonban csüggedniük, akik most nem kerültek a legjobbak közé. Nekik két dolgot javaslok: egyrészt olvassák el a zsűri tagjainak kritikáját, és okuljanak belőle, másrészt nézzék meg a nyertes műveket, és tanuljanak tőlük!

 

 

 

 


Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba

Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba 

A FlixBus új közép-európai járatával bővíti a Magyarországról elérhető úti célok kínálatát. A naponta közlekedő közvetlen járat kényelmes és megfizethető lehetőséget kínál Sopron lakosainak, hogy felfedezzék Varsó gazdag kulturális életét.
Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől

Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől 

Olyan lépést tett a Volánbusz, mintha náluk senkit nem érdekelné, hogy a főszezon közeledtével tömegközlekedési eszközzel is el lehessen érni hazánk nyári legfőbb turisztikai célpontját a főváros felől.
Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.