Tovább bővül a temesvári repülőtér

További fejlesztések várhatók a Temesvári repülőtéren, ahol az aradi autópálya megépülésével a magyar forgalom is jelentősen tovább bővülhet.

A Mosnita Veche falu közelében épült Aeroportul Timisoara Traian Vuia engedélyeit 1936. május 20-án írták alá, és az elő repülőgép július 17-én landolt itt. Az első komolyabb terminált a Ghiroda falu közelében 1960-ban építették fel és ezzel kezdetét vette a repülőtér folyamatos bővítése. A fel- és leszállópályát 1970-80 között az eredeti 2.500 méterről 3.500-ra bővítették, megépült az új irányító torony, VIP váró és sok más egyéb kiszolgáló épület is.

Az ezt követő években a belföldi forgalom mellett az első nemzetközi járatok is megjelentek. Jelenleg napi 5 belföldi és 15 nemzetközi járat üzemel. A legnagyobb forgalmat a nemzeti Tarom légitársaság bonyolítja, de a nemzeti fuvarozón kívül még 6 külföldi cég is üzemel, összesen öt belföldi és 23 eu-s desztinációba.

A tavalyi 1,2 millió utasforgalom idén várhatóan 1,4 millióra nő, hiszen több légitársaság is jelezte, hogy sűríteni szeretné járatait. Az időközben megszűnt Malév számára is fontos ráhordó állomás volt Temesvár, főleg az európai és távol-keleti célállomásokra. Jelenleg ezeken az utasokon a Lufthansa és az Austrian Airlines osztozik. A Wizz Air számára a tervezett komolyabb járatbővítések miatt a repülőtér szűknek bizonyult, így a légitársaság járatait Aradról kívánja majd indítani.

A Nagylak-Arad autópálya a tervek szerint 2013-ra épül meg, ami a hazai forgalom eloszlását is újrarajzolhatja, hiszen a Szeged és környékéről indulók könnyebben elérhetik majd Temesvárt vagy Aradot, mint Ferihegyet.

A Traian Vuia repülőtér fejlődése természetesen nem állt meg. Az éves 13-15 százalékos forgalombővülés megköveteli a bővítést, az utasforgalmi és kiszolgálási, irányítási és biztonsági, de különösen a térség dinamikus fejlődése okán az áruszállítási infrastruktúra folyamatos fejlesztését. Szakmai körök úgy tudják, a német reptérfejlesztő és –üzemeltető, a Fraport már dolgozik a terveken.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.