A Mosnita Veche falu közelében épült Aeroportul Timisoara Traian Vuia engedélyeit 1936. május 20-án írták alá, és az elő repülőgép július 17-én landolt itt. Az első komolyabb terminált a Ghiroda falu közelében 1960-ban építették fel és ezzel kezdetét vette a repülőtér folyamatos bővítése. A fel- és leszállópályát 1970-80 között az eredeti 2.500 méterről 3.500-ra bővítették, megépült az új irányító torony, VIP váró és sok más egyéb kiszolgáló épület is.
Az ezt követő években a belföldi forgalom mellett az első nemzetközi járatok is megjelentek. Jelenleg napi 5 belföldi és 15 nemzetközi járat üzemel. A legnagyobb forgalmat a nemzeti Tarom légitársaság bonyolítja, de a nemzeti fuvarozón kívül még 6 külföldi cég is üzemel, összesen öt belföldi és 23 eu-s desztinációba.
A tavalyi 1,2 millió utasforgalom idén várhatóan 1,4 millióra nő, hiszen több légitársaság is jelezte, hogy sűríteni szeretné járatait. Az időközben megszűnt Malév számára is fontos ráhordó állomás volt Temesvár, főleg az európai és távol-keleti célállomásokra. Jelenleg ezeken az utasokon a Lufthansa és az Austrian Airlines osztozik. A Wizz Air számára a tervezett komolyabb járatbővítések miatt a repülőtér szűknek bizonyult, így a légitársaság járatait Aradról kívánja majd indítani.
A Nagylak-Arad autópálya a tervek szerint 2013-ra épül meg, ami a hazai forgalom eloszlását is újrarajzolhatja, hiszen a Szeged és környékéről indulók könnyebben elérhetik majd Temesvárt vagy Aradot, mint Ferihegyet.
A Traian Vuia repülőtér fejlődése természetesen nem állt meg. Az éves 13-15 százalékos forgalombővülés megköveteli a bővítést, az utasforgalmi és kiszolgálási, irányítási és biztonsági, de különösen a térség dinamikus fejlődése okán az áruszállítási infrastruktúra folyamatos fejlesztését. Szakmai körök úgy tudják, a német reptérfejlesztő és –üzemeltető, a Fraport már dolgozik a terveken.