A légi adót, amelyet környezetvédelem címén rónak ki, a Hollandiából induló járatokat érinti, 2500 km-en belüli célpontoknál utasonként 11,25 euró, 2500 km-en túli célpontoknál 45 euró felszámolásával.
Az ANVR-hez csatlakozva a BARIN (Board of Airlines Representatives In the Netherlands), a Schiphol Group, a Maastricht Aachen Airport és a Corendon Utazási Iroda bírósághoz fordultak a rendelet bevezetése ellen. Beadványukban a chicagói egyezmény 15. cikkelyére hivatkozva jogtalannak tartják az adó kivetését. A transzferutasokat az adó nem érinti, így elsősorban a regionális repterek és a low-cost társaságok kerülnek hátrányba. A Corendon Utazási Iroda török tengerpartra szállít utasokat, és bár célpontjai éppen csak túllépik a 2500 km-es távolságot, utasainak személyenként ki kellene fizetniük a 45 euró adót. Az iroda emiatt hátrányba kerülhet az esetleges közelebbi tengerparti desztinációkra utaztatókkal szemben.
Az utazási irodák számítanak arra, hogy a határ közelében lakók külföldi repterekről fognak indulni nyaralásaikra, elkerülve a magasabb díj befizetését. Az adó bevezetése miatt a DTI holland tour-operátor törökországi nyári charterjáratait átviszi Düsseldorf Weeze repülőterére. A Ryanair is Düsseldorf Weeze repülőteréről indít 22 úti célra járatokat, többek között 2008. április 2-ától hetente kétszer FlyBalaton repülőtérre. A Ryanair Weezeből induló utasainak mintegy 40%-a holland, és már a tavaszi időszakban növekszik a holland utasok száma a környező országok határközeli repterein is, így Charloi, Brüsszel, Köln-Bonn repülőtereken.