„Nagyon sajnáljuk, ami a Malévval történt, de előre tekintünk” – mondta a vezérigazgató. A Malév és a Magyar Turizmus Zrt. évek óta szoros együttműködésben folytatta marketingtevékenységét a külföldi piacainkon, számos újságírónak, fam tripnek a pénteken leállt légitársaság volt a hivatalos fuvarozója. Utóbb azonban már a válság jeleként az immár hagyományossá vált Budapest Winter Invitation kampányban sem vettek részt.
A légitársaság kiesését a piac elintézi, küldőpiacaink útvonalai heteken belül le lesznek fedve – véli Horváth Gergely.
Ugyanakkor átmeneti zavar
keletkezhet a szállodai forgalomban. Az üzleti turistákra továbbra is számítanak, de a szabadidős – leisure – utasok forgalma némiképp visszaeshet, amíg a Malév megszűnt kapacitásait át nem veszik mások. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) közlése szerint akár 40-50 százalékos lehet a visszaesés. Ezt Horváth Gergely túlzónak tartja, szerinte 2-3 héten belül rendeződik a helyzet. "A piac nagyon rugalmas, képes gyorsan alkalmazkodni" - teszi hozzá.
Elmondta: folyamatos kapcsolatban állnak külképviselőikkel, akik segítik a konzulátusok munkáját is, de a külpiacokon egyelőre nem aggódnak. A nemzeti turisztikai marketingszervezet 19 külképviseletét és non-stop működő Contact Centerét is bevonja az információszolgáltatásba.
Az MSZÉSZ-t képviselő Niklai Ákos ennél borúlátóbb. Mint mondta, a Malév egyebek mellett turisztikai marketing tevékenységet is végzett a Budapest Airporthoz hasonlóan.
Bár a Malév úti céljainak többségén más légitársaság is utazik, de mintegy 30 százalékán nincs versenytársa, így onnan csak nehezebben lehet az utasokat hazaszállítani, illetve új vendégeket idehozni.
A szakember szerint az lenne a legmegfelelőbb, ha minél gyorsabban létrejöhetne, egy biztonságos alapokon működő, megbízható nemzeti légitársaság, amely megtarthatná a Malév hálózatát, átvenné brandjét és a szolgáltatási színvonalában elismert reputációját, és folytathatná a nemzeti turisztikai marketingben betöltött fontos, kiegészítő szerepét. Ez azért is sürgős lenne, mert az elmúlt évben a beutazó turizmus már biztató növekedést mutatott és ez a folyamat további erősítést, segítséget igényel - tette hozzá.
Az MT Zrt. a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségével is tárgyalásokat kezdett annak érdekében, hogy a Budapesten maradt utasok elszállásolása biztonságosan megoldódjon, a mai napon megjelenő miniszteri rendeletben foglalt kármentesítési lehetőség felhasználásával - közölte később a pénteki nap folyamán szerkesztőségünkkel az MT Zrt.
Hozzátették: „Az MT Zrt. a saját tevékenységét illetően szintén mindent elkövetett a zökkenőmentes üzletmenet fenntartásáért, például a szervezés alatt álló, Magyarországra irányuló nemzetközi tanulmányutak résztvevőinek repülőjegyeit átfoglalta más járatokra. A külképviseleteken dolgozó kollégák nemcsak a képviseleti honlapokon keresztül, hanem szükség esetén telefonon keresztül is megnyugtatják a hozzájuk forduló turisztikai partnereiket és a külföldi média képviselőit a tekintetben, hogy Magyarország mint turisztikai desztináció jól megközelíthető marad az azonnali intézkedéseknek, az új belépő járatoknak, légitársaságoknak és más piaci szereplőknek köszönhetően.”
Forrás: Turizmus Online
Forrás: MTI