Új tanulmány a kínaiak utazási szokásairól

A Magyar Turizmus Zrt. pekingi képviseletének közreműködésével elkészült egy, a kínai turisták utazási szokásait tartalmazó tanulmány, amelynek különlegessége, hogy egyrészt Európára koncentrál, másrészt olyan kérdéseket is tartalmaz, amelyek kifejezetten a képviselet kérésére szerepeltek a tanulmány alapját képező kérdőívekben, ezzel is segítve, hogy minél pontosabb képet kapjunk a hazánkat is érintő szokásokról, tudnivalókról.

A kínai turizmusról alkotott átfogó kép kialakításában segít továbbá a Kínai Turisztikai Kutatóintézet által január 7-én publikált “A 2009. évi turizmus elemzéséről és a 2010. évi turizmus fejlesztésének prognózisáról” szóló jelentés is. 

Kína kiutazó turizmusa az elmúlt 10 évben dinamikusan fejlődött. A Turisztikai Világszervezet (UWTO) prognózisa szerint 2015-re Kína a világ legnagyobb beutaztató és a negyedik legjelentősebb kiutaztató országa lesz. Bár jelenleg nem szerepel európai ország a kínai turisták által leggyakrabban felkeresett desztinációk között, Európa várhatóan a kínai turisták új „hotspotjává”, kedvencévé válik.

Eredmények és várakozások

A Kínai Turisztikai Kutató Intézet vezető-helyettesének nyilatkozata szerint a globális gazdasági válság és a H1N1 vírus terjedése ellenére a kínai turizmus 2009-ben is tovább növekedett. Az Intézet statisztikai adatai alapján Kínában a 2009. évi belföldi utazások száma 10%-kal (1,9 milliárd utazás), míg az innen származó bevétel 8%-kal (950 milliárd jüan) nőtt. A beutazó turisták száma azonban 3%-kal (126 millió fő), az általuk eltöltött vendégéjszakák száma 5%-kal (5 millió), a beutazó turizmusból származó valutabevétel pedig 7%-kal csökkent és 38 milliárd dollárt tett ki. Mindez elsősorban a gazdasági válságnak volt köszönhető. A kiutazó turisták azonban éves szinten 42 milliárd dollárt költöttek és számuk 3%-kal (47 millió) nőtt. A kínai szakértők azt prognosztizálják, hogy 2010-ben tovább fog nőni a deficit és elérheti a 6 milliárd dollárt.

A Kínai Kutató Intézet által január 7-én publikált „A 2009. évi turizmus elemzéséről és a 2010. évi turizmus fejlesztésének prognózisáról” szóló jelentés szerint a kínai kiutazó turistákat a „3-szorosan magas” kifejezéssel lehet jellemezni, azaz magas iskolázottság, magas jövedelem és magas költekezés. A kínai turisták 93,6%-a fejenként 1000 dollár felett költ utazása során, ebből 30,8% 2001-3000 dollárt, 25,6% pedig 3001-5000 dollár között. Költésük legnagyobb részét vásárlásra fordítják. Az Intézet várakozásai szerint 2010-ben a belföldi utazások száma 12%-kal (2,1 milliárd), az ebből származó bevétel 14%-kal (1100 milliárd jüan), a kiutazó turisták száma 15%-kal (54 millió fő), fogyasztásuk pedig 14%-kal (48 milliárd dollár) fog nőni. Az egész évi (2010) turisztikai bevétel várhatóan 13%-kal fog bővülni (1400 milliárd jüan).

A kínaiak utazási szokásai

A kínai K&D piackutató cég 2009. július 1. és augusztus 15. között – Európát az elmúlt 3 évben felkereső, illetve az elkövetkezendő 2 évben a kontinenst felkeresni kívánó utazók körében – összesen több mint 14 ezer fő megkérdezésével vizsgálta az Európába irányuló turizmus jellemzőit. A tanulmány az Európában az elmúlt 3 évben már járt utazók körében megállapította, hogy a kontinensre látogató turisták több mint 2/3-a szabadidős céllal utazik Európába. Többségük (46,9%) ugyan csak egyszer járt a kontinensen, ám a megkérdezettek 56,6%-a az elkövetkezendő két évben ismét tervez európai utazást. Az utazók többsége (75,1%) a 26-45 éves korosztályból és a 10.000-15.000 RMB (kb. 270.500-405.000Ft) jövedelemmel rendelkezők (21,7%) köréből kerül ki. A kontinensen már járt utazók számára Európa három legfőbb turisztikai vonzereje a kontinens természeti szépségei (89%), történelmi és kulturális öröksége (76,9%), valamint a vásárlási lehetőség (40,5%). Magyarország turisztikai attrakciói közül a megkérdezettek közel 60%-a a természeti kincseket tartja legvonzóbbnak, továbbá a felmérésben résztvevők 41%-a számára Magyarország gyógyfürdői extra vonzerőt jelentenek, és különösen érvényes ez a 30-45 éves korosztályra. Az Európában már járt utazók útjukat főként a májusi (15,3%), júniusi (13,1%) és az októberi (10,7%) hónapokra időzítik. A megkérdezettek több mint fele (57,4%) az utazás kezdete előtt legfeljebb 3 hónappal döntött a meglátogatni kívánt úti célról, és legutóbbi útjukat utazási irodában (46,8%) foglalták le. Számukra egy európai utazás általában 1-2 hetet vesz igénybe, és többségük (30,3%) 10.000-20.000 RMB-t költ el az út során. Általánosságban véve az internet a legfontosabb eszköz, amely felkelti az érdeklődést egy-egy európai utazás iránt. A turisták viszonylag kevésbé figyelnek fel a TV, újság, rádió, kültéri vagy egyéb média-megjelenésekre.

Az Európát potenciálisan megcélzó turisták többsége (74,9%) szintén a 26-45 éves korosztályból és a 10.000-15.000 RMB (kb. 270.500-405.000Ft) jövedelemmel rendelkezők (24,6%) kategóriájából kerül ki. A megkérdezetteket főként a kontinensről szóló releváns információk (57,1%) és a barátok ajánlása (14,5%) ösztönöz európai utazásra. A potenciális turisták számára a kontinens legfőbb turisztikai vonzereje Európa természeti szépségei (88,7%), valamint a történelmi és kulturális öröksége (77%), harmadik helyen pedig az ételek (52,4%) szerepelnek. Magyarország turisztikai attrakciói közül a megkérdezettek 65,8%-a a természeti kincseket tartja legvonzóbbnak, továbbá a felmérésben résztvevők 36,8%-a számára Magyarország gyógyfürdői szintén extra vonzerőt jelentenek. A potenciális turisták 94,1%-a szabadidős céllal keresi fel a kontinenst, utazásukat pedig a május (16,3%), július (13,9%) és az október (17,5%) hónapokra időzítik. A megkérdezettek többsége (43,3%) 3-6 hónap alatt dönt a meglátogatni kívánt desztinációról, és útjukat főként (35,9%) utazási iroda által foglalnák le. A megkérdezettek egy európai utazásra általában 1-2 hetet és többségük (38,2%) 10.000-20.000 RMB-t szán. A potenciális utazók számára a legfőbb információforrás egy európai úthoz az internet (90,7%), a magazinok (52,2%) és az utazási irodák (42,2%).

A Magyar Turizmus Zrt. kínai külképviseletének vezetője, Vértes Róbert a fenti kutatási eredményekre reagálva elmondta: külpiaci munkája során azt tapasztalja, hogy a kínai utazók számára az elsődleges vonzerőt Európa történelmi és kulturális öröksége jelenti.

A tanulmány rámutatott arra, hogy a kínai utazók számára Európa számos vonzerőt rejt. A kontinensre utazók aránya évről évre nő, különösen a kontinenst szabadidős céllal felkeresők részarányának növekedése nyilvánvaló. Bár a gazdasági válság a világ valamennyi utazóját érinti, a kínai turisták mindig lelkesek egy európai utazást illetően. (Magyar Turizmus Zrt.)


Ködös időben szállunk fel, incidens repülés közben, „lezuhanunk”,  csúszdán menekülünk, sűrű füst- és tűzfelhőbe keveredünk

Ködös időben szállunk fel, incidens repülés közben, „lezuhanunk”, csúszdán menekülünk, sűrű füst- és tűzfelhőbe keveredünk 

A Wizz Air január 31-ére szóló meghívása alaposan felpörgette az adrenalinszintemet, elvégre nem minden nap zuhanhat le úgy az ember egy repülő fedélzetéről, hogy azt tuti túl is élje.
Új prémium márkájú folyami hajók járják hamarosan Európa vizeit

Új prémium márkájú folyami hajók járják hamarosan Európa vizeit 

2027-től indít Európában új folyami hajózási szolgáltatást indít a Royal Caribbean Group.
Közvetlen légihíd Debrecenből a török és az albán tengerparthoz

Közvetlen légihíd Debrecenből a török és az albán tengerparthoz 

Nyáron már indulnak a közvetlen járatok.
Most akkor van vagy nincs otthoni munkavégzés a MÁV-nál?

Most akkor van vagy nincs otthoni munkavégzés a MÁV-nál? 

Kisebb vita robbant ki ez ügyben a z érdekelt felek közt.
Évértékelő jelentés a lett légitársaság tavalyi eredményeiről

Évértékelő jelentés a lett légitársaság tavalyi eredményeiről 

Az airBaltic tavalyi évét jelentős növekedés, rekorderedmények, innovatív fejlesztések és megerősített globális jelenlét jellemezte.
Rekordévet zárt a dubaji nemzetközi repülőtér

Rekordévet zárt a dubaji nemzetközi repülőtér 

A nemzetközi utazások legforgalmasabb repülőtere, a dubaji nemzetközi repülőtér (DXB) 2024-ben rekordot döntött: 92,3 millió utas haladt át a termináljain – jelentették be a hatóságok csütörtökön.
Utasszállító repülőgép ütközött helikopterrel Washingtonnál – FRISSÍTVE

Utasszállító repülőgép ütközött helikopterrel Washingtonnál – FRISSÍTVE 

Egy utasszállító repülőgép és egy katonai helikopter ütközött össze az amerikai főváros légterében. Nincs túlélője a tragédiának.
Hasított tavaly a BAHART

Hasított tavaly a BAHART 

Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, 178 ezerrel többen, mint a megelőző évben.
Megaveszteséggel zárta a tavalyi évet a Boeing

Megaveszteséggel zárta a tavalyi évet a Boeing  

Nem valószínű, hogy ennek ismeretében rekordösszegű prémiumokat osztanak szét a cég vezetői között. És az már most bizonyos, hogy idén jelentős átalakításokra is sor kerül.
Félretették a rossz viszonyt – újraindul a légiközlekedés India és Kína között

Félretették a rossz viszonyt – újraindul a légiközlekedés India és Kína között 

Öt évnyi mosolyszünetet követően most kedvező fordulatot vett a két ország közti kapcsolat.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.