A Budapest-Balaton kerékpáros útvonal teljes 108,2 kilométeres hosszából az Etyek-Velence szakasz 32,6 kilométer hosszú, mely tartalmazza a meglévő 2,9 kilométeres kerékpárutat Gyúró és Tordas között. Közölték: a beruházás során 18 kilométer hosszan mezőgazdasági-kerékpáros vegyes forgalmú út épült a meglévő földutak leburkolásával, 1,9 kilométeren Nadap és Velence között új, önálló kerékpárút épült ki, 1,2 kilométeren felújították a burkolatot és kerékpársávot jelöltek ki. 8,6 kilométeren forgalomtechnikai beavatkozásokat (felfestés és táblázás) végeztek, emellett egy új hidat építettek Pázmándon a Bágyom ér felett és átépítették vagy felújították a meglévőket. Az átadott szakasz Etyek, Gyúró, Tordas, Kajászó, Pázmánd, Nadap településeket és Velence városát érinti.
Két új pihenőhelyet is kialakítottak az útvonal mentén, ahol padok és asztalok szolgálják a megpihenni vágyó biciklisek kényelmét. Közölték, két külön szakaszra bontva épült a most átadott kerékpárút: a 12,3 kilométer hosszú Etyek-Tordas közötti szakasz a közelmúltban átadott Budapest és Etyek közötti kerékpárút folytatásaként épült ki, a második, 17,5 kilométer hosszú Tordas-Velence szakasz pedig Velence lakott területén éri el a Velencei-tavat és az Enyedi utcában csatlakozik a Budapest-Balaton kerékpáros útvonal következő, Velence-Székesfehérvár szakaszához, egyúttal a Velencei-tó körüli kerékpárúthoz.
A NIF kiemelte: a fejlesztés nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a környéken élők könnyebben érjék el úti céljaikat, és azok számára is kényelmesebb és biztonságosabb közlekedési megoldást nyújt, akik biciklivel szeretnék megközelíteni a fővárosból a Velencei-tavat. A projekt a Technológiai és Ipari Minisztérium (jogelőd: Innovációs és Technológiai Minisztérium) megbízásából, a NIF Zrt. beruházásban, hazai forrásból valósult meg. A kivitelezést az Etyek-Todas szakaszon a Colas Út Zrt., a Tordas-Velence szakaszon pedig a Swietelsky Magyarország Kft. végezte, összesen nettó 2,7 milliárd forint értékben.
Forrás: MTI