Ahol ilyen kölcsönt nem nyújtanak, az egyébként magasnak mondható költségek gyakran elriasztják az utazást tervezőket. A Vista Utazási Irodánál havi 2-3 hitelszerződést kötnek, de tavaly év végi nullaszázalékos akciójukat 30-35-en is igénybe vették - mondta Mohácsi Péter az utazási cég pénzügyi vezetője. Más megkérdezett cégek sem számoltak be sokkal több érdeklődőről. A Vistával és a Malévval is kapcsolatban álló Credigennél úgy tájékoztattak, hogy a terméket a piaci igények tesztelésére szánták. Az ilyen típusú hitelek iránt egyelőre alacsony az érdeklődés, mindössze néhány száz szerződést kötöttek, szemben mondjuk Franciaországgal, ahol az utazók 60 százaléka kölcsönből finanszírozza nyaralását. Az átlag hitelösszeg jellemzően 120 és 200 ezer forint között mozog, de akár 2 millió forint is igényelhető, bár a 30 százalék fölötti thm valószínűleg sokakat visszatart. Azt azonban megbecsülni sem lehet, hogy a szabad felhasználású hitelek mekkora hányadát fordítják az ügyfelek utazásaik, nyaralásaik finanszírozására. A hazai fogyasztói szokások különböznek a nyugat-európaiaktól, a magyarok inkább lakást vagy tartós fogyasztási cikket vásárolnak hitelből, a kevésbé kézzel fogható üdülést pedig inkább a megtakarításokból fedezik vagy egyáltalán nem utaznak - vélekedtek a megkérdezett szakértők. Az utazási irodák sem látnak sok fantáziát a konstrukcióban, inkább azért kínálják a hiteleket, mert nem akarnak kimaradni a később nagy növekedéssel kecsegtető üzletből. A már említett Vista mellett a Neckermann, a Tui, az OTP Travel, az IBUSZ is kínál utazási hitelt, de a szintén nagyok közé sorolható Tensi Toursnál hiába próbálkozik az utazni vágyó. Bár a Tensinél elmondták, hogy vizsgálták a bevezetés lehetőségét, ám a hazai utazási piacot egyelőre éretlennek tartják ehhez. (Index)
Utazáshoz csak ingyenhitel kell
Szinte kizárólag az akciós, nulla thm-mel adott utazási hiteleket keresik a pihenni vágyók.

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál
A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.

Repülési élmény autista gyerekeknek
Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt
2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!
Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság
A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító
Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Kutyafogadó a római reptéren
A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában
Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.

Privát lakosztályok a felhők felett
Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül
Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.