Visszajár az utazási csomag ára

Visszajár a jegyár, utazási csomag esetén a szállás és egyéb díj is - hívja fel a figyelmet közleményében a Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület (KÖFE).

"Fontos tudni, hogy a járatok törlése esetén az utasok - ha nem kerül sor átfoglalásra - jogosultak jegyáruk visszatérítésére és ez független attól, hogy rendkívüli időjárási körülmény miatt nem kerülhetett sor az elutazásukra. Ugyanígy kötelesek a légitársaságok a vonatkozó EK rendelet (261/2004/EK rendelet) értelmében díjmentesen étkezést és frissítőket felajánlani az utasok számára, illetve szállodai elhelyezést abban az esetben, ha egy vagy több éjszakás ott tartózkodás szükséges. Azaz a légi társaságok csupán kártalanítási kötelezettségük alól mentesülnek a vis maior miatt, más, az utasokat megillető jogokat biztosítaniuk kell.

Rengetegen szembesülnek azzal a problémával, hogy utazási irodával szerződést kötöttek szállás és repülőjegy biztosítására. Mivel ebben az esetben utazási csomagról van szó, annak egyik elemének - az elutazásnak - s lehetetlensége miatt a szerződés megszűnik, azaz ebben az esetben visszajár nemcsak a repülőjegy, hanem a szállás már befizetett költsége is, valamint minden egyéb olyan költség, amely része a részvételi díjnak. Kiemelt felelőssége van az utazási irodáknak a kialakult helyzet során, mivel az utasaik információhiányban szenvednek.

Ezért a Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület felhívja az utazási irodák figyelmét arra, hogy megfelelően tájékoztassák a fogyasztókat járataik törléséről, az azokkal kapcsolatos jogi lehetőségekről, illetve minden olyan tudnivalóról, ami megkönnyíti az el-és hazautazni igyekvők helyzetét a rendkívüli körülmények közepette" - olvasható a fogyasztóvédelmi szervezet közleményében.

A kártérítés módjával kapcsolatban egy körlevelet adott ki az Európai Utazási Irodák és Utazásszervezők Szövetsége (ECTAA), amelyet a Napi Turizmus hasábjain részletesen olvashatnak, és amely ellentmond a Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület közleményében közzétetteknek.


Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.
Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.