1 500 fajta kolbász és 1 400 sörfőzde

Ki kell ábrándítanunk azokat, akik eddig úgy hitték, hogy Németországban több a sör mint a kolbász, de hát valahol el kell kezdeni a sztereotípiákkal való leszámolást.

Amire remek alkalom nyílhat a DZT, Német Turisztikai Hivatal 2015-ös tematikus éve során; idén a hagyományok és népszokások turisztikai marketingkampányának jegyében telik az év németéknél - derült ki kedden, Budapesten, a DZT évértékelő sajtótájékoztatóján. Az eseményeket három fő szálra fűzték fel: gasztronómia, élő hagyományok valamint a művészet, kézművesség kettőse. A DZT nem hasraütésszerűen választ egy-egy kampánytémát, sőt már idén tudják, hogy 2020-ban, mire összpontosítanak. Mindjárt eláruljuk. De addig is, hogy az idei tematika helyes választás, azt az a felmérések szerint mintegy 21 százaléknyi beutazó igazolja, akik pont a hagyományok, népszokások és történelem miatt érkeznek Németországba. Ezen turisták zömében a tengerentúlról jönnek.

Arról nem szólt kedden a fáma, hogy a 2016-os tematikát milyen számokra alapozzák, de egész biztos, hogy okkal kiáltotta ki a DZT a következő esztendőt természeti üdülések és kincsek évévé. A 2017., a reformáció 500 éves évfordulója önmagáért beszél. Ne legyenek kétségeink, biztos tudnak még két év múlva is újat mondani az immár 6 éve intenzíven kommunikált témával kapcsolatban. 2018. a kulinária éve lesz, míg 2019. a bizonyos területen a reformációhoz hasonló hatású Bauhaus 100 éves évfordulója. 2020. a zenebonáé; Beethoven 250 éves lesz.

Még ennél is előbbre terveznek a számokkal a DZT-nél, vagyis 2030-ig bővülést minden küldőpiacról alapozva arra a 2010 óta töretlen vendégéjszaka-növekedésre, mely a világ- és európai átlagot is megelőzve tavaly 5,1 százalékot gyarapodva 75,6 millió külföldi vendégéjnél állt meg. Még ennél is büszkébbek a németek arra, hogy az európaiak által Európán belül tett utazások száma szerint immár 3. éve a második helyen vannak Spanyolország mögött, Franciaországot megelőzve.

„Habár nem vagyunk egy nagy ország, a közel 700 ezer vendégéjszakánk tisztes eredmény” Czeiszing Miklós, a DZT budapesti képviseletének vezetője szerint. Azonban a tavalyi 696 080 éjszaka némi csökkenést jelent a 2013-as 712 173-hoz képest. Ugyanakkor a nagyvárosok népszerűsége jelentősen nőtt. Az európai fővárosok rangsorában 7. helyett elfoglaló Berlinben 13,8, Münchenben 7,1, Frankfurtban 5,5, míg Kölnben mintegy 27%-kal több éjt töltöttünk 2014-ben. Utazási motivációinkban továbbra is az üzleti - 39% - vezet, melyet két százalékkel lemaradva követ az üdülés. Családlátogatás vagy egyéb ok miatt 24 százalék utazott tőlünk. Az egyebet tovább szeletelve jön ki az a 10%, melyre az idei kampányév során számítanak, azaz a kultúra és hagyományok iránti érdeklődésből útra kelőkre.


DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.
Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt

Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt 

A magyar versenyzőnek sikerült megjavítania sérült vitorláját, és folytatja a földkerülő vitorlásversenyt.
Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja

Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja 

Közép-Európa legszebb adventi vásárai idén is megnyitják kapuikat, hogy ízekkel, illatokkal, zenével és különleges programokkal varázsolják el az oda látogatókat.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.