1 500 fajta kolbász és 1 400 sörfőzde

Ki kell ábrándítanunk azokat, akik eddig úgy hitték, hogy Németországban több a sör mint a kolbász, de hát valahol el kell kezdeni a sztereotípiákkal való leszámolást.

Amire remek alkalom nyílhat a DZT, Német Turisztikai Hivatal 2015-ös tematikus éve során; idén a hagyományok és népszokások turisztikai marketingkampányának jegyében telik az év németéknél - derült ki kedden, Budapesten, a DZT évértékelő sajtótájékoztatóján. Az eseményeket három fő szálra fűzték fel: gasztronómia, élő hagyományok valamint a művészet, kézművesség kettőse. A DZT nem hasraütésszerűen választ egy-egy kampánytémát, sőt már idén tudják, hogy 2020-ban, mire összpontosítanak. Mindjárt eláruljuk. De addig is, hogy az idei tematika helyes választás, azt az a felmérések szerint mintegy 21 százaléknyi beutazó igazolja, akik pont a hagyományok, népszokások és történelem miatt érkeznek Németországba. Ezen turisták zömében a tengerentúlról jönnek.

Arról nem szólt kedden a fáma, hogy a 2016-os tematikát milyen számokra alapozzák, de egész biztos, hogy okkal kiáltotta ki a DZT a következő esztendőt természeti üdülések és kincsek évévé. A 2017., a reformáció 500 éves évfordulója önmagáért beszél. Ne legyenek kétségeink, biztos tudnak még két év múlva is újat mondani az immár 6 éve intenzíven kommunikált témával kapcsolatban. 2018. a kulinária éve lesz, míg 2019. a bizonyos területen a reformációhoz hasonló hatású Bauhaus 100 éves évfordulója. 2020. a zenebonáé; Beethoven 250 éves lesz.

Még ennél is előbbre terveznek a számokkal a DZT-nél, vagyis 2030-ig bővülést minden küldőpiacról alapozva arra a 2010 óta töretlen vendégéjszaka-növekedésre, mely a világ- és európai átlagot is megelőzve tavaly 5,1 százalékot gyarapodva 75,6 millió külföldi vendégéjnél állt meg. Még ennél is büszkébbek a németek arra, hogy az európaiak által Európán belül tett utazások száma szerint immár 3. éve a második helyen vannak Spanyolország mögött, Franciaországot megelőzve.

„Habár nem vagyunk egy nagy ország, a közel 700 ezer vendégéjszakánk tisztes eredmény” Czeiszing Miklós, a DZT budapesti képviseletének vezetője szerint. Azonban a tavalyi 696 080 éjszaka némi csökkenést jelent a 2013-as 712 173-hoz képest. Ugyanakkor a nagyvárosok népszerűsége jelentősen nőtt. Az európai fővárosok rangsorában 7. helyett elfoglaló Berlinben 13,8, Münchenben 7,1, Frankfurtban 5,5, míg Kölnben mintegy 27%-kal több éjt töltöttünk 2014-ben. Utazási motivációinkban továbbra is az üzleti - 39% - vezet, melyet két százalékkel lemaradva követ az üdülés. Családlátogatás vagy egyéb ok miatt 24 százalék utazott tőlünk. Az egyebet tovább szeletelve jön ki az a 10%, melyre az idei kampányév során számítanak, azaz a kultúra és hagyományok iránti érdeklődésből útra kelőkre.


A madridiak Balatonja a magyarok kedvence

A madridiak Balatonja a magyarok kedvence  

A magyarok körében azért is lett népszerű a terület, mert más spanyol régiókhoz képest jóval könnyebben megközelíthető.
Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt

Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt 

 „Mi vagyunk a nagy vesztesek” – mondják a párizsi kulturális szektorban dolgozók.
Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét

Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét 

Lezárták a szicíliai Catania repülőterét, amelyet hamueső temetett be az Etna vulkán kitörése miatt kedden.
Prémium úti cél Törökországban

Prémium úti cél Törökországban 

A török félsziget a hírességek kedvenc "prémium” úti célja.
Pompeii, a betemetett város

Pompeii, a betemetett város 

A kapun belépve megcsap a történelem szaga – a hatalmas kövekkel kirakott utcákat járva úgy érzem magam, mintha egy időgép visszavitt volna az ókorba.
Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb

Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb  

A Tunéziai Idegenforgalmi Hivatal budapesti képviselete a következő információt küldte szerkesztőségünkbe.
Magyarok nélkül megállna Ausztria

Magyarok nélkül megállna Ausztria 

Tíz év alatt több mint a duplájára nőtt a magyarok létszáma Ausztriában, ami napjainkban már meghaladja a 107 ezret.
Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban

Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban 

Ha a nyaralást Horvátországba tervezi, mindenképp érdemes felfedezni az Adriai-tengeren található természeti kincseket.
Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban

Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban 

A borravaló megítélése kultúránként és nemzetenként változó: ami az egyes országokban szokás, az egy másikban akár sértés is lehet. 
Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában

Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában 

Linz kirobbanóan sikeres a magyar látogatók körében is.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.